Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سونی اکسپریا 1 وی با سنسور Exmor T و نمایشگر اولد 4K رونمایی شد

سونی اکسپریا 1 وی با سنسور Exmor T و نمایشگر اولد 4K رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سونی به تازگی پرچمدار جدید خود یعنی اکسپریا 1 وی (Xperia 1 V) را با سنسور Exmor T (اولین حسگر در نوع خود برای موبایل) معرفی کرده است که ارتقا سطح جدیدی از عکاسی گوشی‌های هوشمند در نور کم را نوید می دهد. برای آشنایی بیشتر با این پرچمدار قدرتمند سونی با اروتک همراه باشید.

نمایشگر و بدنه:

سونی اکسپریا 1 وی دارای یک نمایشگر 6.5 اینچی اولد با وضوح 4K و نرخ نوسازی تا 120 هرتز است. این دستگاه نیز موتور X1 برای موبایل را از Xperia 1 IV که هدف آن افزایش کیفیت ویدیوها با برخی پیشرفت‌های نرم‌افزاری هوشمندانه است به ارث برده است. این نمایشگر با یک ورقه گوریلا گلس ویکتوس 2 پوشانده شده و دارای یک حاشیه کامل کلاسیک در بالا برای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.9 اینچی است.

سونی اکسپریا 1 وی با سنسور Exmor T و نمایشگر اولد 4K رونمایی شد

بخش پشتی دستگاه نیز با گوریلا گلس ویکتوس 2 پوشانده شده و دارای پوششی منحصر به فرد است که شبیه هیچ گوشی دیگری نیست. این قاب همراه با کناره های برآمده، هندلینگ اکسپریا 1 وی را افزایش داده است.

سونی اکسپریا 1 وی با سنسور Exmor T و نمایشگر اولد 4K رونمایی شد

گواهینامه های IP65 و IP68 نیز به به این معنی است که کاربران نباید نگران نفوذ گرد و غبار و آب به داخل دستگاه باشند.

سخت افراز:

در قلب اکسپریا وی جدید یک چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. برخلاف تقریباً همه گوشی‌های هوشمند پریمیوم دیگر، پرچمدار جدید سونی دارای یک اسلات کارت microSD است که به راحتی فضای ذخیره‌سازی را افزایش می‌دهد.

سونی اکسپریا 1 وی با سنسور Exmor T و نمایشگر اولد 4K رونمایی شد

سونی سعی کرده است که شکست قبلی در Xperia 1 IV در افزایش بیش از حد گرما را تکرار نکند، بنابراین اکسپریا 1 وی با حجم انتشار حرارت 60 درصد بیشتر عرضه می شود. این شرکت همچنین برای کاهش مصرف انرژی، در بخش دوربین که یکی از تولیدکنندگان اصلی گرما در یک گوشی هوشمند مدرن است، سخت تلاش کرده است.

دوربین:

خوشبختانه، کاهش مصرف انرژی با کاهش اندازه سنسور حاصل نشده است بلکه پشت لنز F/1.9 یک شاتر 1/1.35 اینچی قرار دارد که 70 درصد بزرگتر از آن سنسوری است که در Xperia 1 IV وجود داشت. این یک سنسور چند وجهی 52 مگاپیکسلی است، یعنی دارای نسبت 4.3:3 است که بین عکس‌های ثابت 4:3 (که معمولاً استفاده می‌شود) و 16:9 در اکثر ویدیوها، قرار می‌گیرد. بنابراین دیگر نمی‌توانید از وضوح کامل در هر یک از سناریوها استفاده کنید‌ و در هر یک از موارد، تصاویر کمی برش می‌خورند. شاید به یاد داشته باشید که نوکیا 808 PureView ترفند مشابهی را در آن زمان انجام می داد.

همچنین مطالعه کنید
مشخصات کلیدی گوشی گیمینگ Legion Y90 لنوو افشا شد؛ 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی!

سونی اکسپریا 1 وی با سنسور Exmor T و نمایشگر اولد 4K رونمایی شد

لازم به ذکر است که اکسپریا 1 وی، سنسور قدیمی FSI 808 را ندارد و در عوض به یک شاتر مدرن BSI Quad-Bayer با پیکسل‌های مجزای 1.12 میکرومتری مجهز شده که پیکسل های 4 به 1 را برای تولید عکس‌های 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 2.24 میکرومتری ترکیب می‌کند. اما چیزی که آن را واقعاً منحصربه‌فرد می‌کند ساختار پیکسلی است که در آن فوتودیود و ترانزیستور را در دو لایه مجزا تقسیم کرده که به حداکثر رساندن مقدار نور گرفته شده و کاهش نویز کمک می‌کند.

سونی ادعا می‌کند که سنسور Exmor T جدید، اکسپریا 1 وی را قادر می‌سازد تا دو برابر بهتر از نسل قبلی خود در محیط‌های کم نور عمل کند. این شرکت همچنین در نهایت، حالت شب را برای کمک به تصویربرداری در محیط های فوق العاده تاریک فعال کرده است.

سونی اکسپریا 1 وی با سنسور Exmor T و نمایشگر اولد 4K رونمایی شد

با نگاهی فراتر از دوربین اصلی، پرچمدار جدید سونی همان دوربین تله فوتو 85-125 میلی متری F/2.3-F/2.8 با وضوح 12 مگاپیکسلی را با زوم مداوم، مانند دوربین قدیمی ارائه می کند. یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر نیز در پشت سنسور 16 میلی متری فوق عریض با فوکوس خودکار قرار دارد. سنسور TOF (سنسور فاصله سنج لیزری) نیز حذف شده است، زیرا سونی ادعا می کند الگوریتم های هوش مصنوعی آن در این مرحله آنقدر پیشرفته هستند که این سنسور را عملاً بی مصرف کرده اند.

نرم افزار:

سونی همچنین برنامه های فوتو پرو (Photo Pro) و ویدیو پرو (Video Pro) را با رابط کاربری عمودی و حداکثر فوکوس به روز کرده و پلیرهای گوشی اکنون گزینه نظارت بر گفتگوهای زنده را مستقیماً از نمایشگر گوشی دریافت می کنند. این دستگاه در بخش نرم افزاری اندروید 13 را اجرا خواهد کرد.

صوتی:

در بخش صوتی نیز، این محصول بلندگوهای استریوی پیشرفته‌تری را با بلندی صدای بیشتر و باس غنی‌تر ارائه می‌کند. جک 3.5 میلی‌متری صدا برای کسانی که هنوز ترجیح می‌دهند از هدفون‌های سیمی استفاده کنند، در دستگاه وجود دارد.

باتری:

سونی اکسپریا 1 وی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 30 واتی که تا 50 درصد شارژ را در 30 دقیقه به دست آورد استفاده می کند. این گوشی همچنین دارای شارژ بی سیم و معکوس است و سونی قول داده است که حداقل 80 درصد از ظرفیت باتری خود را پس از سه سال استفاده، حفظ کند.

سونی اکسپریا 1 وی با سنسور Exmor T و نمایشگر اولد 4K رونمایی شد

قیمت:

پرچمدار جدید سونی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای پلاتینیوم و سبز خاکی از اواخر ژوئن عرضه می شود. قیمت این گوشی در قاره اروپا 1399 یورو و در انگلستان 1299 پوند خواهد بود. برچسب قیمتی سایر مناطق نیز به زودی تایید خواهد شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>