Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

انتشار اندروید 13 برای فیرفون 3 و فیرفون 3 پلاس

انتشار اندروید 13 برای فیرفون 3 و فیرفون 3 پلاس

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هفته گذشته، فیرفون 4 (Fairphone 4) که در ابتدای سال 2021 میلادی در اروپا عرضه شده بود، سر‌انجام در یک فرم نرم‌افزاری تغییریافته یعنی “بدون هیچ از عناصر مربوط به گوگل” به ایالات متحده آمریکا راه یافت. حالا این شرکت با اخباری مربوط به پشتیبانی از مدل‌های قدیمی‌تر محصولات این برند (آپدیت اندروید 13 برای فیرفون 3 و فیرفون 3 پلاس) به صدر اخبار باز‌گشته است.

فیرفون 3 در سال 2019 و فیرفون 3 پلاس در سال 2020 میلادی به‌صورت رسمی به بازار‌های جهانی عرضه شدند؛ اما مشکل اساسی، عدم قابلیت ارتقاء سیستم‌عامل اندروید این دو مدل به اندروید 12 است. فیرفون مدعی است که به دلیل عدم پشتیبانی چیپست اسنپدراگون 632 کوالکام تعبیه شده در این محصولات، این برند نمی‌تواند که اندروید 12 را برای این دو مدل ارائه دهد!

اندروید 13 و تمدید پشتیبانی تا 2026 برای فیرفون 3 و فیرفون 3 پلاس

در بیانیه 10 جولای امسال، فیرفون اعلام کرد که به واسطه تلاش‌های بی‌نظیر “تیم فنی فیرفون”، این تیم مسئولیت پشتیبانی نرم‌افزاری این دو دستگاه را در اختیار گرفته و با صرف‌نظر از اندروید 12، اندروید 13 را برای هر دو مدل ارائه کرده است. به‌طور کلی، هدف فیرفون این است که از محصولات خود “تا حداقل 5 سال پس از عرضه” پشتیبانی کامل نماید؛ این به این معناست که پنجره پشتیبانی فیرفون 3، در دو سال آینده بسته خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
گوشی وان پلاس ایس 3 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی شد

اندروید 13 و تمدید پشتیبانی تا 2026 برای فیرفون 3 و فیرفون 3 پلاس

با این حال، تیم نرم‌افزار فیرفون در صدد آن است که با تمدید پشتیبانی تا دو سال بیشتر از موعد مذکور ( 5 سال پس از عرضه محصول)، آخرین به روز‌رسانی خود را در سال 2026 میلادی ارائه نماید. این مسئله به عنوان یک شاهکار برای یک دستگاه ماژولار محسوب می‌شود و در شرایطی که صاحبان فیرفون 3 و فیرفون 3 پلاس، گوشی‌های خود را عوض نکرده باشند؛ بدون شک خبر خوبی برای آنان به شمار خواهد رفت.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>