جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با ظاهر به‌روزشده پیام‌رسان واتساپ آشنا شوید!

با ظاهر جدید و به‌روزشده واتساپ آشنا شوید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به نظر می‌رسد کمپانی متا قصد دارد ضمن انتشار یک به‌روزرسانی جدید برای پیام‌رسان واتساپ، تغییرات چشمگیری را بر روی رابط کاربری این پیام‌رسان اعمال کند. در حالیکه برخی از تغییرات اعلام‌شده، کمی پیش‌تر بر روی اپلیکیشن واتساپ در دو پلت‌فرم iOS و اندروید رؤیت شده‌اند، ظاهراً این به‌روزرسانی برخی تغییرات جدید را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

با ظاهر به‌روزشده و جدید پیام‌رسان واتساپ آشنا شوید!
طراحی رابط کاربری واتساپ از سال 2011 تاکنون

یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات اعمال‌شده بر روی رابط کاربری واتساپ، پالت رنگی جدید در نظر گرفته‌شده برای این پیام‌رسان است. این پالت رنگی، ترکیبی از رنگ‌های خنثی سازگار با تم اصلی واتساپ (مبتنی بر رنگ سبز) را در دل خود جای داده و به کاربران اجازه می‌دهد تا بنا به سلیقه خود، ترکیب رنگی مورد علاقه خود از 35 ترکیب رنگی ارائه‌شده را بر روی رابط کاربری این پیام‌رسان اعمال نمایند.

علاوه بر این کمپانی متا در راستای کاهش میزان فشار وارده‌شده بر چشم کاربر و سهولت‌بخشی به خواندن پیام‌ها در محیط‌های کم‌نور، حالت تاریک (Dark Mode) اپلیکیشن واتساپ را کمی تیره‌تر کرده و کنتراست رنگ‌های عمیق به‌کارگرفته‌شده در عناصر رابط کاربری را نیز افزایش داده است.

همچنین به نظر می‌رسد به‌روزرسانی جدید واتساپ «آیکن‌ها و تصاویر پس‌زمینه چت» بازطراحی‌شده و تازه‌ای را نیز دریافت کند. در این به‌روزرسان، آیکن‌ها گوشه‌هایی گردتر و ظاهری برجسته‌تر و انیمیشن‌ها ظاهر جذاب‌تری خواهند داشت. علاوه بر این، تصویر پس‌زمینه چت پیش‌فرض (Doodle) واتساپ نیز یک بازطراحی جذاب را دریافت خواهد کرد.

در حالیکه هر دو پلت‌فرم اندروید و iOS اغلب به‌روزرسانی‌های مذکور را دریافت خواهند کرد، با این حال واتساپ تعدادی به‌روزرسانی منحصر‌به‌فرد را برای هر یک از این پلت‌فرم‌ها در نظر گرفته است. در این راستا اپلیکیشن واتساپ در پلت‌فرم iOS یک چینش جدید پیوست را دریافت خواهد کرد. در این چینش جدید، پس از ضربه زدن بر روی گزینه پیوست (Attachment) یک منو بازشونده شامل «رسانه، نظرسنجی، اسناد و …» در حاشیه پایینی صفحه نمایش برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود.

از سوی دیگر در نسخه اندرویدی اپلیکیشن واتساپ، نوار ناوبری (شامل مکالمات، استاتوس‌ها، تماس‌ها و …) به پایین صفحه نمایش انتقال داده شده است. به گفته متا این نوار به کاربران اجازه می‌دهد به آسانی فیلترهای مکالمه شامل: “موارد خوانده‌شده و خوانده‌نشده” و “گروه‌ها” را بر روی پیام‌های دریافتی خود اعمال کرده و بدون نیاز به پیمایش در لیست مکالمات، به سرعت به مکالمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه