Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ ویووبوک 14 (2024) ایسوس روانه بازار شد

لپ تاپ ویووبوک 14 (2024) ایسوس روانه بازار شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ایسوس به‌طور رسمی لپ تاپ ویووبوک 14 (2024) را با قیمت ۳٬۷۹۹ یوان (حدود ۵۲۸ دلار) روانه بازار کرد. لپ‌تاپ جدید ایسوس، آن دسته از کاربرانی را هدف قرار داده که به دنبال تعادلی بین عملکرد فنی دستگاه و قابل حمل بودن آن هستند. برای آشنایی با مشخصات جدیدترین مدل سری ویووبوک ایسوس با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ ویووبوک 14 (2024)

این لپ‌تاپ دارای یک طراحی شیک و باریک است و در رنگ‌بندی‌های مشکی و نقره‌ای برای خرید در دسترس قرار می‌گیرد. لپ‌تاپ جدید ایسوس با وزن سبک ۱٫۴ کیلوگرمی و ضخامت باریک‌ ۱۷٫۹ میلی‌متری، دستگاهی بسیار قابل حمل محسوب می‌شود.

نمایشگر این لپ‌تاپ تا 180 درجه باز می‌شود و تجربه‌ی تماشای پنل ۱۴ اینچی IPS مات ویووبوک 14 با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلس و روشنایی ۳۰۰ نیتس را بهبود می‌بخشد. این نمایشگر همچنین از میدان دید بزرگ ۱۶ به ۱۰، گواهی‌های نور آبی کم TÜV و عدم سوسو زدن برای محافظت از چشم بهره می‌برد.

ویووبوک 14 (2024) مجهز به پردازنده‌ی Core i5-13500H اینتل با ۱۲ هسته و ۱۶ رشته است و توان مصرفی ۴۵ واتی را ارائه می‌کند. عملکرد چندهسته‌ای پردازنده‌ی جدیدترین لپ‌تاپ ایسوس نسبت به پردازنده‌های مرکزی ولتاژ پایین قبلی حدود ۳٫۹ برابر افزایش داشته است و به همین خاطر، زمان موردنیاز برای انجام کارهای محاسباتی مختلفی نظیر رمزگذاری ویدیو، خارج کردن فایل‌های بزرگ از حالت فشرده و محاسبات داده‌های اکسل کاهش یافته است. لپ‌تاپ ویووبوک 14 (2024) همچین از ۱۶ گیگابایت رم دو کاناله‌ی قابل ارتقا تا ۴۰ گیگابایت، همراه با یک ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع PCIe 4.0 NVMe بهره می‌گیرد تا سرعت راه‌اندازی بالای ویندوز و روشن شدن لپ‌تاپ را تضمین کند.

همچنین مطالعه کنید
مجیک بوک پرو 16 معرفی شد؛ قدرتمندترین لپ تاپ آنر!

ایسوس برای خنک نگه‌داشتن این لپ‌تاپ از سیستم خنک‌کننده‌ی آیس بلید (Ice Blade) خود با دو لوله‌ی حرارتی، خروجی دوگانه و فن سه‌سرعتی استفاده کرده است. علاوه‌بر این، جدیدترین نسخه‌ی ویووبوک 14 تحت آزمایش‌های دقیق کیفی MIL-STD 810H قرار گرفته است و از بابت دوام بالای دستگاه در شرایط مختلف، اطمینان خاطر می‌دهد.

گزینه‌های اتصال جامعی نیز در لپ‌تاپ جدید ایسوس فراهم شده‌اند و ویووبوک 14 (2024) یک پورت USB-C 3.2 نسل ۱، دو پورت USB-A 3.2 نسل ۱، یک پورت USB-A 2.0، یک پورت HDMI و یک جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری را به کاربران ارائه می‌دهد تا امکان پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی و نمایشگرهای خارجی را داشته باشد.

این لپ‌تاپ همچنین بر راحتی و ایمنی کاربران تأکید دارد و یک صفحه‌کلید ارگونومیک، پد لمسی بزرگ با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی لمسی و پوشش ضدباکتری یون نقره روی سطح کلیدها را به همین منظور شامل می‌شود.

در کنار مواردی که ذکر شد، کمپانی ایسوس در این لپ‌تاپ از سیستم کاهش نویز میکروفون دوگانه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای تماس‌های صوتی واضح‌تر در محیط‌های پر‌سروصدا کمک گرفته و همچنین کاور فیزیکی دوربین را به‌منظور محافظت از حریم خصوصی کاربران قرار داده است. علی‌رغم اینکه همچنان ظرفیت باتری لپ تاپ ویووبوک 14 (2024) مشخص نیست، باید یادآور شد که مدل قبلی این سری از یک باتری ۷۵ وات‌ساعتی استفاده می‌کرد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>