Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با 5 به روزرسانی جدید گوگل کروم در نوار آدرس آشنا شوید

خانه تکانی کروم؛ با 5 ویژگی جدید نوار آدرس گوگل کروم آشنا شوید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به تازگی، گوگل از ارائه 5 آپدیت جدید گوگل کروم در بخش نوار آدرس/نشانی (Address Bar) خبر داده است. حالا، پر استفاده‌ترین مرورگر وب جهان قادر است تا تجربه کارآمد‌تری در نوار آدرس را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

به‌روزرسانی‌های جدید مرورگر گوگل کروم به شرح زیر می‌باشند:

با 5 به روزرسانی جدید گوگل کروم در نوار آدرس آشنا شوید

1. هوشمند‌تر شدن تکمیل خودکار (Auto Completion)

پیش‌تر، مرورگر گوگل کروم تنها در صورتی که ابتدای حروف آدرس‌های اینترنتی (URL) را درست تایپ می‌کردید، ادامه آدرس اینترنتی را تکمیل می‌کرد. در به روزرسانی جدید نسخه دسکتاپ گوگل کروم، اکنون نوار آدرس‌های اینترنتی را بر اساس هر کلمه‌ای که پیش‌تر برای جستجوی یک وب‌سایت از آن استفاده کرده بودید، تکمیل می‌کند. به عنوان مثال، اگر پیش‌تر عبارت “پروازها” را جستجو و از سایت “پروازهای گوگل/Google Flights” بازدید کرده بودید، اکنون در صورتی که مجدداً عبارت “پروازها” را جستجو کنید، مرورگر گوگل کروم، آدرس اینترنتی “پروازهای گوگل/Google Flights” را به صورت خودکار تکمیل می‌کند.

با 5 به روزرسانی جدید گوگل کروم در نوار آدرس آشنا شوید

2. پیشنهاد سایت‌های محبوب

در به روزرسانی جدید گوگل کروم، حالا این مرورگر، سایت‌های محبوب را (حتی اگر پیش‌تر از آن‌ها بازدید نکرده باشید) به شما پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال، اگر یکی از دوستان شما از گوگل ارث (Google Earth) نام برد و شما برای اولین بار عبارت “Google Earth” در نوار آدرس مرورگر کروم تایپ کنید، این وب‌سایت در منوی کشویی به شما پیشنهاد شده و به نمایش در می‌آید. هدف از این ویژگی، ارائه دسترسی سریع و کارآمد به وب‌سایت‌های محبوب برای کاربران است.

همچنین مطالعه کنید
چگونه تب های مرورگر اندرویدی را به شکل خودکار ببندیم؟

3. تصحیح خودکار اشتباهات تایپی

این ویژگی به صورت خودکار هرگونه اشتباه تایپی که در هنگام تایپ در نوار آدرس اتفاق افتاده، را تصحیح می‌کند. این به روزرسانی جدید گوگل کروم برای تمامی نسخه‌های دسکتاپ، اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این قابلیت با هدف بهبود تجربه کلی مرور از طریق کاهش خطاها و اطمینان از هدایت کاربران به وب‌سایت‌های مورد نظر (حتی در صورت بروز اشتباهات تایپی) است.

با 5 به روزرسانی جدید نوار آدرس گوگل کروم آشنا شوید

4. جستجو در پوشه‌های نشانک (Bookmarks)

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید در به روزرسانی جدید گوگل کروم، امکان جستجو کردن در پوشه‌های نشانک به صورت مستقیم و از طریق نوار آدرس است. از این پس، با گنجاندن نام پوشه در عبارت جستجوی خود (آدرس بار) می‌توانید تا به پیشنهاداتی خاص از آن مجموعه نشانک دست پیدا کنید. این قابلیت، امکان جستجوی کارآمدتر و دسترسی سریع و آسان به بوکمارک‌های خاص و اطلاعات مورد نیاز کاربران را برای آن‌ها فراهم می‌کند. شایان ذکر است که این قابلیت نیز، در نسخه دسکتاپ و گوشی (اندروید یا iOS) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

با 5 به روزرسانی جدید نوار آدرس گوگل کروم آشنا شوید

5. طرح‌بندی بصری بهبود یافته

در نهایت، گوگل بهبودهایی را در طرح بصری نوار آدرس مرورگر کروم ایجاد کرده است. این تغییرات بصری، به خوانش آدرس بار سهولت می‌بخشند. علاوه بر این، با افزایش واکنش‌پذیری آدرس بار، تلاش شده است تا به محض شروع به تایپ کردن کاربران، نتایج سریع و دقیقی به آنان، ارائه داده شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>