Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بررسی میزان سلامت باتری، احتمالا به اندروید 14 اضافه خواهد شد

بررسی میزان سلامت باتری، احتمالا به اندروید 14 اضافه خواهد شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یکی از ویژگی‌های ساده و البته برجسته iOS اپل، امکان بررسی سلامت باتری گوشی ها و تبلت هاست. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا وضعیت باتری دستگاه های خود را ارزیابی کرده و از سلامت آنها مطمئن شوید. اما متاسفانه این قابلیت کارآمد به صورت پیش فرض در گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد. با این حال به نظر می‌رسد در نهایت قابلیت بررسی سلامت باتری با اندروید 14 به گوشی های اندرویدی نیز وارد می‌شود.

بررسی میزان سلامت باتری، احتمالا به اندروید 14 اضافه خواهد شد

میشال رحمان، یکی از خبرنگاران پیشین وبسایت XDA-Developrs، اخیرا فاش کرده است که گوگل برخی API جدید مربوط به مدیریت باتری را به نسخه بتای اندروید 14 اضافه کرده است. دو مورد از این APIها که به صورت عمومی در دسترس هستند، اطلاعاتی در مورد تعداد چرخه‌های باتری و وضعیت شارژ آن را ارائه می‌دهند. اما سایر این APIها که در انحصار سیستم‌اند؛ اطلاعاتی چون تاریخ ساخت، تاریخ اولین استفاده، خط‌مشی و شارژ و وضعیت سلامت دستگاه را گزارش می‌کنند.

وی همچنین در این گزارش عنوان می‌کند که تمامی اپلیکیشن‌هایی که به گزارش BATTERY_STATS دسترسی دارند می‌توانند APIهای سیستمی را فراخوانی کرده و از آن‌ها استفاده کنند. البته باید توجه داشت که این ویژگی‌ فعلا برای گوشی‌های تولیدی خود گوگل یعنی پیکسل که به نسخه بتای دوم اندروید 14 یا جدیدتر آن مجهز شده اند در دسترس است.

همچنین مطالعه کنید
آپدیت iOS 17.3 با معرفی قابلیت "محافظت از دستگاه سرقت شده" منتشر شد

بررسی میزان سلامت باتری، احتمالا به اندروید 14 اضافه خواهد شد

پس از انتشار این خبر، توسعه‌دهنده‌ ای با نام Narek اپلیکیشنی به نام Batt طراحی کرده‌ است که از APIهای جدید منتشرشده توسط گوگل، برای گزارش بررسی میزان سلامت باتری و تعداد چرخه‌های شارژ دستگاه استفاده می‌کند. شما نیز اگر گوشی هوشمندتان از اندروید 14 پشتیبانی می‌کند می‌توانید، این برنامه را از GitLab دانلود کرده و سلامت باتری خود را بررسی کنید.

در هر صورت نمی‌توان به صحت داده‌هایی که برنامه‌ی تازه طراحی شده Batt در اختیار کاربران می‌گذارد اطمینان کرد زیرا اطلاعات جمع آوری شده توسط این APIها، به آمارهای بدست آمده از IC شارژ و پشتیبانی سخت افزار گوشی هوشمند بستگی دارد.

با این حال امیدواریم گوگل قابلیت‌های مرتبط با بررسی میزان سلامت باتری را به‌ نسخه‌ی های منتشر شده اندروید 14 در آینده اضافه کند تا کاربران بتوانند تا از میزان سلامت باتری گوشی خود مطلع بوده و نیازی به نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه همانند Batt برای این ویژگی نداشته باشند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>