Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پیکسل 9 گوگل احتمالاً از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای بهره می‌برد

پیکسل 9 گوگل احتمالاً از قابلیت ارتباط ماهواره ای بهره می‌برد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

نسخه‌ی دوم پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی اندروید 15، پشتیبانی از پیام‌رسانی ماهواره‌ای را به این سیستم‌عامل اضافه کرد و ظاهراً گوگل در حال طراحی یک رابط کاربری سفارشی برای این قابلیت در گوشی‌های سری پیکسل 9 است. همانند نحوه‌ای که اپل این فناوری را برای گوشی‌های خود پیاده‌سازی کرده است، در گوشی‌های گوگل نیز باید گوشی را به‌کمک راهنمایی‌های رابط کاربری به سمت ماهواره بگیرید. این کار به‌صورت تمام‌صفحه شروع می‌شود، اما در صورت تمایل می‌توانید اندازه‌ی آن را کوچک کنید تا برنامه‌های دیگر را نیز به‌طور همزمان ببینید. برای بهره‌مندی از این قابلیت باید نماد ماهواره را در داخل دایره نگه‌دارید تا از برقراری اتصال پایدار اطمینان حاصل کنید.

برای برقراری ارتباط ماهواره‌ای نیاز است که در فضای باز حضور داشته باشید، چرا که ساختمان‌ها، کوه‌ها و حتی درختان می‌توانند سیگنال را مسدود کنند و مانع رسیدن آن شوند. برنامه‌ی مخصوص گوگل از شما چند سوال می‌پرسد که جهت ارائه‌ی توضیحات واضح به اورژانس درباره‌ی اتفاقاتی که برای شما افتاده است کاربرد دارد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، ارتباط ماهواره‌ای گوشی‌های پیکسل نیز مانند اپل تنها در مواقع اضطراری مورداستفاده قرار خواهد گرفت و «Emergency SOS» نام خواهد داشت. همچنین باید اشاره کرد که برای استفاده از این قابلیت به پوشش اپراتور نیاز دارید و نمی‌توان خارج از پوشش دکل‌ها از ارتباط ماهواره‌ای گوشی‌های پیکسل 9 بهره گرفت.

طبق گزارشات فعلی، گوگل احتمالاً با همکاری اپراتور T-Mobile این قابلیت را برای کاربران نسل بعدی گوشی‌های خود فراهم خواهد کرد اما همچنان باید منتظر ارائه‌ی جزئیات بیشتر و رونمایی رسمی از این ویژگی ماند.

همچنین مطالعه کنید
وان پلاس 12 اولین گوشی مجهز به سنسور Lytia سونی خواهد بود

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>