Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

موتور عصبی آیفون 16

جهش بزرگ اپل در هوش مصنوعی با موتور عصبی جدید و بهبودیافته آیفون 16

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بدون شک بزرگ‌ترین و پر سر و صداترین فناوری که امسال سر زبان همه ما است، چیزی نیست جز هوش مصنوعی. هرچند در حقیقت هوش مصنوعی سال پیش هم سر تیتر اخبار فناوری بود. اما امسال دیگر فقط یک خبر نیست. هر کجا را که بنگرید اثری از آن مشاهده می‌کنید. به خصوص در کمپانی‌های سردمدار مثل سامسونگ و اپل.

همان‌طور که احتمالاً خبرش را شنیده باشید، نسل بعدی آیفون با یک موتور عصبی بسیار بهبود یافته عرضه خواهد شد. چرا؟ چون الان همه چیز در مورد هوش مصنوعی است. iOS 18 تجهیز شده با ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی قرار است در ابتدا در ماه ژوئن معرفی شود و سپس در ماه سپتامبر در کنار خانواده آیفون 16 عرضه شود.

موتور عصبی آیفون 16

طبق گزارش جدیدی که روز گذشته از تایوان منتشر شد، ظاهراً آیفون‌های آینده از یک موتور عصبی با تعداد هسته‌های بیشتری بهره خواهند برد. با اینکه تعداد دقیق هسته‌ها را نمی‌دانیم، اما این واقعیت که تعداد آنها بیشتر خواهد بود به خودی خود قابل توجه است، زیرا موتور عصبی آیفون از زمان آیفون 12 تا به حال دارای تنها 16 هسته بوده است.

همچنین مطالعه کنید
اپلیکیشن هوش مصنوعی Gemini گوگل به مناطق جغرافیایی بیشتری پا می‌گذارد!

به نظر می‌رسد سرانجام با موتور عصبی آیفون 16 و هوش مصنوعی مولد iOS 18 جهش بزرگی در سری آیفون در راه است. جهش بزرگی در فناوری هوش مصنوعی که مستلزم جهش بزرگی در سخت‌افزار برای پشتیبانی از آن است. حتی شاید شاهد یک سیری جدید باشیم که به مراتب از قبل باهوش‌تر است.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>