Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

برنامه Magnifier اندروید برای گوشی های بیشتری در دسترس قرار گرفت

برنامه Magnifier اندروید برای گوشی های بیشتری در دسترس قرار گرفت

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برنامه‌ی Magnifier شرکت گوگل که با بزرگ‌نمایی متون به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا تابلوها، منوهای رستوران‌ها، نوشته‌‌ها و چاپ‌های ریز را به آسانی بخوانند، برای گوشی‌‎های بیش‌تری در دسترس قرار گرفته است. با اِروتِک همراه باشید تا به بررسی جزئیات این خبر بپردازیم.

پس از گذشت مدت‌زمانی کوتاه، برنامه‌ی Magnifier کمپانی گوگل که پیش از این تنها برای گوشی‌های پیکسل ۸ قابل استفاده بود، سرانجام برای گوشی‌های پیکسل ۵ و بالاتر از آن نیز عرضه شد تا کاربران آنها نیز بتوانند ریزترین نوشته‌ها و تابلوها را به کمک گوشی خود کاملاً واضح و خوانا ببینند. با اینکه شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که با کمک دوربین گوشی خود و قابلیت بزرگ‌نمایی معمولی آن می‌توانید همین کار را به‌سادگی انجام دهید اما یک‌بار تجربه‌ی برنامه‌ی Magnifier قطعاً ارزش این اپلیکیشن بزرگ‌نمایی گوگل را اثبات می‌کند.

برنامه‌ Magnifier

درباره نحوه کار اپیکیشن Magnifier باید گفت که بلافاصله بعد از باز کردن آن، با منظره‌یاب دوربین گوشی و رابط کاربری بسیار ساده و سرراستی روبه‌رو خواهید شد. در رابط کاربری اپلیکیشن جدید گوگل، دکمه‌های بزرگی در اختیارتان قرار گرفته تا سطح بزرگ‌نمایی را تنظیم کنید. علاوه بر این دکمه‌های مخصوص بزرگ‌نمایی، دکمه‌ی دیگری نیز برای روشن کردن چراغ‌قوه‌ی گوشی تعبیه شده است و به کمک نوار شدت پایین آن می‌توان نور چراغ‌قوه‌ی گوشی را کم و زیاد کرد. ضمناً، تنظیمات ساده و مشخصی جهت کنترل سطح روشنایی و کنتراست تصویر نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. اگر این‌ها هم کافی نبود، دکمه‌ی شاتر بزرگی را هم می‌توان در این برنامه مشاهده کرد که بیشتر حکم دکمه‌ای برای توقف و ثابت نگه‌داشتن تصویر موردنظر شما را دارد و وقتی تصاویر را ثابت می‌کنید، Magnifier چندین و چند قابلیت مخصوص گوگل لنز (Google Lens) را در اختیارتان می‌گذارد. به کمک قابلیت‌های گوگل لنز نیز می‌توانید متون را برجسته یا کپی کنید، از گوگل بخواهید که متن تابلو یا منوی کافه و رستوران را برای شما بخواند، یا حتی به سوال‌های مرتبط با ریاضی شما پاسخ دهید. لازم به ذکر است که اگر تمایل به حفظ عکس‌های جدید خود داشتید، باید تصاویری که با کمک Magnifier ثابت کرده‌اید را به صورت جداگانه و دستی ذخیره کنید.

همچنین مطالعه کنید
اضافه شدن مجموعه "برترین‌های 2021" به اپلیکیشن Google Photos

برنامه‌ی Magnifier به شکل خودکار تصاویر مورد نظر شما را با کیفیت‌تر کرده تا خوانایی متون موجود در تصاویر بهبود پیدا کند. قابلیت دیگری که این برنامه از آن بهره می‌برد، بزرگ‌نمایی افزایشی تا سقف ۳۰ برابری است، موردی که برنامه‌ی Magnifier را مقابل بزرگ‌نمایی خطی برنامه‌ی دوربین گوشی‌ها قرار می‌دهد و دقت به مراتب بیش‌تری را برای کاربران این برنامه رقم می‎‌زند. بنابراین، اگر هنگام دیدن یا خواندن تابلو و نوشته‌ای با مشکل مواجه شدید، برنامه‌ی Magnifier نسبت به دوربین گوشی گزینه‌ی بهتری خواهد بود.

اگر تمایل دارید که کارآمدی برنامه‌ی Magnifier را حتی چند پله بالاتر ببرید، شرکت گوگل پیشنهاد داده است که این برنامه را به عنوان برنامه‌ی Quick Tap خود قرار دهید تا به جای باز کردن اپلیکیشن Magnifier به شکل دستی، آن را با ضربه زدن به پشت گوشی پیکسل خود باز کنید. برای این کار، به تنظیمات گوشی رفته و بر روی سیستم (System) کلیک کنید، سپس به بخش حرکات (Gestures) رفته و Quick Tap را بزنید. بعد از فعال کردن این قابلیت، به پایین صفحه رفته و بر روی تنظیمات (Settings) کلیک نمایید تا با انتخاب برنامه‌ی Magnifier از قابلیت مخصوص گوشی‌های پیکسل گوگل بهره‌مند شوید و با دو بار ضربه به پشت گوشی خود، برنامه‌ی Magnifier به‌آسانی اجرا شود.

چگونه با ضربه زدن به پشت گوشی اندرویدی، اسکرین شات بگیریم؟

برنامه‌ی Magnifier شرکت گوگل به شکل انحصاری برای گوشی‌های پیکسل ۵ و نسخه‌های بالاتر از آن در دسترس قرار گرفته است و می‌توانید این برنامه را مستقیماً از طریق فروشگاه گوگل‌پلی دریافت نمایید. گفتنی است که چند سال پیش، قابلیت مشابه‌ای برای کاربران آیفون نیز از سوی کمپانی اپل ارائه شده بود.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>