Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل پیکسل واچ ۲

ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل با تراشه و عمر باتری بهتر رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل اولین تجربه‌ی خود در زمینه‌ی ساخت ساعت‌های هوشمند را سال پیش با پیکسل واچ پشت سر گذاشت و با اینکه اولین ساعت هوشمند این کمپانی توانست امیدوارکننده ظاهر شود اما محصول بدون مشکل و ایرادی نیز نبود. اکنون ولی نوبت گوگل پیکسل واچ 2 است تا تلاش دوم گوگل در طراحی ساعت‌های هوشمند را ثبت کند؛ ساعت هوشمندی که تا حد زیادی مشابه گوگل پیکسل واچ پیشین طراحی شده اما سبک سری پیکسل ۸ را نیز با خود ترکیب کرده است. البته شباهت‌های این دو ساعت هوشمند تنها در ظواهر بیرونی و بدنه‌ی آن‌ها خلاصه می‌شود چرا که گوگل پیکسل واچ ۲ در زمینه‌ی سیستم‌عامل و به لطف بهره‌مندی از Wear OS 4، ارتقاهای قابل توجه‌ای نسبت به نسل پیشین ساعت‌های هوشمند گوگل را به نمایش می‌گذارد. برای آشنایی بیشتر با این ساعت هوشمند با اِروتِک همراه باشید.

پیکسل واچ پیشین گوگل با تراشه‌ی قدیمی اگزینوس 9110 عرضه شد. این تراشه‌ی ۱۰ نانومتری اگرچه رابط کاربری سریعی را برای پیکسل واچ تامین کرده بود اما آن‌قدرها پردازنده‌ی کاربردی و قدرت‌مندی محسوب نمی‌شد. از این رو، گوگل برای پیکسل واچ ۲ تصمیم گرفته تا از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون +W5 نسل ۱ بهره بگیرد و آن را مانند ساعت هوشمند قبلی‌اش با ۲ گیگابایت رم همراه کند.

این تراشه‌ی ۴ نانومتری، یکی از مشکلات اصلی پیکسل واچ قبلی که مربوط به طول عمر کوتاه باتری آن بود را نیز حال خواهد کرد. با این وجود باید گفت که باتری ساعت هوشمند جدید گوگل نسبت به پیکسل واچ قبلی تغییر بزرگی به خود ندیده است و جای ظرفیت ۲۹۴ میلی‌آمپر ساعتی آن، پیکسل واچ ۲ از یک باتری ۳۰۶ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. گوگل هم‌چنین وعده می‌دهد که عمر مفید باتری این ساعت هوشمند بعد از هر بار شارژ، حتی در صورت استفاده از قابلیت همیشه‌روشن، ۲۴ ساعت خواهد بود. با ۳۰ دقیقه شارژ کردن باتری گوگل پیکسل واچ ۲ نیز می‌توانید به مدت ۱۲ ساعت از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

گوگل پیکسل واچ ۲

همان‌طور که به آن اشاره شد، ظاهر بیرونی پیکسل واچ ۲ تقریباً با ساعت هوشمند پارسال گوگل یکسان است. این کمپانی به تصمیمش بابت عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند خود با یک سایز واحد هم‌چنان پایبند مانده و پیکسل واچ ۲ نیز با اندازه‌ی کوچک ۴۱ میلی‌متری در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. با این حال، تغییرات نامحسوسی در مورد بدنه‌ی پیکسل واچ ۲ نیز وجود دارد، به‌طور مثال گوگل از گارد شیشه‌ی مقاوم‌تری در طراحی پیکسل واچ ۲ استفاده کرده یا بدنه‌ی این ساعت هوشمند از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی بهره می‌برد.

گوگل پیکسل واچ ۲ نمایشگر ۱.۲ اینچی اولد دایره‌شکلی با وضوح تصویری ۳۸۴ در ۳۸۴ پیکسلی دارد که نسبت به نمایشگر پیکسل واچ قبلی و وضوح تصویری ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسلی آن کمی عقب‌گرد به حساب می‌آید. با این وجود، وضوح تصویری پایین‌تر پیکسل واچ ۲ به این ساعت هوشمند اجازه داده تا انرژی کم‌تری مصرف کند و عمر باتری طولانی‌تری را ارائه دهد. با توجه به تنوع چشم‌گیری هم که در این بخش می‌توان مشاهده کرد، امکان برقراری تعادل بین خوانایی و تراکم اطلاعات کاملاً به عهده‌ی کاربران گذاشته شده است.

برای صفحه اصلی ساعت هوشمند خود می‌توانید از بین یکی از این چهار گزینه، یکی را انتخاب کنید:

  • قابل دسترس (Accessible)
  • آرک (Arc)
  • طلایی دیجیتال
  • آنالوگ بولد (Bold)

مورد اول همان‌طور که از نامش پیداست خوانایی و آسان بودن آن را هدف گرفته و انتخاب کردن Bold، اعداد بزرگ‌تری را به نمایش می‌گذارد. آرک (Arc) اما شامل قوس‌هایی است که میزان پیشرفت اطلاعات مختلفی که این ساعت هوشمند به شکل روزانه جمع‌آوری می‌کند را نشان می‌دهد و امکان شخصی‌سازی کامل آن‌ها وجود دارد.

