Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 15 احتمالاً از قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد

اندروید 15 احتمالاً از قابلیت ارسال پیام ماهواره ای پشتیبانی خواهد کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به گزارش وب‌سایت Android Authority، سیستم‌عامل اندروید 15 احتمالاً از ویژگی‌های اتصال ماهواره ای برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی پشتیبانی خواهد کرد. این گمانه‌زنی از شواهد حضور این ویژگی در آخرین نسخه بتا اندروید 14 نشأت می‌گیرد.

با استناد به شواهد رؤیت‌شده، گوگل یک صفحه جدید تحت عنوان “پیام‌های ماهواره‌ای/ Satellite Messaging” را در جدیدترین نسخه بتای اندروید 14 منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات منتشرشده در این صفحه، قابلیت “ارسال و دریافت پیام‌های متنی از طریق ماهواره” ممکن است به‌زودی در اختیار کاربرانی که از اپراتورهای تلفن همراه واجد شرایط استفاده می‌کنند، قرار داده شود. پس از پشتیبانی اپراتور و سازگاری پلن مخابراتی (پلن‌ها سیستم تعرفه و بسته‌های خریداری شده برای گوشی هوشمند) با قابلیت “ارسال و دریافت پیام‌های ماهواره‌ای”، امکان فعال‌سازی این قابلیت در صفحه تنظیمات گوشی هوشمند برای کاربر فراهم خواهد شد.

اگرچه در حال حاضر، این صفحه (در نسخه بتا) هیچ اپراتور خاصی را برای این قابلیت معرفی نکرده است اما با ضربه زدن بر روی دکمه “More” کاربر به صفحه اصلی وب‌سایت اپراتور T-Mobile ارجاع داده می‌شود که این مسئله احتمال حضور و نقش داشتن اپراتور T-Mobile در ارائه این ویژگی در اندروید 15 را هویدا می‌کند.

پیش‌تر نیز کمپانی T-Mobile در همکاری با کمپانی اسپیس‌ایکس (SpaceX) در بهبود اتصال در مناطق فاقد پوشش اتصال سلولی از طریق اتصال ماهواره‌ای نقش موثری را ایفاء کرده بود. کمپانی اسپیس‌ایکس نیز به‌تازگی ماهواره‌های “تماس مستقیم/ Direct to Call” خود را که قادر به ارائه عملکرد در تمامی گوشی‌های پشتیبان از اتصال LTE می‌باشند، پرتاب کرده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که پیام‌رسان جدید ماهواره‌ای گوگل بر مبنای این فناوری عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

همچنین مطالعه کنید
9 راهکار برای حل مشکل لمس خود به خود دکمه بازگشت گوشی اندرویدی

با استناد به اطلاعات منتشرشده فعلی، به نظر می‌رسد این ویژگی در تمامی شرایط و انواع ارتباطات اعم از “ارتباطات روزمره” و “ارتباط در موقعیت‌های اضطراری” به کاربران خود خدمت‌رسانی می‌کند. با این حال، بر اساس این اطلاعات در صفحه گوگل (بخش پایینی تصویر)، احتمال تاخیر در تحویل پیام و پوشش محدود در مناطق جغرافیایی خاص در این نوع از ارتباط ماهواره‌ای وجود خواهد داشت. علاوه بر این، احتمال کاهش کیفیت سیگنال در شرایط “تغییرات آب و هوایی شدید” و “وجود موانع فیزیکی در یک منطقه خاص” نیز چندان دور از انتظار نیست.

علاوه بر این، کمپانی گوگل در جهت توسعه یک سیستم ماهواره‌ای اضطراری به نام “Satellite SOS” گام بر می‌دارد. این سیستم که احتمالاً در همکاری گوگل با کمپانی Garmin Response توسعه می‌یابد، از طریق گروهی از اپراتورهای پشتیبانی متبحر به کاربران حاضر در شرایط اضطراری دشوار کمک می‌رساند. با این حال استفاده از این سیستم «تنها» در شرایط اضطراری امکان‌پذیر است و امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی (از طریق ماهوراه) برای کاربران فراهم می‌باشد.

اندروید 15 احتمالاً از قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای به صورت دائمی پشتیبانی خواهد کرد

در حالیکه این جزئیات تاکنون به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفته‌اند، اما تلاش گوگل برای فعال‌سازی اتصال ماهواره‌ای بدون قص و دائمی برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید کاملاً آشکار است. بدون شک اتصال ماهواره‌ای، گزینه‌های ارتباطی متنوع‌تر و پایدارتری را در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی (خصوصاً افرادی که در اغلب مواقع در مناطقی دارای سیگنال ضعیف حضور دارند) قرار می‌دهد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>