Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساعت هوشمند بالانس آمازفیت به قابلیت نظارت بر فشار خون مجهز می‌شود!

ساعت هوشمند بالانس آمازفیت به قابلیت اندازه‌گیری و نظارت بر فشار خون مجهز می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با استناد به گزارشات ارائه‌شده توسط برخی از مالکان ساعت هوشمند بالانس آمازفیت در کشورهای “چین، مالزی و برزیل”، به نظر می‌رسد کمپانی آمازفیت (Amazfit/ زیربرندی از شرکت فناوری سلامت زپ هلث) در تلاش است یک ابزار جدید برای ارائه قابلیت‌های اندازه‌گیری و نظارت بر روی فشار خون در این ساعت را توسعه دهد.

کمپانی آمازفیت در سپتامبر سال 2023 میلادی ساعت هوشمند بالانس آمازفیت را به همراه طیف وسیعی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز بر حوزه “سلامت و تناسب اندام” از جمله اپلیکیشن‌های “Zepp Aura” و “Zepp Coach” به بازار عرضه کرد. این ساعت هوشمند به یک صفحه نمایش آمولد دایره‌ای شکل 1.5 اینچی مجهز بوده و از “استاندارد مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری” و “عمر باتری 14 روزه” پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، ساعت هوشمند بالانس آمازفیت به واسطه بهره‌مندی از یک بیوتراکر قابلیت “نظارت بر خواب” را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

با توجه به ویدیو منتشرشده بر روی حساب کاربری “PetersoncpxB” در شبکه اجتماعی یوتیوب، به نظر می‌رسد این قابلیت در حال حاضر در مرحله “آزمایش محدود” قرار دارد. همچنین در این ویدیو جزئیاتی در رابطه با نحوه عملکرد این ابزار ارائه شده است که در آن (مشابه با تمامی ابزارهای نظارت بر روی شاخص‌های سلامتی) پس از باز کردن یک اپلیکیشن اختصاصی، تاریخچه‌ای از موارد اندازه‌گیری‌شده از فشار خون کاربر (شامل میزان فشار خون و تاریخ و زمان اندازه‌گیری) بر روی صفحه نمایش ساعت به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
آنر از ساعت هوشمند هایلو واچ با نمایشگر ۱.۹۵ اینچی امولد رونمایی کرد

پیش از آغاز فرآیند اندازه‌گیری فشار خون ابتدا لازم است کاربر بند ساعت را به صورت کامل بر روی مچ دست خود محکم کند. سپس یک پیام هشدار در رابطه با “تصدیق سلب مسئولیت” از دقت پاسخ‌های ارائه‌شده توسط دستگاه (به عنوان یک دستگاه غیرپزشکی) برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود. در ادامه لازم است کاربر دست خود را به مدت 30 ثانیه به صورت باز و در حالت ثابت روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهد. پس از اتمام فرآیند اندازه‌گیری فشار خون، میزان “فشار خون سیستولیک، فشار خون دیاستولیک و ضربان فعلی قلب کاربر” بر روی صفحه ساعت به نمایش گذاشته شده و موارد اندازه‌گیری‌شده در بخش تاریخچه اپلیکیشن ثبت می‌شوند.

با این حال انتظار می‌رود آمازفیت (مشابه با رویکرد اتخاذشده توسط سامسونگ در ارائه قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در ساعت‌های سری گلکسی واچ) پیش از انتشار نهایی این ابزار در ساعت هوشمند بالانس، به اعمال کالیبراسیون اولیه از طریق یک مچ‌بند فشار خون سنتی (برای اطمینان از دقت نتایج ارائه‌شده توسط این ابزار) نیاز داشته باشد. این در حالی است که کمپانی آمازفیت تاکنون جزئیات دقیق‌تری در رابطه با تاریخ انتشار رسمی این قابلیت برای تمامی ساعت‌های هوشمند بالانس خود را ارائه نکرده است.

علاوه بر این، کمپانی آمازفیت به‌تازگی یک مت (زیرانداز) آنالایزر ترکیب بدنی (Body Composition Analyzer Mat) را به بازار معرفی کرده است. این محصول در کنار ساعت هوشمند بالانس آمازفیت عملکرد خود را به نمایش گذاشته و با استفاده از “امپدانس بیوالکتریک” تجزیه و تحلیل دقیقی در رابطه با معیارهای ناحیه پایینی ترکیب بدنی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>