Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هدست واقعیت ترکیبی سونی برای خالقین محتوا معرفی شد

هدست واقعیت ترکیبی سونی برای تولیدکنندگان محتوا معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سونی در نمایشگاه CES 2024 از جدیدترین نوآوری خود، یعنی سیستم تولید محتوای فضایی برای کاربران حرفه‌ای که در زمینه طراحی و ساخت انیمیشن سه‌بعدی مشغول هستند، رونمایی کرد. هدف از معرفی این ترکیب هدست و کنترلر، پل زدن بین حوزه مجازی و فیزیکی است و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و فراگیر را به تولیدکنندگان محتوا ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این محصول جذاب با اِروتِک همراه باشید.

این هدست برخلاف هدست واقعیت مجازی قبلی سونی که مخصوص پلی استیشن تولید شده بود، برای گیمرها تولید نشده و به جای آن، تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار داده است. این دستگاه به یک نمایشگر اولد با وضوح 4K که پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 کوالکام آن را پشتیبانی می‌کند مجهز بوده، بنابراین برای کاربرانی که به دقت و جزئیات در کار خود اهمیت می‌دهند، دستگاهی ایده‌آل محسوب می‌شود.

هدست واقعیت ترکیبی سونی برای خالقین محتوا معرفی شد

مدیر عامل سونی، کنیچیرو یوشیدا نیز بر توانایی این سیستم برای “گسترش فضای تولید محتوا با قرار دادن اشیاء مجازی در فضاهای فیزیکی” تاکید کرد. این امر از طریق جایگزین جوی استیک‌های سنتی با یک ماژول کنترل‌کننده منحصر‌به‌فرد که از ترکیب یک حلقه انگشتی با یک اشاره‌گر دستی ایجاد شده، حاصل می‌شود. این ابزارهای شهودی حرکات طبیعی را تقلید کرده و به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهند اشیاء مجازی را به راحتی دستکاری کنند، به شکلی که به‌نظر می‌رسد از نظر فیزیکی در اتاق حضور دارند!

همچنین مطالعه کنید
ساعت Huawei Watch 3 با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود

اما سونی برای زمان استراحت شما و خروج از فضای مجازی نیز فکر کرده است! برای این منظور قاب جلویی هدست بالا رفته و کاربران را به‌طور یکپارچه به دنیای واقعی منتقل می‌شوند. این انعطاف‌پذیری تضمین می‌کند که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند ارتباط خود را با محیط اطراف خود حفظ کرده و در عین حال از مزایای فراگیر فضای کاری مجازی لذت ببرند.

البته سونی در دنیای تولید فضای سه‌بعدی چندان تازه‌وارد نیست. نمایشگر واقعیت فضایی قبلی این کمپانی، طعم این فناوری را ارائه می‌کرد، اما سیستم جدید، آن را یک گام فراتر برده است. محصول جدید سونی، “فناوری رندر اختصاصی” این کمپانی را که می‌تواند بافت‌هایی با کیفیت بالا و کاراکترهایی واقعی را تولید کند، بهبود بخشیده است. این سطح از جزئیات، نوید ایجاد انقلابی در نحوه ایجاد و تجسم مدل‌های سه بعدی را می‌دهد.

هدست واقعیت ترکیبی سونی برای خالقین محتوا معرفی شد

در حالیکه تاریخ دقیق عرضه و قیمت این هدست جذاب مشخص نشده، سونی ورود این سیستم به بازار را برای اواخر سال جاری میلادی تایید کرده است. البته این دستگاه باید با اپل ویژن پرو به رقابت بپردازد که قرار است ماه آینده میلادی وارد فروشگاه‌ها شود. با این حال، تمرکز سونی بر تولیدکنندگان حرفه‌ای و کنترل‌های بصری، ممکن است به آنها در این بازار در حال ظهور برتری دهد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>