جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
تکنو از یک کنسول دستی، عینک واقعیت افزوده و سگ رباتیک جدید رونمایی کرد!

تکنو از یک کنسول دستی، عینک واقعیت افزوده و سگ رباتیک جدید رونمایی کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تکنو (Tecno) در جریان رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) از محصولات جدیدی رونمایی کرد که دامنه‌ی فعالیت این کمپانی را فراتر از بازار گوشی‌های هوشمند خواهند برد. این محصولات خلاقانه‌ی جدید شامل یک سگ رباتیک به نام «Dynamic 1» و یک ست کنسول بازی دستی همراه با واقعیت افزوده (AR) به نام «Pocket Go» می‌شوند. اِروتِک را در ادامه‌ی این متن همراهی کنید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های محصولات جدید تکنو داشته باشیم.

مشخصات کنسول Pocket Go و عینک واقعیت افزوده AR Pocket Vision

تکنو از یک کنسول دستی، عینک واقعیت افزوده و سگ رباتیک جدید رونمایی کرد!

کنسول Pocket Go یک کنسول دستی ویندوزی است که با عینک‌های واقعیت افزوده‌ی جدید این کمپانی کار می‌کند و ترکیب جذاب و بی‌سابقه‌ای را در دنیای فناوری رقم می‌زند.

هدست تکنو از یک نمایشگر ۰٫۷۱ اینچی میکرو اولد بهره می‌برد که زاویه‌ی دید آن معادل یک تلویزیون ۲۱۵ اینچی از فاصله‌ی ۶ متری است. این هدست همچنین از دیوپتر قابل تنظیم تا ۶۰۰ درجه بهره می‌برد. کنترلر تکنو نیز ۵۰ درصد کوچک‌تر و ۳۰ درصد سبک‌تر از سایر کنسول‌های دستی ویندوزی بازار مانند ROG Ally ایسوس طراحی شده است و ظاهری شبیه به کنترلر ایکس باکس دارد.

تکنو به‌طور رسمی اعلام کرده است که کنسول Pocket Go از یک پردازنده‌‌ی مرکزی با ۸ هسته و ۱۶ رشته با حداکثر فرکانس ۵٫۱ گیگاهرتز بهره می‌گیرد. این کنسول همچنین دارای یک فن خنک‌کننده و سه لوله‌ی مسی برای دفع حرارت، همراه با یک باتری ۵۰ وات‌ساعتی قابل تعویض است.

تکنو از یک کنسول دستی، عینک واقعیت افزوده و سگ رباتیک جدید رونمایی کرد!

عینک‌های واقعیت افزوده‌ی تکنو «AR Pocket Vision» نام دارند و با یک ژیروسکوپ ۶ محوره و الگوریتم هوش مصنوعی سازگار با حرکات سر کاربر روانه‌ی بازار می‌شوند.

کنسول دستی تکنو با برنامه‌ی تکنو اسمارت باکس (Tecno Smart Box) در دسترس قرار می‌گیرد که حکم یک هاب مرکزی برای مدیریت بازی‌ها و تنظیمات را دارد. این برنامه همچنین امکان متصل شدن به سایر دستگاه‌های برند تکنو را برای عینک AR Pocket Vision و کنسول دستی ویندوزی این کمپانی مهیا می‌کند.

مشخصات سگ رباتیک داینامیک 1

 

تکنو از یک کنسول دستی، عینک واقعیت افزوده و سگ رباتیک جدید رونمایی کرد!

در طراحی این سگ رباتیک از نژاد ژرمن شپرد الهام گرفته شده و هدف از ساخت آن ارائه‌ی سرگرمی‌های خانگی هوشمند، کمک رساندن، آموزش و تمرین است. تکنو اعلام کرد که سگ رباتیک داینامیک 1 یک همراه ایده‌آل متعلق به آینده با ظاهری شبیه به حیوان خانگی خواهد بود.

سگ رباتیک داینامیک 1 دارای گشتاور ۴۵ نیوتن‌متر بر کیلوگرم است و به‌لطف آن، به‌آسانی از پله‌ها بالا می‌رود. این ربات همچنین قادر به انجام حرکات خاصی نظیر خم شدن و دست دادن با استفاده از پنجه‌های رباتیک خود می‌باشد. سیستم هوش مصنوعی هایپرسنس فیوژن همراه با دوربین سنجش عمق Real Sense D430 اینتل، ثبات حرکتی این سگ رباتیک را تضمین می‌کنند تا داینامیک 1 بتواند موانع را تشخیص دهد و از کنار آنها عبور کند. محصول جدید تکنو همچنین به یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ARM مجهز شده است.

داینامیک 1 از اتصال وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۲ پشتیبانی می‌کند و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. نه‌تنها می‌توان این سگ رباتیک را با استفاده از برنامه‌ی گوشی کنترل کرد که پشتیبانی از دستورات صوتی و کنترل از راه دور نیز توسط تکنو ارائه شده است. داینامیک 1 از یک باتری ۱۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قدرت می‌گیرد که با هر بار شارژ، برای ۹۰ دقیقه کار خواهد کرد و حتی امکان تعویض و شارژ جداگانه‌ی باتری نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

با این حال، داینامیک 1 نمی‌خواهد با محصولات بوستون داینامیکس رقابت کند و حتی بعید است که وارد مرحله‌ی بازاریابی و تبلیغات شود. به گفته‌ی کمپانی تکنو، رونمایی از این سگ رباتیک تنها برای نشان دادن توانایی‌های نوآورانه‌ی این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی و ربات‌های پیشرفته صورت گرفته بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *