Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کوالکام از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد

کوالکام از تراشه میان رده اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته، کمپانی کوالکام از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 3 برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. بر اساس نام‌گذاری این تراشه، به نظر می‌رسد جدیدترین تراشه کوالکام با قرارگیری در جایگاهی میان دو تراشه “اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2” و “اسنپدراگون 7s نسل 2” به عنوان یک جانشین میان‌رده برای این دو به شمار می‌آید. برای آشنایی بیشتر با این محصول جدید کوالکام با اِروتِک همراه باشید.

کوالکام از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد

اسنپدراگون 7 نسل 3 مبتنی بر فناوری پردازش 4 نانومتری کمپانی صنایع نیم‌رسانای تایوان (TSMC) طراحی شده و به یک پردازنده (CPU) با ترکیب هسته‌ای 4+3+1 مجهز می‌باشد. این پردازنده Kryo از “1 هسته اصلی با فرکانس 2.63 گیگاهرتزی، 3 هسته عملکردی برای وظایف سنگین با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی و 4 هسته راندمانی برای وظایف معمولی با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی” تشکیل شده است.

کوالکام مدعی است، تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3، در مقایسه با تراشه سال گذشته (اسنپدراگون 7 نسل 1) 15% در بخش عملکرد پردازنده و 50% در سرعت پردازنده گرافیکی Adreno ارتقاء یافته است. علاوه بر این با استناد به تست‌های انجام شده توسط این کمپانی، این تراشه در مصرف انرژی نیز 20% صرفه‌جویی می‌کند.

طبق ادعا کوالکام، واحد پردازش عصبی (NPU) تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 (نسبت به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1) در هر وات، 60% عملکرد هوش مصنوعی سریع‌تری را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است، پردازنده گرافیکی Adreno از واسط‌های برنامه‌نویسی (API) زیر پشتیبانی می‌کند:

  • OpenGL ES 3.2
  • OpenCL 2.0 FP
  • Vulkan 1.3
همچنین مطالعه کنید
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند آیفون‌های 2024 دارای دوربین سلفی و Face ID زیر نمایشگر خواهند بود

جدیدترین تراشه کوالکام از نمایشگرهایی با “رزولوشن 4K با نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی” یا “رزولوشن +FHD با نرخ تازه‌سازی حداکثر 168 هرتزی” پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این تراشه میان‌رده به واسطه بهره‌مندی از ماژول پردازش تصویر اسپکترا (Spectra ISP) قادر به “مدیریت ماژول‌های دوربین اصلی حداکثر 200 مگاپیکسلی” و “ضبط ویدیوهای HDR با کیفیت 4K در فرکانس 60 هرتز” می‌باشد.

لازم به ذکر است، تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 با مودم RF فایوجی اسنپدراگون X63 جفت شده است و به همین دلیل قادر است در دو باند Sub-6 GHz و mmWave، سرعت دانلود حداکثر 5 گیگابیت بر ثانیه‌ای را تضمین نماید. علاوه بر این، این چیپست از استانداردهای اتصال به “وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3” نیز پشتیبانی می‌کند.

کوالکام از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد

انتظار می‌رود تا اواخر ماه میلادی جاری، این تراشه میان‌رده در گوشی‌های جدید “آنر” و “ویوو” به نمایش گذاشته شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>