جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ لنوو تینک پد P14s نسل 5 با پردازنده های سری رایزن پرو 8040 معرفی شد

لپ تاپ لنوو تینک پد P14s نسل 5 با 96 گیگابایت رم معرفی شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

لنوو به‌صورت رسمی از لپ تاپ تینک پد P14s نسل 5 (Lenovo ThinkPad P14s Gen 5) رونمایی کرد. این مدل جدید از سری لپ‌تاپ‌های تینک پد P14s لنوو، به تراشه‌های جدید سری رایزن پرو 8040 (Ryzen PRO 8040) و پردازنده‌ی گرافیکی بهبودیافته مجهز شده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات جدیدترین لپ‌تاپ این برند چینی، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ لنوو تینک پد P14s نسل 5

کاربران برای نمایشگر لپ تاپ جدید تینک پد P14s لنوو‌ از بین دو گزینه‌ی مختلف حق انتخاب دارند و می‌توانند از بین یک پنل ۱۴ اینچی FHD+ IPS با رزولوشن ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل و فناوری‌های نور آبی کم و ضد تابش، یا پنل ۱۴ اینچی اولد با رزولوشن 2.8K و دقت رنگ بهبودیافته (پوشش ۱۰۰ درصدی از گستره‌ی رنگی DCI-P3) یکی را انتخاب کنند. هر دو نسخه موفق به کسب گواهی TÜV برای محافظت از چشم شده‌اند و در طولانی‌مدت به چشم‌ها فشاری وارد نمی‌کنند.

لپ تاپ لنوو تینک پد P14s نسل 5 با پردازنده های سری رایزن پرو 8040 معرفی شد

پردازنده‌های سری سری رایزن پرو 8040 شرکت AMD، قلب تپنده‌ی این لپ‌تاپ به حساب می‌آیند و تا ۸ هسته و حداکثر سرعت کلاک ۵٫۱ گیگاهرتزی را ارائه می‌دهند. لنوو همچنین برای پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپ جدید خود از AMD Radeon 780M با معماری جدید RDNA 3 استفاده کرده است.

لپ‌تاپ‌های جدید سری تینک پد P14s از حداکثر ۹۶ گیگابایت رم DDR5 پشتیبانی می‌کنند و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی آن‌ها تا حداکثر ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع NVMe PCIe Gen4 مهیا شده است. گزینه‌های اتصال تینک پد P14s نسل ۵ نیز شامل پورت‌های USB-C تاندربولت ۴، HDMI 2.1 و رم ریدر (کارت حافظه‌ی SD) می‌شود.

لپ تاپ لنوو تینک پد P14s نسل 5 با پردازنده های سری رایزن پرو 8040 معرفی شد

این لپ‌تاپ از ویژگی‌های امنیتی ThinkShield لنوو مانند dTPM 2.0، حسگر اثر انگشت و شاتر حریم خصوصی وبکم بهره‌مند شده است و از چندین سیستم‌عامل مختلف مانند ویندوز 11 پرو و برخی از توزیع‌های محبوب‌ لینوکس مانند اوبونتو (Ubuntu) و رد هت (Red Hat Enterprise Linux) پشتیبانی می‌کند.

فروش لپ‌تاپ لنوو تینک پد P14s نسل 5 مجهز به پردازنده‌های AMD از ماه جاری میلادی با قیمت ۱٬۳۷۹ دلار آغاز خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *