Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2

تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 با پشتیبانی از رزولوشن 4.3K برای هر چشم معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی کوالکام به‌تازگی از تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 برای هدست‌های واقعیت افزوده، که شامل دستگاه‌های AR و MR و VR می‌شوند، رونمایی کرد. از این پلتفرم جدید برای ساخت هدست‌های نسل آینده‌ی سامسونگ و گوگل استفاده خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با تراشه‌ی قدرتمند کوالکام با اِروتِک در ادامه همراه باشید.

تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 از رزولوشن 4.3K برای هر چشم پشتیبانی می‌کند و توان ارائه‌ی حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. این تراشه نسبت به نسل قبلی تراشه‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون XR2 نسل ۲، ۱۵ درصد عملکرد گرافیکی بالاتر و ۲۰ درصد عملکرد پردازنده‌ی مرکزی بهتری را ارائه می‌کند. سخت‌افزار ارتقایافته‌ی این چیپست به آن اجازه داده تا رندر پویا، تغییر فضا و وضوح فوق‌العاده‌ی بازی‌ها را حتی در گرافیک 4K در اختیار کاربران بگذارد.

تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2

جدیدترین تراشه‌ی کوالکام برای هدست‌های واقعیت افزوده به هوش مصنوعی نیز مجهز شده است که به‌صورت همزمان از ۱۲ دوربین یا حتی بیشتر از آن پشتیبانی می‌کند. این ویژگی می‌تواند تعاملات فضایی از جمله سر، کنترلر، حالت چهره، تخمین عمق و بازسازی سه‌بعدی را بهبود بخشد.

این تراشه همچنین از ویدیوهای تمام‌رنگی ۱۲ میلی‌ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند و دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ امکان اتصال بی‌سیم از طریق پروتکل‌هایی مانند وایفای 6، 6E و 7 را خواهند داشت.

همچنین مطالعه کنید
چرا باتری اکثر گوشی‌ها هنوز هم فقط یک روز دوام می‌آورد؟

تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2

از آن‌جایی که تراشه‌ی جدید کوالکام از چنین ویژگی‌های سنگین و قابل توجهی بهره می‌برد، انتظار می‌رود که هدست‌های نسل بعدی سامسونگ و گوگل بتوانند به‌زودی با هدست ویژن پرو اپل رقابت کنند. در پایان باید اضافه کرد که کوالکام هنوز درباره‌ی زمان رونمایی از اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ جزئیاتی را به اشتراک نگذاشته است و نمی‌دانیم که در چه تاریخی شاهد هدست‌های قدرت‌گرفته از این تراشه خواهیم بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>