Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

برنامه گوگل فوتوز به صورت خودکار از تصاویر با فرمت RAW نسخه پشتیبان تهیه می‌کند

برنامه گوگل فوتوز به صورت خودکار از تصاویر با فرمت RAW نسخه پشتیبان تهیه می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با استناد به گزارش وب‌سایت “9to5Google” برنامه گوگل فوتوز (Google Photos) پشتیبان‌گیری خودکار از تمامی تصاویر دارای فرمت RAW (تصاویر خامی که هیچگونه پردازشی روی آن‌ها انجام نشده است) را آغاز کرده است. اکنون، کاربران در هنگام استفاده از برنامه دوربین پیکسل (Pixel Camera) در یک گوشی پیکسل 8 (مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید) به منظور ثبت تصاویر دارای فرمت RAW، ممکن است که با یک اعلان در گوگل فوتوز مواجه شوند.

در این اعلان نوشته شده است:

اکنون، عکس‌های ثبت شده در فرمت RAW در نمای عکس‌ها (Photos view) قابل مشاهده خواهند بود و از آنها نسخه پشتیبان تهیه می‌شود.

با این حال، لازم به ذکر است که قابلیت “پشتیبان‌گیری خودکار” در تصاویر دارای فرمت RAW که پیش‌تر در گوشی ذخیره شده بودند، صورت نمی‌پذیرد و این عکس‌ها به صورت خودکار روی برنامه گوگل فوتوز بارگذاری/آپلود نخواهند شد.

در هنگام ثبت یک تصویر با فرمت RAW، نسخه JPEG تصویر مربوطه نیز به صورت خودکار تهیه و در برنامه گوگل فوتوز آپلود می‌شود. با این حال، از آنجایی که حجم تصاویر دارای فرمت RAW نسبت به فایل‌های JPEG بسیار بیش‌تر است، ممکن است که این قابلیت برای کاربرانی که در اغلب موارد تصاویر خود را با فرمت RAW ثبت می‌کنند، ایده‌آل نباشد.

برنامه Google Photos به صورت خودکار از تصاویر با فرمت RAW نسخه پشتیبان تهیه می‌کند

در نتیجه اختلاف حجم ذخیره‌سازی میان عکس‌های دارای فرمت RAW با فرمت JPEG، فضای ذخیره‌سازی ابری کاربر در گوگل وان (Google One) به سرعت پر می‌شود ذکر این نکته نیز ضروری است که با پشتیبان‌گیری خودکار از عکس‌هایی با فرمت RAW، حجم اینترنت مضاعفی برای آپلود عکس‌های دارای این فرمت، مصرف خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
نسخه جدید iOS واتساپ حالت تصویر در تصویر را برای تماس های ویدیویی فعال می‌کند

به گفته این منبع، تصاویر آپلودشده در گوشه سمت راست بالای صفحه با عنوان “RAW” و در برگه اصلی “عکس‌ها/Photos” برنامه گوگل فوتوز به نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، فایل JPEG تصاویر مربوطه به عنوان بخشی از “عکس‌های متوالی/Burst” در نظر گرفته می‌شوند و در هنگام باز کردن یک تصویر با فرمت RAW، یک سوئیچر در پایین صفحه نمایش به چشم می‌خورد. این سوئیچر به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی نسخه‌های JPEG و RAW تصاویر خود را مشاهده کنند و میان این نسخه‌ها جابه‌جا شوند.

برنامه Google Photos به صورت خودکار از تصاویر با فرمت RAW نسخه پشتیبان تهیه می‌کند

علاوه بر این، کاربران در هنگام مشاهده یک تصویر در فرمت RAW با 2 گزینه “تنظیم به عنوان عکس اصلی/Set as main photo” و “تنها این عکس را ذخیره کن/Keep this photo only” مواجه خواهند شد. این قابلیت در عکس‌های دارای فرمت JPEG تنها به 2 گزینه “انتقال عکس/Export this photo” یا “تنها این عکس را ذخیره کن/Keep this photo only” محدود می‌شود.

برنامه گوگل فوتوز به صورت خودکار از تصاویر با فرمت RAW نسخه پشتیبان تهیه می‌کند

در نهایت، در صورتی که فضای ذخیره‌سازی ابری محدودی در حساب کاربری گوگل وان (Google One) خود دارید، توصیه می‌کنیم تا تصاویر خود را تنها در فرمت JPEG ثبت کنید، چرا که در حال حاضر هیچ روش ساده‌ای برای ایجاد محدودیت در آپلود خودکار تصاویر دارای فرمت RAW، در برنامه گوگل فوتوز وجود ندارد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>