Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویدیوی جدید بازی Rise of the Ronin پشت‌صحنه‌ی سیستم مبارزات را نشان می‌دهد

ویدیوی جدید بازی Rise of the Ronin پشت‌صحنه‌ی سیستم مبارزات را نشان می‌دهد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) اخیراً ویدیوی جدیدی را از بازی Rise of the Ronin منتشر کرده است که طی آن، جزئیاتی جالب درباره‌ی سیستم مبارزات این عنوان به اشتراک گذاشته می‌شود. توسعه‌دهندگان در جریان این ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای، مبارزات بازی Rise of the Ronin را زیر ذره‌بین برده و توضیحات بیشتری را در مورد ویژگی‌های مختلف آن ارائه می‌دهند.

جنبه‌های گوناگون طراحی سیستم مبارزات این عنوان نقش‌آفرینی اکشن موردانتظار، از تحقیق سازندگان درباره‌ی سلاح‌های دوران تاریخی خاصی که بازی در آن روایت می‌شود گرفته تا درک این موضوع که دقیقاً چگونه از این سلاح‌ها در جریان مبارزات استفاده می‌شد، همه‌وهمه در این ویدیو موردبحث قرار می‌گیرند. تیم نینجا همچنین به‌عنوان ضمیمه‌ای برای این ویدیوی پشت‌صحنه، پستی طولانی را در بلاگ پلی استیشن به اشتراک گذاشته است تا بخش‌های مختلف سیستم مبارزات بازی Rise of the Ronin را به‌طور مفصل توضیح دهد.

یکی از ویژگی‌های اصلی این سیستم مبارزات، استفاده از «Ki» در حین تقابل‌های بازی محسوب می‌شود. بازیکنان باید با به‌کارگیری حملات استراتژیک و هوشمندانه، نوار Ki حریف خود را تخلیه کنند تا دشمنان بازی آسیب‌پذیر و ناتوان شوند و فرصت حمله‌ی مستقیم و با آسیب شدید فراهم گردد. شایان ذکر است که خود بازیکنان نیز از این سیستم در امان نخواهند بود و تحت تأثیر مکانیک‌های Ki قرار خواهند گرفت.

روش ثابتی که بازیکنان می‌توانند برای مقابله با حملات دشمنان و خالی کردن نوار Ki آن‌ها مورداستفاده قرار دهند، یک نوع حرکت دفع ضربه با نام «Counterspark» است. علاوه‌بر این روش، بازیکنان امکان استفاده از مهارت‌های رزمی مختلفی را برای وارد کردن آسیب بیشتر به دشمنان در اختیار دارند.

انتخاب سبک مبارزه نیز دارای اهمیت بالایی است و هر نوع سلاح، از کاتانا گرفته تا دو تیغه یا سرنیزه، همگی حرکات و قابلیت‌های خاص خودشان را شامل می‌شوند. بازیکنان همچنین به‌وسیله‌ی ارتباط برقرار کردن با سایر شخصیت‌ها و ایجاد پیوند با آن‌ها قادر به باز کردن سبک‌های مبارزه‌ی جدید خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید
بسته الحاقی والهلا برای بازی God of War Ragnarok دارای لیست تروفی جداگانه است

سیستم مبارزات بازی Rise of the Ronin از سه سبک مجزا بهره می‌برد؛ سبک Ten (آسمان)، Chi (زمین) و Jin (انسان). هر سبک مبارزه نیز در برابر گروه‌های مختلفی از دشمنان و بر اساس سلاح‌هایی که در اختیار دارند مؤثر عمل می‌کند. دفع ضربات دشمنان با استفاده از سبک مناسب، آن‌ها را به‌طرز قابل توجهی به عقب پرت خواهد کرد.

از سبک‌های مبارزه‌ای که در بازی Rise of the Ronin در دسترس قرار دارند، باید به مواردی همچون سبک Mumyo، سبک Hokushin Itto و سبک Yagyu Shinkage اشاره کرد. اگرچه «Mumyo» طوری طراحی شده است که سبک همه‌کاره و چندمنظوره‌ای باشد، سبک Hokushin Itto بیشتر بر روی درهم‌شکستن و غلبه بر دشمنان با استفاده از حملات متوالی تمرکز می‌کند.

غیر از سلاح‌های سرد نزدیک، بازیکنان امکان استفاده از حملات از راه دور به‌کمک تیروکمان یا سلاح گرم را نیز خواهند داشت. سلاح‌های از راه دور بی‌صدا برای کشتن مخفیانه‌ی دشمنان کاربرد دارند، در حالی که می‌توان از تپانچه برای گیج کردن حریفان در حین مبارزات نزدیک بهره گرفت.

تنوع دادن به مبارزات با استفاده از ابزار «Grappling Rope» نیز بخشی از تمرکز سازندگان Rise of the Ronin در توسعه‌ی سیستم‌های این بازی بوده است و بازیکنان با به‌کارگیری این ابزار می‌توانند دشمنان را به همدیگر نزدیک کنند یا خودشان را از راه دور به سمت حریفان بکشانند. همچنین امکان برداشتن بشکه‌های باروت از روی زمین و پرتاب کردنشان به سمت دشمنان نیز فراهم شده است و از این طریق آسیب انفجاری خوبی به آن‌ها وارد خواهید کرد.

بازی Rise of the Ronin در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. تریلر گیم‌پلی این بازی نقش‌آفرینی اکشن را نیز می‌توانید در این‌جا تماشا کنید.

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>