Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کمپانی xMEMS اولین اسپیکر فراصوت جامد برای ایربادز را معرفی کرد

کمپانی xMEMS اولین اسپیکر فراصوت جامد برای ایربادز را معرفی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با وجود اینکه دنیای صوت و صدا به‌سرعت در حال پیشرفت است، هدفون‌های ما هم‌چنان از تقویت‌کننده‌های فیزیکی برای تولید صدا استفاده می‌کنند، این صداها نیز در ادامه از یک دیافراگم عبور کرده و به گوش‌های ما می‌رسند. تاریخچه چنین روشی برای تولید و انتقال صدا به بیش از ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد اما اکنون، کمپانی «xMEMS» راه جایگزینی را در قالب اسپیکرهای فراصوت جامد Cypress برای ایربادزهای TWS معرفی کرده است. این اسپیکرها به جای تقویت‌کننده‌های فیزیکی، از پالس‌های صوتی اولتراسونیک (Ultrasonic) بهره می‌برند که معمولاً برای گوش‌های انسان‌ها نامحسوس هستند.

 xMEMS اولین اسپیکر فراصوت جامد برای ایربادز را معرفی کرد

پیشرفت اصلی که در کمپانی «xMEMS» حاصل شده، به مدولاسیون دامنه اولتراسونیک این شرکت مربوط است. این اسپیکر توانایی تولید پالس‌های صوتی اولتراسونیک را دارد که در ادامه به سمت یک تفکیک‌کننده (Demodulator) فرستاده می‌شود تا این پالس‌ها را به صدای قابل شنیدن برای کاربر تبدیل کند. پالس‌های اولتراسونیک در واقع یک کپی صوتی دقیق از سیگنال منبع خود را ارائه می‌کنند که باید به بازتولید صوتی برتر در تمامی فرکانس‌های صدا تبدیل گردد. طبق ادعاهای کمپانی «xMEMS» در مورد اسپیکرهای فراصوت جامد Cypress، این بلندگوها در مقایسه با بلندگوهای سیم‌پیچی‌شده صداهای باکیفیت‌تر و دقیق‌تری را به کاربران ارائه نموده و هم‌زمان از وضوح صوتی بالا (Hi-Res) و صدای فضایی (Spatial) پشتیبانی می‌کنند.

کمپانی xMEMS اولین اسپیکرهای فراصوت جامد برای ایربادز را معرفی کرد

هر بلندگوی Cypress MEMS، ابعاد کوچک ۶.۳ در ۶.۵ در ۱.۶۵ میلی‌متری دارد و نسبت به بلندگوهای معمولی بازار، باس بلندتر و عمیق‌تری را ارائه خواهد داد. کمپانی «xMEMS» هم‌چنین تاکید داشته که اسپیکر فراصوت جدیدش می‌تواند ۱۴۰ دسی‌بل سطح فشار صدای با فرکانس پایین (SPL) تولید کند و حتی تا فرکانس ۲۰ هرتزی نیز پایین برود. مزیت دیگر این بلندگوهای جدید، پهنای باند حذف نویز فعال (ANC) بیشترشان است که به ایربادهایی که به بلندگوهای Cypress MEMS مجهز شده‌اند، اجازه داده تا نویزها و صداهای با فرکانس بالاتر در اطراف شما را حذف کنند. شایان ذکر است که بلندگوهای جدید کمپانی «xMEMS» به لطف زمان تبدیل الکتریکی به صوتی ثابت خود، تأخیر کمتری نسبت به بسیاری از هدفون‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید
تبلت شیائومی پد 6 مکس و ساعت هوشمند اسمارت بند 8 پرو رونمایی شدند

شرکت xMEMS اولین اسپیکر فراصوت برای ایربادز را معرفی کرد

کمپانی xMEMS اسپیکرهای فراصوت Cypress را در جریان نمایشگاه فناوری CES 2024 به نمایش درمی‌آورد. انتظار می‌رود که تولید انبوه این بلندگوها نیز در اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز شود. شرکت xMEMS هنوز جزئیات قیمتی اسپیکر فراصوت Cypress را به اشتراک نگذاشته، اما تایید کرده است که توافقی با TSMC حاصل شده و به‌زودی شاهد همکاری تولیدی بین این دو کمپانی خواهیم بود. همکاری‌ای که باعث می‌شود تا اسپیکر فراصوت Cypress بتواند با سایر بلندگوهای موجود در بازار برای هدفون‌های بی‌سیم و ایربادها رقابت کند.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>