Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا آیفون 16 پرو اپل شبیه به ماشین اصلاح فیلیپس می‌شود؟!

آیا آیفون 16 پرو اپل شبیه به ماشین اصلاح فیلیپس می‌شود؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی اپل (مشابه با سایر سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی) در فرآیند توسعه محصولات خود با درنظرگیری گزینه‌های متنوع طراحی‌شده و به آزمایش گذاشتن آن‌ها، برترین طرح را بر می‌گزیند. در حال حاضر شایعاتی مبنی بر قرارگیری نسخه‌های پرو سری آیفون 16 (آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس) در معرض دوره آزمایشی فرآیند توسعه محصول به گوش می‌رسد. در این میان به نظر می‌رسد اپل سرانجام از اصرار برای به‌کارگیری از طراحی رایج جزیره دوربین مربعی‌شکل خود کوتاه آمده و آغوش خود را به روی طراحی‌های غیرمعمول جزیره دوربین باز کرده است!

در هفته گذشته یک افشاء اطلاعاتی مختصر، جزئیاتی در رابطه با احتمال تجهیز آیفون 16 پرو به ماژول دوربین با طراحی مثلثی‌شکل (مشابه با فیجت اسپینر) را مطرح کرد.

با طراحی احتمالی و بی‌سابقه جزیره دوربین آیفون 16 پرو آشنا شوید!
طراحی جزیره دوربین مشابه با فیجت اسپینر

اکنون ماجین بو (افشاگر صاحب‌نام تکنولوژی) ضمن انتشار تصویری از یک طراحی اولیه برای آیفون 16 پرو بر روی حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X، طراحی عجیب جزیره دوربین این دستگاه را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت.

این طراحی اولیه (که تنها قاب پشتی آیفون آیفون 16 پرو را به تصویر می‌کشد) یک ماژول دوربین مثلثی‌شکل که در نگاه اول یادآور سَری ریش‌تراش‌های برقی کمپانی فیلیپس است را به تصویر می‌کشد! اما دلیل اپل برای درنظرگیری احتمالی این طراحی چیست؟ به گفته ماجین بو می‌توان در نظرگیری طراحی فرم مثلثی‌شکل برای ماژول دوربین را به منزله اتخاذ یک “رویکرد استراتژیک” از سمت اپل برای قرار دادن سنسورهای دوربین بزرگ‌تر یا تعداد لنزهای بیشتر در نظر گرفت!

همچنین مطالعه کنید
اپل ظاهراً در حال کار بر روی یک دستگاه تاشو 7 تا 8 اینچی است!

علاوه بر تغییرات احتمالی در طراحی و برآمدگی جزیره دوربین آیفون 16 پرو، انتظار می‌رود این دستگاه به یک لنز تله‌فوتو ارتقاءیافته نیز مجهز باشد. همچنین احتمال تجهیز آیفون 16 پرو مکس به سنسور اصلی بزرگ‌تر (نسبت به پرچم‌دار حال حاضر اپل) نیز چندان دور از انتظار نیست!

در این باب، در حال حاضر شایعاتی مبنی بر جایگزینی سنسور پیشین با سنسور Exmor IMX903 کمپانی سونی به گوش می‌رسد. این در حالی است که با استناد به شایعات حال حاضر، سری جدید گوشی‌های آیفون وضوح دوربین 48 مگاپیکسلی نسل‌های پیش از خود را به ارث خواهند برد.

با طراحی احتمالی و بی‌سابقه جزیره دوربین آیفون 16 پرو آشنا شوید!

با این حال در نظر داشته باشید که کمپانی اپل پیش از نهایی کردن طراحی اصلی دستگاه‌های خود، طیف گسترده‌ای از طراحی‌ها و نمونه‌های اولیه (پروتوتایپ‌ها) را آزمایش می‌کند و از آنجایی که هیچ راهی برای تایید قاطعانه این دسته از گمانه‌زنی‌ها وجود ندارد، احتمال دچار شدن شایعه جزیره دوربین مثلثی‌شکل به سرنوشتی مشابه با شایعه مطرح‌شده در رابطه با دوربین سلفی آیفون 16 نیز وجود دارد!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>