Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیفون 12 حالا با آپدیت جدید iOS از شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کند

آیفون 12 حالا با آپدیت جدید iOS از شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به‌روزرسانی جدید iOS 17.4 که اخیراً برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا منتشر شد، با یک شگفتی خوشایند برای کاربران آیفون 12 همراه بود. این آپدیت پشتیبانی از استاندارد پیشرفته‌ی شارژ بی‌سیم Qi2 را برای آیفون 12 فراهم می‌کند. برای اطلاع از جزئیات این ویژگی قابل‌توجه، با اِروتِک همراه باشید.

آزمایشات سایت مک‌ورلد (Macworld) نشان دادند که اکنون آیفون ۱۲ با آپدیت iOS 17.4 می‌تواند به شارژ ۱۵ واتی حتی با شارژر بی‌سیم Qi2 فاقد تأییدیه‌ی مگ‌سیف اپل نیز برسد. در این آزمایش‌ها، زمان شارژ آیفون ۱۲ بین شارژرهای مگ‌سیف و Qi2 بسیار شبیه به یکدیگر بود و حدود ۲۰ دقیقه طول کشید تا گوشی به ۳۰ درصد شارژ برسد و ۴۵ تا ۵۰ دقیقه صبر لازم بود تا شارژ آیفون ۱۲ از ۵۰ درصد عبور کند.

علاوه‌بر این‌ها، گزارش جدید مک‌ورلد مدعی شده است که آیفون ۱۲ هنگام اتصال به این شارژرها انیمیشن شارژ ۱۵ واتی را نشان می‌دهد. با این حال، اپل در توضیحات خود درباره‌ی به‌روزرسانی iOS 17.4 به این قابلیت اشاره‌ای نکرده است.

سری آیفون 12 تا قبل از این آپدیت هنگام شارژ شدن با شارژرهای بی‌سیم متفرقه‌ی بدون تأییدیه‌ی مگ‌سیف اپل به حداکثر توان ۷٫۵ وات محدود شده بود. اپل آپدیت مشابهی را در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ با iOS 17.2 برای آیفون 13 و آیفون 14 منتشر کرد و حالا نوبت آیفون ۱۲ محصول سال ۲۰۲۰ رسیده است تا از این ویژگی شارژ بی‌سیم بهره‌مند شود.

همچنین مطالعه کنید
پایان شایعات؛ سنسور اثر انگشت اولتراسونیک هواوی، سرقت فناوری نیست!

Qi2 در واقع یک استاندارد شارژ بی‌سیم با کارایی بهتر در فرآیند شارژ بی‌سیم و سازگاری مغناطیسی قوی است که شباهت‌هایی به فناوری مگ‌سیف اپل دارد. با توجه به نقش پررنگ اپل در کنسرسیوم انتقال توان بی‌سیم (WPC) که استاندارد Qi را توسعه می‌دهد، شباهت بین این دو آن‌قدرها غافلگیرانه نیست و تأثیر اپل در توسعه‌ی Qi2 را به‌وضوح می‌توان دید.

این آپدیت جدید برای کاربران آیفون ۱۲ بدان معناست که حالا اپل آزادی بیشتری در شارژ بی‌سیم ارائه می‌دهد و حتی شارژرهای Qi2 فاقد تأییدیه‌ی مگ‌سیف نیز می‌توانند گوشی‌های این سری را با همان سرعت ۱۵ واتی شارژ کنند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>