جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
این خودروساز چینی می‌خواهد تا اواخر سال ۲۰۲۵ تولید انبوه خودرو های پرنده را آغاز کند!

این خودروساز چینی می‌خواهد تا اواخر سال ۲۰۲۵ تولید انبوه خودروهای پرنده را آغاز کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی خودروساز چینی XPeng Motors قصد دارد با مشارکت بزرگی بین زیرمجموعه‌های خود به تولید خودرو پرنده تا سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۵ بپردازد. هدف این پروژه‌ی جاه‌طلبانه، متحول کردن حمل‌ونقل با ارائه‌ی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی پرنده مدولار با قابلیت سفرهای جاده‌ای و هوایی است.

کمپانی XPeng تولید انبوه را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۵ هدف قرار داده است

این کمپانی اخیراً از طریق اعلامیه‌ای در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، همکاری چشمگیر و قابل توجهی بین شرکت‌های «Guangdong XPeng» و «Guangdong Huitian»، که هر دو زیرمجموعه‌ی کمپانی XPeng Motors هستند، را به تفصیل شرح داده است. همچنین باید اشاره داشت که این مشارکت و همکاری گسترده در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۴ رسمیت پیدا کرد.

در این مشارکت، «Guangdong Huitian» که تحت کنترل هی شاوپنگ (He Xiaopeng)، سهامدار عمده‌ی کمپانی XPeng Motors است، عمدتاً بر روی تحقیق و توسعه‌ی خودروهای پرنده متمرکز خواهد بود. از طرف دیگر اما «Guangdong XPeng»، یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی XPeng Motors، با تخصص خود در طراحی و توسعه‌ی فنی خودروها، نقشی محوری در مونتاژ این خودرو پرنده ایفا خواهد کرد.

این خودروساز چینی می‌خواهد تا اواخر سال ۲۰۲۵ تولید انبوه خودرو های پرنده را آغاز کند!

خودرو پرنده مدولار شرکت چینی XPeng Huitian که در حال حاضر «Land Aircraft Carrier» نام دارد، دارای طراحی منحصربه‌فرد یکپارچه جابه‌جایی بین زمین و هواست و بدنه‌ی زمینی و پرنده قابل جدا شدن از یکدیگر و ترکیب مجدد با هم هستند. بدنه‌ی زمینی این خودرو پرنده می‌تواند ۴ تا ۵ مسافر را حمل کند، مجهز به سیستم انتقال قدرت هیبریدی است و طراحی شش چرخ سه‌محوری را نیز جهت بهبود توان حرکت ارائه می‌دهد. بخش دیگر این خودرو اما یک بدنه‌ی پرنده‌ی کاملاً الکتریکی و سرنشین‌دار با قابلیت بلند شدن از زمین به‌صورت عمودی است که برای پرواز در ارتفاع پایین مناسب بوده و امکان استفاده از آن در دو حالت رانندگی دستی و خودکار فراهم شده است. می توان این خودروی پرنده را در داخل کابین شارژ کرد تا از خودرو در برابر عوامل محیطی نیز محافظت شود.

شرکت XPeng Huitian تولید انبوه خودروهای پرنده‌اش را برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۵ هدف قرار داده است و Guangdong XPeng مونتاژ نهایی این خودروها را انجام خواهد داد. این جدول زمانی بلندپروازانه و جاه‌طلبانه، تعهد کمپانی XPeng برای آوردن این فناوری انقلابی به بازار در اسرع وقت را به نمایش می‌گذارد.

طبیعتاً باید انتظار چالش‌های فراوانی را در این زمینه نیز داشت. در مسیر ساخت این خودرو پرنده چینی، موارد متعددی نظیر موانع نظارتی، توسعه‌ی زیرساخت‌ها و نگرانی‌های ایمنی عمومی، همه و همه باید مورد توجه قرار بگیرند. اما شرکت XPeng Huitian با طراحی نوآورانه و شرکای مصمم خود، راه را برای آینده‌ای هموار می‌سازد که در آن خودروهای پرنده عادی به حساب بیایند و نحوه‌ی زندگی، کار و سفرهای ما را متحول کنند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *