جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
پروفایل جایگزین؛ قابلیت جدید واتساپ!

قابلیت جدید واتساپ؛ پروفایل جایگزین برای کاربران ناشناس!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کاربران پیام‌رسان واتساپ از این پلت‌فرم برای برقرارسازی “ارتباطات شخصی با دوستان و خانواده” و “ارتباطات کاری با مدیران، مشتریان و همکاران” استفاده می‌کنند. در حال حاضر، کمپانی متا با تمرکز بر خواسته‌های کاربران خود، قصد دارد به‌زودی از دو قابلیت جدید در این اپلیکیشن رونمایی کند.

با استناد گزارشات منتشر شده، واتساپ در تلاش است تا با ارائه قابلیت بارگزاری همزمان دو تصویر برای پروفایل (نمایه) حساب کاربری خود، به کاربران اجازه دهد تصویر پروفایل دلخواه خود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، در به‌روزرسانی بعدی، تعداد بیشتری از افراد قادر به مشارکت در تماس‌های ویدیویی این پلت‌فرم خواهند بود.

در به‌روزرسانی بعدی واتساپ می‌توانید دو تصویر را برای پروفایل خود انتخاب کنید!

قابلیت ایجاد “تصویر پروفایل جایگزین برای کاربران ناشناس”

از آنجایی که اغلب افراد تمایل دارند در راستای حفظ حریم خصوصی‌شان، تصویر پروفایل حساب کاربری خود را تنها با مخاطبین ذخیره‌شده در گوشی خود (مانند خانواده، دوستان و ..) به اشتراک بگذارند، به گفته وب‌سایت WABetaInfo، کمپانی متا در آخرین نسخه بتا (آزمایشی) واتساپ در حال کار کردن روی قابلیت ایجاد “تصویر پروفایل جایگزین” است.

در نسخه‌های قبلی واتساپ، در صورتی انتخاب گزینه “تصویر پروفایل را تنها برای مخاطبین من به نمایش بگذار” تصویر پروفایل تنها برای مخاطبین ذخیره شده در گوشی کاربر به نمایش گذاشته می‌شد، با این تفاوت که افرادی که شماره تلفن آن‌ها در مخاطبین گوشی کاربر ذخیره نشده بودند، تنها یک تصویر پروفایل خالی را مشاهده می‌کردند.

در به‌روزرسانی بعدی واتساپ این چالش رفع شده است و کاربران قادرند با انتخاب دو تصویر پروفایل در پیام‌رسان واتساپ، حساب کاربری خود را بهتر مدیریت کنند. در این قابلیت، کاربران می‌توانند با تنظیماتی ساده یک تصویر پروفایل را برای مخاطبین ذخیره شده در گوشی خود انتخاب کرده و یک تصویر و نام کاربری جایگزین را برای افراد ناشناسی که ممکن است که در واتساپ به آن‌ها پیام دهند، انتخاب نمایند.

در به‌روزرسانی بعدی واتساپ می‌توانید دو تصویر را برای پروفایل خود انتخاب کنید!

این قابلیت با هدف ایجاد تعادل میان حفظ حریم خصوصی کاربر و باز گذاشتن دست کاربر برای مدیریت بهتر حساب کاربری، طراحی شده است. به این ترتیب، کاربران قادرند ضمن حفظ حریم خصوصی خود، از به نمایش گذاشته شدن یک پروفایل بدون عکس (برای مشتریان، همکاران، مدیران و ..) نیز اجتناب کنند. شایان ذکر است که در حال حاضر این قابلیت تنها در نسخه بتا واتساپ فعال می‌باشد و تاکنون در نسخه پایدار واتساپ منتشر نشده است.

قابلیت “افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در تماس‌های ویدیویی گروهی”

وب‌سایت WABetaInfo همچنین در ادامه گزارش خود بیان کرد که واتساپ در حال آزمایش یک قابلیت دیگر نیز می‌باشد. در این قابلیت، کاربران قادرند تا تماس‌های ویدیویی گروهی خود را از ابتدا برقرارسازی مکالمه، با حداکثر 31 شرکت‌کننده آغاز نمایند.

تماس گروهی در واتساپ

در به‌روزرسانی فعلی واتساپ، کاربران امکان برقرارسازی یک تماس ویدیویی گروهی با حداکثر 32 شرکت‌کننده را دارند، اما میزبان تنها می‌تواند از 15 کاربر برای آغاز تماس ویدیویی دعوت کرده و در حین تماس (به صورت جداگانه) شرکت‌کنندگان بیشتری را به تماس ویدیویی گروهی اضافه کند.

تماس گروهی در واتساپ

در به‌روزرسانی این قابلیت، کاربر میزبان قادر است از آغاز تماس ویدیویی گروهی، از حداکثر 32 کاربر برای شرکت در تماس دعوت به عمل آورد. در حال حاضر، این قابلیت برای کاربران نسخه iOS پیام‌رسان واتساپ فعال می‌باشد، اما تاکنون گزارشی مبنی بر فعال شدن این قابلیت برای کاربران گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید دریافت نشده است.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *