Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مشخصات تراشه و دوربین گوشی پوکو F6 فاش شد

مشخصات تراشه و دوربین گوشی قاتل پرچمدار پوکو F6 فاش شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت که گوشی پوکو F6 به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8S نسل 3 مجهز باشد و حالا مدرکی برای تأیید این موضوع در کد منبع HyperOS مشاهده شده است. جهت اطلاع از جزئیات بیشتر و آشنایی با برخی از مشخصات این گوشی موردانتظار از برند پوکو، با اِروتِک همراه باشید.

گوشی پوکو F6 با نام رمزی «Peridot» (و شماره‌مدل N16T) مسیر گوشی شیائومی سیوی 4 پرو، که اولین گوشی مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8S نسل 3 بود، را ادامه خواهد داد و از تراشه‌ی جدید کوالکام بهره خواهد برد. با این حال، احتمال دارد پوکو F6 بر پایه‌ی ردمی نوت 13 توربو طراحی شده باشد، که هنوز به‌صورت رسمی رونمایی نشده است.

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8S نسل 3 ترکیب جالبی از طراحی اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 و 8 نسل 3 را ارائه می‌دهد، اما در برخی زمینه‌ها (مانند کمبود قابلیت ضبط ویدیوی 8K) از هر دو تراشه ضعیف‌تر به حساب می‌آید. مقایسه‌ی کلی تراشه‌های سری 8 کوالکام را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

مشخصات تراشه و دوربین گوشی پوکو F6 فاش شد

با این وجود، تراشه‌ی جدید کوالکام دقیقاً برای گوشی‌هایی مانند پوکو F6 ساخته شده است تا اکثر قدرت یک دستگاه پرچم‌دار را با قیمت بسیار پایین‌تری برای کاربران فراهم کند. گوشی پوکو F5 با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 7 پلاس نسل 2 در زمان عرضه و با توجه به قیمتش، عملکرد قابل‌توجهی را ارائه داد و تراشه‌ی این گوشی حتی توانست از چیپست اسنپ‌دراگون 7 نسل 3 که بعد از آن ساخته شد نیز عملکرد بهتری به نمایش بگذارد.

همچنین مطالعه کنید
وان پلاس ایس 2 پرو با شارژ سریع 150 واتی و رم 24 گیگابایتی معرفی شد

در کنار افشاd مشخصات تراشه‌ی این گوشی، جزئیات دوربین‌های آن نیز فاش شده است. به این ترتیب، دوربین اصلی پوکو F6 از سنسور 1/2 اینچی IMX882 سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسل برخوردار خواهد بود که پیش از این در گوشی‌های دیگری مانند ریلمی 12 پرو و وان پلاس ایس 3V نیز از آن استفاده شده است. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی پوکو F6 از حسگر قدیمی IMX355 استفاده خواهد کرد و دوربین سلفی این گوشی هم سنسور OV20B آمنی‌ویژن را مورداستفاده قرار خواهد داد.

صفحه‌نمایش گوشی پوکو F6 نیز توسط شرکت‌های چینی TCLD و Tianma تأمین می‌شود، اما در حال حاضر مشخصات آن در دسترس نیست.

پوکو F6 احتمالاً در ماه آوریل یا مِه معرفی شود و شاید تا آن زمان شاهد عرضه‌ی گوشی ردمی نوت 13 توربو در چین هم باشیم. علاوه‌بر این‌ها، شایعات اخیر به بهره‌مندی مدل پرو پوکو F6 از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 اشاره کرده‌اند، که نسبت به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 در مدل پرو 2023 با بهبود روبه‌رو خواهد بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>