Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ابزار هوش مصنوعی مولد ویدیویی سورا OpenAI به‌زودی منتشر خواهد شد

ابزار هوش مصنوعی مولد ویدیویی سورا OpenAI به‌زودی منتشر خواهد شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

حدود دو ماه پیش کمپانی OpenAI مدل و ابزار هوش مصنوعی مولد ویدیویی سورا (Sora) را معرفی کرد. این مدل هوش مصنوعی قابلیت‌هایی همچون “تولید محتوای ویدیویی” از دستورات متنی یا یک تصویر ثابت،”ویرایش فایل‌های ویدیویی” و “کاهش یا افزایش مدت زمان ویدیو” از طریق حذف یا اضافه کردن فریم‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

با این حال، قابلیت‌های مذکور تنها از طریق “دموهای تبلیغاتی” منتشرشده توسط کمپانی OpenAI به نمایش گذاشته شده و به جهت قرار داشتن این مدل در معرض آزمایشات (در راستای شناسایی و ارزیابی خطرات احتمالی پیش از عرضه) پیش‌تر این کمپانی هیچگونه جزئیات بیشتری در رابطه با زمان انتشار رسمی و عرضه عمومی این مدل هوش مصنوعی را در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده بود.

روز گذشته، میرا موراتی (Mira Murati، مدیر ارشد بخش فناوری کمپانی OpenAI) طی یک مصاحبه به طور مختصر به انتشار ابزار هوش مصنوعی مولد ویدیویی سورا اشاره کرد. در حالیکه موراتی جزئیات چندان دقیقی در رابطه با تاریخ انتشار رسمی این مدل را اعلام نکرد، اما به گفته او، کمپانی OpenAI در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی (حداکثر تا 8 ماه دیگر) این مدل هوش مصنوعی را به صورت رسمی منتشر کند.

همچنین مطالعه کنید
نتیجه درخواست های ChatGPT از دال ای 2 چگونه خواهد بود؟

به گفته موراتی، هوش مصنوعی سورا در ابتدای فعالیت خود تنها قادر به تولید محتواهای ویدیویی صامت (فاقد صدا) خواهد بود اما همچنان امکان ویرایش فایل‌های ویدیویی تولیدشده را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد. با این حال موراتی اطمینان داد که کمپانی OpenAI قابلیت تولید محتوای ویدیویی باصدا را در نقشه راه تکامل این مدل هوش مصنوعی گنجانده است.

موراتی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

اگرچه هزینه فرآیند توسعه و اجراء مدل و ابزار هوش مصنوعی مولد ویدیویی سورا، در مقایسه با سایر مدل‌های هوش مصنوعی، بسیار گران‌تر است اما OpenAI قصد دارد این ابزار هوش مصنوعی را با برچسب قیمتی مشابهی با مدل هوش مصنوعی DALL-E (ابزار هوش مصنوعی مولد تصویری) در دسترس کاربران قرار دهد.

علاوه بر این، از منظر امنیت و در راستای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، تمامی فایل‌های ویدیویی تولید شده توسط مدل هوش مصنوعی مولد سورا دارای واترمارک (برچسب) خواهند بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود در راستای حفظ حریم شخصی و جلوگیری از سوء استفاده‌های “امنیتی، سیاسی و فرهنگی” این مدل اجازه تولید ویدیو از “شخصیت‌های عمومی و شناخته‌شده” و “سلبریتی‌ها” را نداشته باشد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>