Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی‌های پرچمدار شیائومی با آپدیت نرم‌افزاری به اینترنت 5.5G مجهز خواهند شد!

اخبار جدید از شیائومی؛ از اینترنت 5.5G در گوشی‌ها تا اتصال ماهواره‌ای در خودرو!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رقابت برای نسل بعدی اتصال گوشی‌های هوشمند با پیوستن شیائومی به اوپو و ویوو در استفاده از فناوری 5.5G داغ‌تر از گذشته دنبال می‌شود. طبق گفته‌های جدید اکانت افشاگری معروف فعال پیام‌رسان چینی ویبو، Digital Chat Station، شیائومی در حال آماده شدن برای ارائه‌ی پشتیبانی از 5.5G از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است که احتمالاً برای دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 در دسترس قرار خواهند گرفت. در همین راستا، اپراتور China Mobile نیز به‌تازگی گوشی شیائومی 14 اولترا را روی شبکه‌ی 5.5G آزمایش کرده و به سرعت دانلود ۵۱۳۲ مگابیت در ثانیه رسیده است.

گوشی‌های پرچمدار شیائومی با آپدیت نرم‌افزاری به اینترنت 5.5G مجهز خواهند شد!

شبکه‌ی 5.5G که با نام 5G-A نیز شناخته می‌شود، به‌عنوان پلی میان شبکه‌ی فعلی 5G و آینده‌ی 6G عمل می‌کند. این نسل میانی وعده‌ی بهبودهای قابل توجهی مانند افزایش ۱۰ برابری سرعت دانلود تا ده‌ها گیگابایت، تأخیر کمتر، موقعیت‌‎یابی بهبودیافته و پایداری بهتر نسبت به نسل قبلی خود را می‌دهد.

اغلب گوشی‌های مجهز به تراشه‌های جدیدی مانند اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 و دایمنسیتی 9300 می‌توانند از 5.5G نیز پشتیبانی کنند. این خبر بعد از اعلام پشتیبانی کامل سری فایند ایکس 7 اوپو از 5.5G منتشر شد. هم‌زمان با اوپو، کمپانی ویوو نیز اخیراً از دستگاه‌های سازگار خود رونمایی کرد.

علاوه‌بر گوشی‌های هوشمند و اتصال 5.5G، شیائومی به آینده‌ی ارتباطات خودروها نیز نیم‌نگاهی دارد. یک درخواست ثبت اختراع جدید که توسط Tianyancha رؤیت شده است به علاقه‌ی شیائومی به ارتباطات ماهواره‌ای خودروها اشاره می‌کند. این فناوری به‌طور بالقوه می‌تواند کیفیت و قابل اعتنا بودن ارتباطات ماهواره‌ای در خودروهای شیائومی را بهینه کند و ویژگی‌هایی مانند ناوبری بهبودیافته و قابلیت‌هایی با محوریت واکنش اضطراری را ارائه دهد. با این حال، همچنان باید منتظر جزئیات بیشتری در این زمینه ماند تا مشخص گردد که آیا این عملکرد در خودروهای آینده‌ی شیائومی به‌کار گرفته می‌شود یا به‌عنوان یک ارتقاء برای خودروی الکترونیکی شیائومی SU7 که اخیراً عرضه شده است، در دسترس قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید
برخی از مشخصات گوشی تاشو فایند N2 فلیپ اوپو فاش شد

اخبار جدید از شیائومی؛ از اینترنت 5.5G در گوشی‌ها تا اتصال ماهواره‌ای در خودرو!

ایده‌ی خودروهای بهره‌مند از ارتباطات ماهواره‌ای ایده‌ی کاملاً جدید به حساب نمی‌آید؛ هلدینگ جیلی، یک کمپانی خودروساز چینی، به‌تازگی ۱۱ ماهواره در مدار پایینی زمین را از طریق شرکت تابعه‌ی خود، Geespace، پرتاب کرده است. اهداف اصلی این ماهواره‌ها یکپارچه‌سازی ارتباطات، ناوبری و سنجش از دور برای خودروهای بدون راننده محسوب می‌شود.

خودروهای جیلی، از جمله Zeekr 001 FR و Zeekr 007، مجهز به قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای هستند که موقعیت‌یابی با دقت بالا و اتصال با محصولات الکترونیکی مصرفی را امکان‌پذیر می‌کند. این ماهواره‌ها همچنین قابلیت‌های سنجش از راه دور مبتنی‌بر هوش مصنوعی و با وضوح بالا را ارائه می‌دهند. شایان ذکر است که جیلی برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵، ۷۲ ماهواره در مدار داشته باشد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>