Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مروگر اپرا وان (Opera One) با رابط کاربری جدید معرفی شد

مروگر اپرا وان (Opera One) با رابط کاربری جدید معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپرا امروز مرورگر جدید اپرا وان (Opera One) که قرار است در اواخر سال جاری میلادی جایگزین مرورگر دسکتاپ فعلی این شرکت شود را معرفی کرد. اپرا وان بهبودها و تغییراتی از جمله رابط کاربری به روز شده، ادغام با چت بات های هوش مصنوعی و ویژگی های مدیریت تب را به همراه دارد.

این مرورگر، طراحی به‌روزتر مانند اَشکال گردتر برای المان های رابط کاربری مانند برگه ها، نوار آدرس و نوار کناری را دریافت کرده است. با این حال، این یک بازطراحی کامل نیست، چراکه بسیاری از المان های رابط کاربری قبلی و به خصوص طراحی و چیدمان منوها با نسخه فعلی مرورگر یکسان است.

مروگر اپرا وان (Opera One) با رابط کاربری جدید معرفی شد

اپرا ادعا می کند که اپرا وان اولین مرورگر اصلی مبتنی بر کروم است که کامپوزیتور چند رشته ای را پیاده سازی می کند. این قابلیت باعث بهبود عملکرد انیمیشن‌های رابط کاربری می‌شود که البته مرورگر جدید تعداد کمی از آن‌ها را دارد.

ویژگی جدید دیگر اپرا وان چیزی است که اپرا آن را تب آیلندز یا جزیره تب ها (Tab Islands) می نامد. این یک ویژگی مدیریت برگه است که در برخی از مرورگرهای دیگر یافت می شود و به شما امکان می دهد گروه هایی از برگه ها را ایجاد کنید. این گروه ها را می توان برای صرفه جویی در فضا و دسته بندی سایت های باز شما، باز یا جمع کرد. Tab Islands را می توان برای ایجاد گروه های خودکار، هر زمان که پیوندی را از سایت فعلی در یک برگه جدید باز می کنید یا می توان به صورت دستی با کشیدن برگه ها به اطراف، ایجاد کرد. همچنین این گروه ها را می توانید با هم ذخیره یا بسته کنید.

همچنین مطالعه کنید
چرا مرورگر کروم گوگل، "کروم" نامیده می‌شود؟

مروگر اپرا وان (Opera One) با رابط کاربری جدید معرفی شد

در نهایت اپرا، چت بات های چت جی پی تی (ChatGPT) و چت سونیک (ChatSonic) را در ویژگی نوار کناری خود ادغام کرده است که به شما امکان می‌دهد هر دو سرویس را در یک پنجره کوچک کناری داشته باشید. همچنین یک ویژگی AI Prompts یکپارچه در مرورگر جدید وجود دارد که پیشنهادهایی را برای کوتاه کردن مقاله، برجسته کردن نکته، ایجاد توییت، ایجاد یک ایده الگوی رفتاری و … در مورد محتوای صفحه فعلی با استفاده از یکی از سرویس‌های فوق‌الذکر ارائه می‌دهد و این گزینه‌ها بر اساس صفحه تغییر می‌کنند.

جدای از این ها، اپرا وان در شکل کنونی خود تفاوت عمده ای با مرورگر اپرا موجود ندارد. البته افرونه های هوش مصنوعی و ماژولار بودن، نسخه جدید را از نسخه قبلی متمایز می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که اپرا جزو اولین مرورگرهایی است که با رمزارزها نیز هماهنگ شده بود. این مرورگر در حال حاضر در نسخه “دسترسی اولیه” در دسترس است و مدتی بعد جایگزین اپرا فعلی برای ویندوز، macOS و لینوکس خواهد شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>