Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت انتقال پروفایل‌های eSIM میان دستگاه‌های اندرویدی فعال شد

قابلیت انتقال پروفایل های eSIM میان دستگاه های اندرویدی فعال شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حال حاضر، سیم‌کارت‌های الکترونیکی (eSIM) به سبب مزایای امنیتی بالقوه خود در سراسر جهان با استقبال گسترده کاربران مواجه شده‌اند و اکنون شاهد کوچ بسیاری از کاربران از سیم‌کارت‌های فیزیکی به eSIMها هستیم. با این حال به دلیل نوپا بودن این فناوری، جابه‌جایی پروفایل‌های eSIM میان دستگاه‌های مختلف همچنان کمی دردسرساز است و در اغلب موارد کاربران برای جابه‌جایی پروفایل خود به کمک شرکت‌های مخابراتی یا تهیه سیم‌کارت‌های جدید نیاز دارند. در همین راستا، کمپانی گوگل در کنگره جهانی موبایل سال 2023 میلادی، با رونمایی از یک ابزار جدید برای انتقال eSIM میان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، راه‌حل تازه‌ای را برای رفع این مشکل ارائه کرد.

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به سیم‌کارت فیزیکی، پلن‌ها سیستم تعرفه و بسته‌های خریداری شده برای گوشی هوشمند خود را به صورت ایمن و سریع به دستگاه‌های جدید انتقال دهند. اگرچه کمپانی گوگل در زمان رونمایی از این ابزار، جزئیات بیشتری در رابطه با نحوه عملکرد یا زمان انتشار آن را ارائه نکرد، اما پس از عرضه گوشی‌های سری پیکسل 8، کاربران در هنگام راه‌اندازی دستگاه‌های جدید خود در اکتبر 2023 (حدود 3 ماه پیش) با این ابزار در تنظیمات گوشی خود مواجه شدند. اکنون به نظر می‌رسد این قابلیت به صورت گسترده‌تری در دسترس کاربران گوشی‌های سامسونگ، ال‌جی و پیکسل قرار داده شده است.

به گزارش یکی از کاربران، او در حین راه‌اندازی گوشی گلکسی S24 اولترا جدید خود با استفاده از ابزار انتقال سیم‌کارت سامسونگ، با گزینه جدید انتقال eSIM در تنظیمات گوشی مواجه شد. به گفته این کاربر، با اجراء قابلیت “انتقال eSIM” یک پاپ‌آپ بر روی نمایشگر گوشی ال‌جی V60 ThinQ (دستگاه قدیمی کاربر) ظاهر شد و به او اجازه داده شد تا با اسکن یک کد QR، سیم‌کارت الکترونیکی خود را به دستگاه جدید (یعنی گلکسی S24 اولترا) منتقل نماید. در تصاویر زیر، روند انتقال eSIM از گوشی پیکسل 8 پرو به گلکسی S24 اولترا (از راست به چپ) را مشاهده می‌کنید:

از آنجایی که پیش‌تر ابزار انتقال eSIM سامسونگ تنها به دستگاه‌های گلکسی مجهز به رابط کاربری One UI 5.1 محدود می‌شد، توسعه اخیر از گسترش این قابلیت و تلاش سامسونگ برای ایجاد بستری مناسب برای سازگاری آن با دستگاه‌های اندرویدی سایر برندها حکایت دارد. اگرچه تاکنون گزارشات بیشتری مبنی بر اتخاذ رویکرد مشابه توسط سایر کمپانی‌ها به گوش نمی‌رسد اما با توجه به همکاری تنگاتنگ و روابط دوستانه حال حاضر کمپانی‌های سامسونگ و گوگل، اتخاذ این رویکرد از سمت سامسونگ چندان تعجب‌برانگیز نیست!

همچنین مطالعه کنید
تاریخ انتشار بازی Resident Evil Village برای آیفون 15 پرو و آیپد پرو مشخص شد

در حال حاضر “T-Mobile” به عنوان تنها اپراتور مورد تایید قرار گرفته‌شده برای پشتیبانی از “قابلیت انتقال eSIM” در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود اما با اتخاذ رویکرد مشابه توسط سایر کمپانی‌ها، استقبال سایر اپراتورهای همراه (Carrier) و پشتیبانی آن‌ها از ارائه خدمات بر مبتنی بر این ابزار چندان دور از انتظار نیست.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>