جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سنسور عمق دوربین سی ام اف فون 1 اجزاء داخلی اشیاء را نمایش می‌دهد!

سنسور عمق دوربین سی ام اف فون 1 اجزاء داخلی اشیاء را نمایش می‌دهد! [تماشا کنید]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ناتینگ در ماه جاری میلادی از اولین گوشی سی ام اف (CMF، زیربرند ناتینگ) با طراحی متفاوت و برچسب قیمتی ارزان رونمایی کرد. در حالیکه اغلب کاربران از طراحی متمایز و قابلیت‌های نرم‌افزاری شخصی‌سازی‌شده سی ام اف فون 1 صحبت می‌کنند، روز گذشته یک کاربر در شبکه اجتماعی X از وجود یک قابلیت جذاب اما کمی خطرناک در سنسور عمق این دستگاه خبر داد!

سنسور عمق دوربین سی ام اف فون 1 اجزاء داخلی اشیاء را نمایش می‌دهد!

این قابلیت در زمان استفاده از نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان یک اپلیکیشن دوربین شخص‌ثالث (و نه اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین) توسط این کاربر کشف شد. در حالیکه به گفته این کاربر در ابتدای استفاده از این سنسور به نظر می‌رسید این حسگر دوربین سی ام اف فون 1 عملکردی مشابه با یک دوربین مونوکروم (سیاه و سفید) با وضوح پایین را ارائه می‌دهد، اما با گرفتن دوربین به سمت یک کنترل تلویزیون همه چیز تغییر کرد چرا که برخلاف انتظار این سنسور اجزاء و طراحی داخلی کنترل تلویزیون (مانند باتری‌ها) را بر روی نمایشگر گوشی نشان می‌داد!

این اتفاق در شرایطی رخ داد که اجزاء کنترل در لایه درونی آن قرار داشته و درپوش کنترل نیز بر روی آن قرار داشت! علاوه بر این، این کاربر اشیاء مختلفی را در زیر کیسه زباله مشکی‌رنگ، لایه محافظ چمدان و .. پنهان کرد و همچنان به نتیجه مشابهی دست یافت!

در پی از اتفاق شگفت‌انگیز، این ویدیو به سرعت در شبکه اجتماعی X دست‌به‌دست شد و آکیس اوانجلیدیس (Akis Evangelidis، یکی از بنیان‌گذاران ناتینگ) را به ارائه توضیحات تکمیلی در رابطه با وقوع این اتفاق غیرمنتظره مجبور کرد. به گفته اوانجلیدیس “عدم وجود فیلتر نور مادون قرمز در سنسور عمق” دلیل اصلی رخ دادن این اتفاق است. وی در ادامه افزود:

عدم وجود این فیلتر به حسگر اجازه می‌دهد نور مادون قرمز از آن عبور کند که در شرایط خاص این مسئله می‌تواند ساختار داخلی «اجسام نازک یا نیمه‌شفاف، خصوصاً اشیایی از جنس اکریلیک سیاه هستند» را آشکار کند.

در حالیکه برخی از کاربران از این قابلیت به عنوان یک قابلیت شگفت‌انگیز و جالب برای یک گوشی اندرویدی با برچسب قیمتی «200 دلاری» یاد کردند، برخی از کاربران نگرانی‌های خود در رابطه با نقض احتمالی حریم خصوصی از طریق این قابلیت را ابراز کردند. در پاسخ، آکیس اوانجلیدیس اعلام کرد که ناتینگ در طی هفته آتی، ضمن انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، دسترسی اپلیکیشن‌های دوربین شخص‌ثالث به سنسور عمق را محدود خواهد کرد.

این در حالی است که حذف این قابلیت جذاب از نظر برخی از کاربران غیرضروری است. اوانجلیدیس در پاسخ به این دسته از کاربران گفت:

بدون شک این قابلیت بسیار جذاب است اما برخی از رقباء از موفقیت ما خوشحال نیستند و سعی دارند تا به هر طریقی ما را تحت فشار قرار دهند، از این رو بهتر است که هیچ بهانه‌ای را به دست آن‌ها ندهیم!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *