Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کیبورد هوشمند قابلیت‌هایی فراتر از انتظار برای کاربران به ارمغان می‌آورد

کیبورد هوشمند Nomad قابلیت‌هایی فراتر از انتظار برای کاربران به ارمغان می‌آورد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی کانادایی Work Louder فکر می‌کند کیبوردهای محقر ما می‌توانند کارهایی بیشتر از آنچه در شش دهه گذشته از آن‌ها دیده‌ایم انجام دهند. این کمپانی صفحه کلید خود را که Nomad نام دارد به یک نمایشگر مبتنی بر ویجت و میزان سفارشی سازی فوق العاده‌ای مجهز کرده است.

اگر شکی وجود داشت که جهان به دنبال یک کیبورد بهتر است، موفقیت اولیه کیبورد Nomad این شک را کاملا برطرف می‌کند. دستگاه تایپ توربوشارژ با اولین حضور در کیک استارتر خود توانست تنها در زمان 30 ثانیه به هدف خود برسد و 18,331 دلار جمع آوری کند. در حال حاضر، این کمپانی توانسته به اندازه 210 هزار دلار از این کیبورد پیش فروش کند؛ در حالیکه هنوز 24 روز تا پایان کمپین آن باقی مانده است.

کیبورد Nomad

ویژگی برجسته کیبورد Nomad، نمایشگر 1.9 اینچی باکیفیت است که در سمت چپ این دستگاه قرار گرفته است. این صفحه نمایش قرار است که به انواع ویجت‌ها مجهز شود؛ البته این کیبورد به صورت فابریک تنها به سه ویجت تایمر Pomodoro، یک حیوان خانگی دیجیتال به سبک تاماگوچی و یک ساعت مجهز شده است.

Pomodoro رویکردی برای بهره‌وری است که در آن دوره‌های تمرکز و فعالیت با پاداش و یا دوره‌های استراحت دنبال می‌شوند. در حالی که Nomad تنها همین سه ویجت را در خود دارد، کمپانی سازنده‌اش یعنی Work Louder به دیگران نیز اجازه می‌دهد تا برای این کیبورد ویجت بسازند. بنابراین راه‌های استفاده از این نمایشگر به هیچ چیزی محدود نمی‌شود.

همین فسلفه منبع باز بودن منجر به شکل گیری ابزاری برای پیکربندی بدون کدنویسی به نام Input شده که به کاربر اجازه می‌دهد کلیدها و میانبرهای خود را بر روی کیبورد تعریف کند. در حالی که این قابلیت برای تمامی کلیدهای معمولی این کیبورد قابل انجام است، Nomad بر روی خود چهار کلید و سه سوئیچ خام دارد که می‌توانند برای عملکردهایی مانند افزایش روشنایی نمایشگر، کم و زیاد کردن حجم صدا، تغییر اندازه قلم در یک برنامه طراحی گرافیکی و یا هر عملکرد دیگری که کاربر بخواهد تنظیم شوند.

همچنین مطالعه کنید
آیا سامسونگ زمان پشتیبانی از به روزرسانی‌های رسمی را افزایش می‌دهد؟

عملکردهای تنظیم شده در Input می‌توانند توسط هر کاربری به اشتراک گذاشته شده و استفاده شوند. به لطف حافظه داخلی 16 مگابایتی‌اش، کیبورد Nomad ویجت‌ها و عملکردهای تنظیم شده توسط کاربر را در خود ذخیره کرده و حتی در صورت جابه‌جا کردن کیبورد و اتصال آن به دستگاه‌های دیگر کاربر می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

کیبورد هوشمند قابلیت‌هایی فراتر از انتظار برای کاربران به ارمغان می‌آورد

این کیبورد قابلیت اتصال همزمان به سه دستگاه مختلف از طریق بلوتوث را دارد و همچنین می‌تواند با درگاه USB-C که مسئول شارژ آن نیز هست به دستگاه‌های دیگر متصل شود. کیبورد همچنین مجهز به یک زنگ شده تا اگر از Pomodoro استفاده می‌کنید، زمان استراحتتان را به شما یادآوری کند و یا همانطور که احتمالا حدس زدید می‌توانید نحوه عملکرد زنگ را نیز شما تعیین کنید.

یک قابلیت غیرمنتظره این کیبورد، ستون زیر آن است که عقب کیبورد را بالا نگه می‌دارد. اگر به آن خوب نگاه کنید متوجه می‌شوید که در واقع یک خط کش مغناطیسی جداشونده است و از این به بعد هر جا که کیبورد همراه شما باشد، یک خط کش نیز دارید.

این کیبورد به غیر از انگلیسی، در چهار زبان فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی نیز به فروش خواهد رسید البته کمپانی انتظار دارد که با افزایش تقاضا، تعداد زبان‌های این کیبورد افزایش یابد. کیبورد Nomad با iOS ،Mac ،PC و سیستم عامل لینوکس سازگار است.

در حالیکه پاداش‌های خرید زودهنگام همگی تمام شده‌اند، Work Louder جایزه خرید به موقع را ارائه کرده که در خرید کیبورد این کمپانی 30 دلار تخفیف می‌دهد. این تخفیف قیمت این کیبورد را به 344 دلار می‌رساند. با اینکه این قیمت برای یک کیبورد بسیار زیاد است، در مقایسه با کیبورد دیگری که به تازگی در کیک استارتر عرضه شده و قیمت 655 دلاری دارد، بسیار به صرفه‌تر است.

البته احتیاط در حمایت از هر کیک استارتری ضروری است اما کمپانی Work Louder سابقه عرضه محصولات به بازار را دارد و بنابراین اعتماد کردن به این کمپانی کار غیرمنطقی نیست.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این کیبورد در ژانویه 2024 آماده ارسال برای مشتریان خواهد بود.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>