جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ های جدید لنوو یوگا اسلیم و تینک پد با اسنپدراگون ایکس الیت معرفی شدند

لپ تاپ های جدید لنوو یوگا اسلیم و تینک پد با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

لنوو به‌طور رسمی از دو لپ تاپ جدید بر اساس پلتفرم Windows-on-Arm که مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت هستند رونمایی کرد. برای آشنایی با مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید سری یوگا اسلیم و تینک پد به نام‌های «Yoga Slim 7x 14 Gen 9» و «ThinkPad T14 Gen 6»، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ یوگا اسلیم مدل 7x 14 Gen 9

لپ تاپ های جدید لنوو یوگا اسلیم و تینک پد با اسنپدراگون ایکس الیت معرفی شدند

همان‌طور که از نام این لپ‌تاپ پیداست، یوگا اسلیم 7x 14 Gen 9 طراحی باریکی دارد و ضخامت آن تنها ۱۲٫۹ میلی‌متر است، در حالیکه وزن آن به حدود ۱٫۲۸ کیلوگرم می‌رسد. علی‌رغم باریکی و سبک‌وزنی این دستگاه، لنوو یوگا اسلیم جدید را به یک باتری ۷۰ وات‌ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Rapid Charge Express مجهز کرده است. طبق ادعاهای این کمپانی، یوگا اسلیم مدل 7x 14 Gen 9 با هر ۱۵ دقیقه شارژ، به‌لطف تراشه‌‎ی کم‌مصرف جدیدش حدود ۳ ساعت طول عمر باتری ارائه می‌دهد.

این چیپست همچنین از واحد پردازش عصبی (NPU) هگزاگون (Hexagon) کوالکام با پشتیبانی از توانایی‌هایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی مختلفی مانند تبدیل متن به عکس و چندین قابلیت دیگر بهره می‌گیرد.

لپ تاپ های جدید لنوو یوگا اسلیم و تینک پد با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت معرفی شدند

این لپ‌تاپ سبک از پردازنده‌‎ی گرافیکی مجتمع Adreno، همراه با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X، یک ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع PCIe Gen 4 M.2، سه پورت USB4 و یک نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی اولد با رزولوشن 3K، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت در محتوای SDR و ۱٬۰۰۰ نیت در محتوای HDR بهره می‌برد. جدیدترین لپ تاپ سری یوگا اسلیم لنوو از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۳ نیز پشتیبانی می‌کند و دارای کیبوردی با نور پس‌زمینه و بازه‌ی حرکت ۱٫۵ میلی‌متری است.

لپ‌تاپ Yoga Slim 7x 14 Gen 9 هم‌اکنون با قیمت ۱٬۲۸۹ دلار برای پیش‌سفارش در وب‌سایت رسمی لنوو در دسترس قرار دارد.

مشخصات لپ تاپ تینک پد T14s نسل 6 لنوو

لپ تاپ های جدید لنوو یوگا اسلیم و تینک پد با اسنپدراگون ایکس الیت معرفی شدند

همانند لپ‌تاپ قبلی، تینک پد T14s نسل 6 نیز به تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت با قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مجهز شده است. با این حال، جدیدترین مدل سری تینک پد لنوو از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X، یک ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع M.2 PCIe و یک باتری ۵۸ وات‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع بهره می‌برد. گفتنی است که ظرفیت باتری این لپ‌تاپ طی یک ساعت شارژ، تا حداکثر ۸۰ درصد پر می‌شود.

لپ تاپ تینک پد T14s نسل 6 لنوو از یک نمایشگر ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل (WUXGA) با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت استفاده می‌کند. ضخامت لپ‌تاپ موردبحث ۱۶٫۹ میلی‌متر است و وزن آن به ۱٫۲۴ کیلوگرم می‌رسد تا از این نظر کمی سنگین‌تر از لپ‌تاپ جدید یوگا اسلیم به حساب بیاید.

عضو جدید سری تینک پد لنوو از دو پورت ۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای USB-A، دو پورت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای USB4 Type-C، یک پورت HDMI 2.1 (با پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه)، اسلات اختیاری برای سیم‌کارت نانو و جک هدفون/میکروفون برخوردار است.

امکان پیش‌سفارش لپ تاپ تینک پد T14s نسل 6 لنوو نیز در حال حاضر با قیمت ۲٬۶۹۹ دلار در وب‌سایت رسمی لنوو وجود دارد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *