Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ایستر اگ اندروید 14

ایستر اگ اندروید 14، شامل سرنخ‌ هایی درباره اندروید 15 است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در جدیدترین به‌روزرسانی اندروید به نام QPR 3 Beta 1 گوگل قابلیت کاربردی «Circle to Search» را برای کاربران پیکسل به ارمغان آورد. اما این‌طور که پیداست، Circle to Search تنها بخش کوچکی از این آپدیت را تشکیل می‌دهد و شگفتانه اصلی گوگل، ایستر اگ اندروید 14 است که در اصل به اندروید 15 اشاره می‌کند!

قبل از شروع اگر نمی‌دانید ایستر اگ چیست، بهتر است اول مطلب “ایستر اگ چیست و چگونه آن را در اندروید ۱۴ پیدا کنیم؟” را مطالعه کنید.

طبق گزارشی توسط 9to5Google، کاربران تیزبین متوجه تغییر ظریفی در لوگوی اندروید 14 شدند. این لوگو اکنون تبدیل به یک مثلث وارونه شده است و ما را یاد حرف “V” انگلیسی می‌اندازد.

گوگل مدت‌هاست که در هر نسخه اندروید یک مینی بازی مخفی می‌گنجاند که تنها با چندین بار ضربه زدن روی لوگو قابل دسترسی است. با این وجود، تا به حال هیچ یک از آنها اطلاعاتی درباره نسخه بعدی اندروید به اشتراک نگذاشته‌اند. اما گوگل اکنون در ایستر اگ اندروید 14 سنت شکنی کرده و ما می‌توانیم کد “Vanillaicecream” را ببینیم که با اسم رمز اندروید 15 مطابقت دارد.

یکی دیگر از سنت‌های دیرینه گوگل نام‌گذاری نسخه‌های اندروید با نام دسرها و بر اساس حروف الفبا است. به این ترتیب پانزدهمین نسخه اندروید با نام Vanilla ice cream یا بستنی وانیلی شناخته می‌شود. البته تاریخ دقیقی برای معرفی رسمی پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده اندروید 15 اعلام نشده است، اما با توجه به سابقه گوگل می‌توان حدس زد که اواخر ماه جاری میلادی از نسخه جدید اندروید رونمایی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
پیکسل فولد 2 گوگل ممکن است با چیپست تنسور G4 در ماه اکتبر معرفی شود

بر اساس آنچه با اندروید 13 و 14 اتفاق افتاد، اولین نسخه بتا ممکن است چند ماه پس از پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده در دسترس قرار گیرد. نسخه‌های اصلی و پایدار اندروید 15 نیز احتمالاً در کنار سری جدید پیکسل در ماه اکتبر معرفی شوند.

اگرچه هنوز برای اینکه بدانیم اندروید 15 چه چیزی ارائه می‌دهد خیلی زود است، اما اخیراً در اندروید 14 نسخه بتا QPR3 اخیر، ویژگی “App Pairs” ظاهر شده که نشان می‌دهد نسخه بعدی اندروید عملکرد چندوظیفه‌ای بهتری را ارائه می‌دهد.

گوگل هنوز هیچ اعلامیه رسمی در مورد تاریخ انتشار قطعی اندروید 15 نداده است. با این حال، مطمئناً نسخه بعدی اندروید به طور فعال در حال توسعه است. با نزدیک‌تر شدن به اعلام رسمی، گمانه‌زنی‌ها در مورد طیف وسیعی از ویژگی‌ها و بهبودهایی که با اندروید 15 ارائه می‌شوند، بدون شک افزایش خواهند یافت.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>