Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کدام گوشی‌ها نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 را دریافت می‌کنند؟

کدام گوشی های سامسونگ نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 را دریافت می‌کنند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمی پیش‌تر، مالکان سری پرچم‌دار فعلی سامسونگ، یعنی گلکسی اس 23، اولین نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 را دریافت کردند. این به‌روزرسانی در کشور‌های آمریکا، آلمان و کره جنوبی در دسترس کابران قرار گرفته است. سامسونگ معمولاً در هنگام ارائه این دست از به‌روزرسانی‌ها، از یک رویکرد سیستماتیک پیروی می‌کند که در آن به‌روز‌رسانی از سری پرچم‌دار فعلی آغاز می‌شود و پس از آن به مدل‌های پرچم‌دار پیشین و گوشی‌های تاشو راه می‌یابد. اما آیا گوشی گلکسی شما نیز به‌زودی اندروید 14 را دریافت خواهد کرد؟ با اِروتِک همراه باشید.

کدام گوشی‌ها نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 را دریافت می‌کنند؟

با وجود روندی که سامسونگ همیشه دنبال کرده است، شایعاتی مبتنی بر وجود احتمال پیروی نکردن این کمپانی از الگوی معمول خود به گوش می‌رسد. با استناد به این شایعات، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد به‌روز‌رسانی نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 برای گوشی‌های میان‌رده‌ای نظیر گلکسی A34 و گلکسی A54 سامسونگ را کمی زود‌تر از سال‌های گذشته برای کاربران به ارمغان آورد.

بنابراین کدام گوشی‌ها رابط کاربری One UI 6 بتا مبتنی بر اندروید 14 را دریافت خواهند کرد؟ به گفته سم‌‌موبایل (SamMobile) بر اساس گوشی‌هایی که در سال‌های گذشته این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند، انتظار می‌رود که مدل‌های گلکسی زیر به‌زودی از این رابط کاربری بهره‌مند شوند:

  • سری‌های گلکسی اس 23، اس 22، اس 21
  • سری‌های گلکسی زد فولد 5، زد فولد 4، زد فولد 3
  • سری‌های گلکسی زد فلیپ 5، زد فلیپ 4، زد فلیپ 3
  • گلکسی A34، گلکسی A54 و گلکسی A53
  • گلکسی M53 و گلکسی M54

کدام گوشی‌ها نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 را دریافت می‌کنند؟

لازم به ذکر است که گوشی گلکسی A34 در لیست اصلی سم‌موبایل ذکر نشده است، اما ما بر این باوریم که این گوشی نیز از به‌روز‌رسانی نسخه بتا رابط کاربری One UI 6، بهره خواهد برد. حتماً به خاطر داشته باشید که نرم‌افزار بتا به‌ویژه نسخه‌های اولیه بتا از سابقه خوبی برخوردار نیستند و عموماً این نسخه‌ها کمی ناپایدار می‌باشند. بنا‌بر‌این، توصیه می‌شود که پیش از تصمیم‌گیری برای نصب به‌روز‌رسانی بتا در گوشی اصلی خود، حتماً خطرات و معایب احتمالی را در نظر بگیرید.
پس از دریافت این به‌روز‌رسانی ممکن است برخی از برنامه‌ها به درستی کار نکنند و یا این احتمال وجود دارد که با مشکلات دیگری که می‌تواند بر استفاده روزانه شما تأثیر بگذارند، مواجه شوید. بنا‌بر‌این، سنجش میزان کار‌آمدی و تصمیم به نصب نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 در مقایسه با مواجه شدن با مشکلات احتمالی، تنها بر عهده خود شما قرار دارد.
کدام گوشی‌ها نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 را دریافت می‌کنند؟

در واقع، رابط کاربری One UI در ابتدا به منظور بهینه‌سازی چینش عناصر قابل لمس در پایین صفحه برای ارتقاء تجربه کاربری مالکان گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ و فراهم‌سازی قابلیت کار کردن با گوشی تنها با استفاده از یک دست، طراحی شد.

همچنین مطالعه کنید
همکاری شرکت وان پلاس و BOE در ساخت نمایشگر گوشی با روشنایی 3000 نیتی!

در خصوص جدول زمانی انتشار نسخه پایدار رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14، انتظار می‌رود که این نسخه در اواخر ماه مهر (اکتبر) یا اواسط ماه آبان (اوایل نوامبر) عرضه شود. با این حال، شایان ذکر است که آزمایشات بتا این به‌روز‌رسانی با کمی تاخیر مواجه شد. در ابتدا، عرضه این به‌روز‌رسانی برای تاریخ 11 مرداد (2 آگوست) و در گوشی‌های سری گلکسی اس 23 برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل بروز بسیاری از اشکالات نرم‌افزاری، عرضه این به‌روز‌رسانی تا تاریخ 19 مرداد (10 آگوست) به تعویق افتاد.

کدام گوشی‌ها نسخه بتا رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 را دریافت می‌کنند؟

به گفته سامسونگ، برخی از ویژگی‌های رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 عبارتند از:

  1. ارائه سری جدیدی از ایموجی‌ها در صفحه کلید سامسونگ
  2. دسترسی سریع به تنظیمات تنها با کشیدن انگشت روی قسمت بالایی سمت راست صفحه نمایشگر
  3. ارائه قابلیت‌های قفل صفحه متنوع بر اساس حالت‌ها و روال‌های دلخواه
  4. ارائه فونت پیش‌فرض جدید
  5. قابلیت استفاده از ویجت سفارشی دوربین و امکان ایجاد شورت‌کات برای دسترسی هر چه سریع‌تر و آسان‌تر به دوربین

در صورتی که گوشی شما نیز در لیست گوشی‌های دریافت‌کننده رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 قرار دارد، جهت اطلاع از تازه‌ترین اخبار مربوط به این رابط کاربری، با اِروتِک همراه باشید.

منبع: PhoneArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>