Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل واچ جان یک سالمند دیگر در بریتانیا را نجات داد!

اپل واچ جان یک سالمند دیگر را نجات داد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پیرمردی ۸۲ ساله از شهر کیدرمینستر انگلستان با نام «تونی جانسی»، بعد از تصادف با یک خودرو در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴، توسط هدیه‌ای که برای کریسمس دریافت کرده بود نجات یافت. این هدیه‌ی کریسمس در واقع همان ساعت هوشمند اپل است که در گذشته نیز بارها توانسته جان افراد سالمند دیگر را نجات دهد. این حادثه که در یک تقاطع دوربرگردان رخ داد، جراحات قابل توجهی از جمله شکستگی استخوان ترقوه و ترک خوردگی دنده‌ها را برای جانسی به همراه داشت. برای اطلاع از جزئیات این حادثه و نقش حیاتی اپل واچ در نجات جان این سالمند بریتانیایی، با اِروتِک همراه باشید.

جانسی در حال عبور از خیابان بود و قصد رسیدن به ماشین خود در پارکینگ یک سوپرمارکت محلی را داشت که خودرویی بدون رعایت قوانین دور زدن با او برخورد کرد. اگرچه ایمن‌تر بودن دوربرگردان‌ها باور رایجی است، این اتفاق ناگوار بار دیگر ثابت می‌کند که حتی در این تقاطع‌ها نیز احتمال تصادف وجود دارد!

بلافاصله بعد از این تصادف، اپل واچ جانسی وارد عمل شد، زمین خوردن او را تشخیص داد و به‌صورت خودکار از این پیرمرد پرسید که آیا نیاز به تماس با اورژانس دارد یا خیر. از آن‌جایی که جانسی قادر به تکان خوردن یا لغو این هشدار نبود، اپل واچ به‌طور مستقل درخواست کمک کرد. واکنش سریع اپل واچ در این موقعیت باعث شد که کمک‌های موردنیاز جانسی در این زمان حساس به او برسد و جان این سالمند نجات پیدا کند.

خوشبختانه راننده‌‎ی این خودرو بعد از تصادف برای کمک به جانسی پیاده شد و سه پرستار نیز در نزدیکی محل حادثه حضور داشتند تا کمک‌‎های اولیه را تا قبل از رسیدن اورژانس به این پیرمرد ۸۲ ساله ارائه کنند. این تلاش دسته‌جمعی، همراه با هشدار به‌موقع ساعت هوشمند اپل و تماس گرفتن این دستگاه با اورژانس، نقشی حیاتی و پررنگ در این حادثه ایفا کرد و جان جانسی را نجات داد. در گذشته نیز نمونه‌های بی‌شماری از حادثه‌های مشابه را دیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به‌سرعت به نجات جان افراد آمدند. جای امیدواری دارد که حوادثی مانند اتفاقی که برای جانسی افتاد، افراد بیشتری را تشویق کند تا برای اعضای مسن‌تر خانواده‌ی خود ساعت‌های هوشمند تهیه کنند.

همچنین مطالعه کنید
سامسونگ از نسخه ویژه ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 به‌ نام PXG Gold Edition رونمایی کرد

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>