Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

میان‌رده‌ای قدرتمند؛ ناتینگ فون (2a) با تراشه دایمنسیتی 7200 پرو رونمایی شد

میان‌رده‌ای قدرتمند؛ ناتینگ فون (2a) سرانجام رونمایی شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی ناتینگ سرانجام از گوشی ناتینگ فون (2a) رونمایی کرد و در واقع نظر می‌رسد این دستگاه نسخه ارتقاء یافته و ارزان‌قیمت‌تر از مدل پیش از خود، یعنی ناتینگ فون (2)، است. کمپانی ناتینگ مدعی است که به واسطه تلاش‌های سخت‌کوشانه مهندسان و طراحان حرفه‌ای این کمپانی، ناتینگ فون (2a) قادر به “ارائه بیشترین میزان بهره‌وری در میان گوشی‌های هم‌رده خود” و “بهینه‌سازی تجربه روزانه کاربران” است. در این مطلب از اِروتِک به شرح مشخصات کلیدی و طراحی ظاهری این دستگاه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی ناتینگ فون (2a)

کمپانی ناتینگ در طراحی ناتینگ فون (2a) از اولین طرح مفهومی (کانسپت) طراحی داخلی گوشی هوشمند ناتینگ (که در سال 2020 میلادی و تنها چند ماه پس از عرضه ناتینگ طراحی شد) استفاده کرده است. بدون شک “قاب پشتی و سیستم دوربین” اصلی‌ترین جنبه طراحی گوشی‌های کمپانی ناتینگ است. ناتینگ فون (2a) از سیستم دوربین دوگانه‌ای که در داخل سیم پیچ NFC تعبیه شده است (که کمپانی ناتینگ از آن با عنوان “چشم‌ها” یاد می‌کند)، بهره می‌برد.

قاب پشتی این دستگاه به رابط بصری نمادین ناتینگ گلیف (Nothing Glyph) با 26 منطقه (زون) مجزا و دستورپذیر (قابل شخصی‌سازی) مجهز می‌باشد. سه نوار ال‌ای‌دی (LED) تعبیه‌شده در ناحیه بالایی قاب پشتی این دستگاه از 4 عملکرد زیر پشتیبانی می‌کنند:

  1. گلیف تایمر (Glyph Timer): روشن و خاموش شدن ال‌ای‌دی‌ها و نمایش نور با گذشت زمان تایمر (ثبت‌شده توسط کاربر)
  2. اعلان‌ها: درخشش ال‌ای‌دی‌ها در زمان دریافت اعلان (با قابلیت شخصی‌سازی توسط کاربر)
  3. گلیف تورچ (Glyph Torch): روشن شدن هر سه نوار ال‌ای‌دی (عملکردی مشابه با چراغ‌قوه)
  4. گلیف پراگرس (Glyph Progress): روشن شدن تک به تک نوارهای ال‌ای‌دی به ترتیب (از سمت چپ به راست یا بالعکس)

علاوه بر این قاب پشتی گوشی در مواجهه با لبه‌های حاشیه‌های کناری مسطح دستگاه، زاویه‌ی 90 درجه‌ای را تشکیل می‌دهد که این طراحی، مقاومت هر چه بیشتر دستگاه در برابر سقوط از ارتفاع را تضمین می‌کند.

مشخصات کلیدی ناتینگ فون (2a)

ناتینگ فون (2a) دارای یک صفحه نمایش آمولد 6.78 اینچی با “رزولوشن 1084 در 2412 پیکسلی، نرخ تازه‌سازی متغیر 30 تا 120 هرتزی، عمق رنگ 10 بیتی و حداکثر روشنایی 1300 نیتی” است. این صفحه نمایش مشابه با صفحه نمایش ناتینگ فون (2) یک “دوربین سلفی با سنسور 1/2.74 اینچی، وضوح 32 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2” را در حفره پانچ مرکزی خود جای داده است.

همچنین مطالعه کنید
ریلمی سی 53 جدید با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی شد

با حرکت به سمت قاب پشتی دستگاه با سیستم دوربین دوگانه در جزیره دوربین کپسولی‌شکل مواجه می‌شویم. این جزیره دوربین منحصربه‌فرد یک “سنسور اصلی 1/1.56 اینچی با وضوح 50 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.88” با زاویه دید عریض و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS) و یک “سنسور 1/2.76 اینچی فوق‌عریض (اولترا واید) با وضوح 50 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2” با فوکوس ثابت را در خود جای داده است.

این دستگاه به تراشه دایمنسیتی 7200 پرو توسعه‌یافته‌شده بر اساس فرآیند 4 نانومتری صنایع نیم‌رسانای تایوان (TSMC) مجهز می‌باشد. این در حالی است که فرکانس پردازنده این تراشه با همکاری کمپانی مدیاتک به 2.8 گیگاهرتز ارتقاء یافته است. لازم به ذکر است، ناتینگ فون (2a) از رم با ظرفیت 8 یا 12 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت 128 یا 256 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه بر اساس رابط کاربری Nothing OS 2.5 (مبتنی بر اندروید 14) عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد و کمپانی ناتینگ “به‌روز رسانی اندروید 3 ساله” و “به‌روزرسانی وصله‌های امنیتی 4 ساله” را برای این دستگاه وعده داده است.

میان‌رده‌ای قدرتمند؛ ناتینگ فون (2a) با تراشه دایمنسیتی 7200 پرو رونمایی شد

ناتینگ فون (2a) در میان همتایان خود به بزرگ‌ترین باتری مجهز می‌باشد و دارای یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری از شارژ سیمی با سرعت 45 واتی پشتیبانی می‌کند و قادر است در “23 دقیقه به ظرفیت شارژ 50 درصدی” و در “59 دقیقه به ظرفیت شارژ کامل (100 درصدی)” برسد. به ادعای کمپانی ناتینگ این باتری 90 درصد از ظرفیت خود را پس از 1000 چرخه شارژ (بیش از سه سال استفاده روزانه مداوم) حفظ خواهد کرد.

ناتینگ فون (2a) در سطح بین‌المللی با قاب پشتی در 3 گزینه رنگی “سفید، مشکی و شیری” و با قیمت «329 یورو» برای پیکربندی “رم 8 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی” و «379 یورو» برای پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” از تاریخ 12 مارس (20 اسفند) به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، این کمپانی یک پیکربندی انحصاری “رم 8 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” با قیمت «25999 روپیه» را برای کاربران هندی نیز در نظر گرفته است.

این در حالی است که کاربران ساکن ایالات متحده آمریکا قادر به تهیه ناتینگ فون (2a) نخواهند بود! به گفته کمپانی ناتینگ، علاقه‌مندان آمریکایی (خواه توسعه‌دهندگان، خواه کاربران عادی) می‌توانند با ثبت‌نام در برنامه “Nothing’s Developer Program” درخواست خرید خود را اعلام کرده و در لیست انتظار برای تایید قرار بگیرند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>