همچنین مطالعه کنید
هدست متا کوئست ۳ با نمایشگر بهتر و پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون XR2 نسل ۲ معرفی شد

پیکسل واچ ۲ در رنگ‌بندی‌های نقره‌ای، مشکی مات، آبی و طلایی عرضه می‌شود:

درست مانند نسل پیشین خود، پیکسل واچ ۲ نیز مجهز به حسگرهای اپتیکال سنجش ضربان قلب و تشخیص اکسیژن خون است. با این حال، حسگر چند مسیره‌ی جدید پیکسل واچ ۲، ۴۰ درصد دقیق‌تر از حسگر پیکسل واچ قبلی عمل می‌کند و به علت اینکه پیکسل واچ ۲ از چند نقطه‌ی مختلف مچ دست به اندازه‌گیری ضربان قلب می‌پردازد، این ساعت هنگام تمرینات ورزشی فشرده، دقت بالاتری را از خود نشان می‌دهد.

پیکسل واچ ۲ هم‌چنین با بهره‌گیری از حسگر فعالیت مداوم الکترودرمال، توانایی اندازه‌گیری میزان اضطراب و استرس کاربران را دارد و می‌تواند گزارش پرجزئیاتی از ساعت خواب شما که اکنون شامل میزان دمای پوست افراد نیز می‌شود، را با کاربران در میان بگذارد. ضمناً، باید اشاره کرد که برخلاف کمپانی‌های رقیبی مانند اپل و سامسونگ، گوگل در طراحی ساعت‌های هوشمند خود هنوز سراغ فناوری پشتیبانی از نوار قلب (ECG) نرفته است.

گوگل پیکسل واچ ۲

با خرید پیکسل واچ ۲ به شش ماه از سرویس اشتراکی فیت‌بیت پریمیوم (Fitbit Premium) دسترسی خواهید داشت که این‌بار به کمک هوش مصنوعی، با آنالیز و بررسی اطلاعات و عملکرد شما، توضیحات لازم در مورد دلایل پیش‌رفت یا پس‌رفت کاربران را در اختیارشان می‌گذارد. این فناوری جدید از تمامی اطلاعاتی که پیکسل واچ ۲ ثبت کرده است کمک می‌گیرد، به‌طور مثال اگر در دویدن خود سرعتی کم‌تر از روز قبل ثبت کرده باشید، هوش مصنوعی گوگل ریشه‌ی آن را در کم‌خوابی چند شب اخیرتان می‌یابد. این ساعت هوشمند از قابلیت مربی خاصی هم بهره می‌برد که جهت حفظ سرعت و نگه‌داشتن ضربان قلب در محدوده‌ی مورد نظر کاربردی است. ضمناً، پیکسل واچ ۲ با بهره‌گیری از گواهی IP68، تا عمق ۵۰ متری ضدآب بوده و نگرانی خاصی بابت گرد و خاک نیز نخواهید داشت.

این ساعت هوشمند مجهز به قابلیت جدیدی به نام «اشتراک‌گذاری اضطراری» (Emergency Sharing) است که موقعیت مکانی کاربران را برای برخی از مخاطبان قابل اعتمادشان ارسال می‌کند. امکان فعال‌سازی خودکار این ویژگی نیز وجود دارد و می‌توانید جهت اطمینان خاطر بیش‌تر، آن را طوری برنامه‌ریزی کنید که اگر برای مدت زمان مشخصی به خانه برنگشتید، «اشتراک‌گذاری اضطراری» مخاطبان و دوستانتان را مطلع سازد.

گوگل پیکسل واچ ۲

شیشه‌ی ساده و صافی در جلوی این ساعت هوشمند تعبیه شده است و حکم بوم خالی‌ای را دارد که براساس انتخاب‌ها و سلایق شما تغییر خواهد کرد. اگر هم قصد شخصی‌سازی دست‌بند پیکسل واچ ۲ را داشتید، گوگل با دست‌بندهای قابل تغییر خود این انتخاب را برایتان فراهم کرده است؛ بند ساعت پر حفره‌ی Active Sport Band، بند بادوامی ارائه می‌نماید که به مچ دست کاربران اجازه‌ی نفس کشیدن داده و برچسب قیمتی ۵۰ دلاری دارد. بند ساعت بافته‌شده یا فلزی نیز با قیمت ۶۰ دلار عرضه می‌شوند. گفتنی است که نحوه‌ی استفاده از این بندها دقیقاً مشابه پیکسل واچ قبلی است و می‌توانید از بندهای ساعت هوشمند قدیمی خود برای پیکسل واچ ۲ نیز استفاده کنید.

علاوه بر این‌ها، گوگل شارژر جدیدی برای پیکسل واچ ۲ با قیمت ۳۰ دلار تدارک دیده است که در ادامه طراحی آن را مشاهده می‌کنید:

نسخه‌ی بلوتوثی پیکسل واچ ۲ گوگل با قیمت ۳۵۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرد و از نظر قیمتی مشابه ساعت هوشمند پیشین کمپانی گوگل خواهد بود. قیمت نسخه‌ی LTE پیکسل واچ ۲ نیز ۴۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>