Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چرا ایلان ماسک قصد دارد از مدیرعاملی توییتر کنار برود؟

چرا ایلان ماسک قصد دارد از مدیرعاملی توییتر کنار برود؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ایلان ماسک یکشنبه شب یک نظرسنجی در توییتر راه‌اندازی کرد و از کاربران پرسیده بود که آیا باید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند یا خیر. این نظرسنجی به‌سرعت به یکی از موضوعات اصلی در توییتر تبدیل و توجه بیش از 17 میلیون رای‌دهنده را به خود جلب کرد. پس از پایان رای‌گیری، 57.5 درصد آرا موافق و 42.5 درصد آرا مخالف کناره‌گیری او بودند. ایلان ماسک مدعی است که از این رای تبعیت خواهد کرد. با این حال، وی اعلام نکرد که پس از درخواست رای‌گیری، چه زمانی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. اما چرا ماسک می‌خواهد از مدیریت توییتر کناره‌گیری کند؟ برای پاسخ به این سوال با اروتک همراه باشید.

دو ماه پیش، ماسک توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید و تاکنون خودش به عنوان مدیرعامل توییتر فعالیت کرده است. پس از تصاحب توییتر، او تغییرات اساسی را در این شبکه اجتماعی آغاز و هزاران نفر را اخراج کرد. پس از این، سهام شرکت تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی به مدیریت ماسک، در معاملات پیش از بازار حدود 5 درصد افزایش یافت. ایلان ماسک که اوایل این ماه میلادی عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از دست داده است، شرکت‌های مانند Boring Company، شرکت تجهیزات پزشکی نورالینک و شرکت پیشرو فضایی اسپیس‌ایکس را تحت مدیریت خود دارد. با این حال بیش از همه، این سرمایه‌گذاران تسلا هستند که پس از معامله توییتر نگران شده‌اند.

همچنین مطالعه کنید
احتمال تغییر نام تراشه‌های استفاده‌شده در مک‌بوک‌های جدید اپل!

سهام تسلا در سال جاری تقریباً 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است زیرا مانند سایر خودروسازان با مشکلات زنجیره تامین و رقابت فزاینده در فضای خودروهای الکتریکی دست و پنجه نرم می‌کند.

چرا ایلان ماسک قصد دارد از مدیرعاملی توییتر کنار برود؟

دان ایوز، تحلیلگر Wedbush در یادداشتی گفت: “به‌نظر می‌رسد که دوران سلطنت ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر به پایان خواهد رسید که این امر مثبت بزرگی برای سهام تسلا خواهد بود.

“ماسک تسلا است و تسلا ماسک است.”

تسلا به عنوان یکی از برترین خودروسازان جهان شناخته می‌شود که سالانه حدود 1 میلیون خودرو را تحویل مشتریان می‌دهد. اما چالش‌های لجستیکی اخیر، قرنطینه‌های مرتبط با ویروس کرونا، هزینه‌های استقراض بالاتر و چشم‌انداز تیره رشد جهانی، همگی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده‌اند.

ماه گذشته، ایلان ماسک در دادگاه گفته بود که زمان خود را در توییتر کاهش می‌دهد و در نهایت یک رهبر جدید برای مدیریت این رسانه‌های اجتماعی پیدا خواهد کرد.

ماسک یکشنبه در پاسخ به اظهارنظر یکی از کاربران توییتر درباره تغییر احتمالی مدیر عامل گفت: هنوز جانشینی وجود ندارد.

این رای به دنبال به‌روزرسانی خط‌مشی توییتر در روز یکشنبه بود که حساب‌هایی را که صرفاً با هدف تبلیغ سایر رسانه‌های اجتماعی ایجاد شده‌اند و همچنین محتوایی که شامل پیوندها یا نام‌های کاربری از پلتفرم‌های رقیب است، ممنوع می‌کند.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>