Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوگل بازطراحی می شود!

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوگل بازطراحی می شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپلیکیشن دوربین گوگل (Google Camera) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین گوشی‌ها و تبلت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید می‌باشد. اگر شما هم از طرفداران برنامه دوربین گوگل هستید، آماده شنیدن یک خبر خوب باشید! بنا به اظهارات گوگل، به نظر می‌رسد که این غول بزرگ دنیای فناوری قصد دارد در به‌روز‌رسانی جدید اپلیکیشن دوربین خود با استفاده از یک رابط کاربری (UI) جدید، از لحاظ ظاهری و چیدمان عناصر برنامه، تجربه‌ای متفاوت و تازه را برای کاربران خود رقم بزند.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوگل مجدداً طراحی می شود!

به تازگی اطلاعاتی در کانال تلگرامی گوگل نیوز (Google News) منتشر شده است که بر افشاگری‌های وبسایت اندروید آتوریتی (Android Authority) در ماه آگوست صحه می‌گذارد. با استناد به این گزارشات، گوگل قصد دارد برنامه دوربین خود را از لحاظ رابط کاربری، تحت یک باز‌نگری اساسی قرار دهد و اولین بازطراحی بزرگ رابط کاربری از زمان پیکسل 4 (Pixel 4) را رقم بزند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، به نظر می‌رسد که “جداسازی کامل برگه‌های عکس و ویدیو از یک‌دیگر” بزرگ‌ترین قابلیت در به‌روز‌رسانی جدید اپلیکیشن دوربین گوگل خواهد بود. در این به‌روز‌رسانی، یک سوئیچ اختصاصی در زیر نوار انتخاب حالت، برای کاربران تعبیه شده است که این قابلیت جدید، بستر جا‌به‌جایی راحت میان حالت‌های عکس و فیلم را برای آنان فراهم می‌سازد.

این مسئله به این معناست که در هنگام انتخاب یک حالت خاص، اپلیکیشن دوربین گوگل، با نمایش نوار برگه‌های (Tab) متمایز برای عکس‌ها یا ویدیو‌ها، تجربه کاربری روان‌تر و شهودی‌تری را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. به‌طور کلی، از این پس عکس‌ها و ویدیو‌ها در حالت‌های زیر در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت:

  • حالت‌های عکس: حرکت پن (Action Pan) ، نور‌دهی طولانی (Long Exposure)، پرتره، عکس (اصلی)، دید در شب، پانوراما، عکس کروی
  • حالت‌های ویدیو: پن (Pan)، حرکت آهسته (Slow motion)، ویدیو (اصلی)، تایم لپس
همچنین مطالعه کنید
معرفی قابلیت‌های جدید اندروید؛ کلید دیجیتال خودرو برای گوشی‌های پیکسل و گلکسی S21!

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوگل مجدداً طراحی می شود!

اما تغییرات رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوگل تنها به “جدا‌سازی برگه‌های عکس و ویدیو” محدود نمی‌شود و تغییرات متعدد دیگری نیز روی این رابط کاربری جدید اعمال خواهند شد. در به‌روز‌رسانی جدید این برنامه، برگه “بیشتر (More)” حذف می‌شود و حالت‌های “تثبیت‌کننده ویدیو” نیز به بخش “تنظیمات سریع” منتقل خواهند شد.

علاوه بر این، در به‌روز‌رسانی جدید، بر‌خلاف روش دستیابی به تنظیمات سریع (کشیدن منو به سمت بالا)، حالا کاربران قادرند در یک حرکت سریع و با کشیدن انگشت خود به سمت بالای صفحه نمایش‌گر، به منوی تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، به منظور فراهم‌سازی یک دسترسی آسان‌تر برای کاربران، “دکمه میانبر دسترسی به تنظیمات” نیز به گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایشگر؛ منتقل خواهد شد.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوگل مجدداً طراحی می شود!

ضمناً، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد برخی تغییرات را بر نماد اپلیکیشن اعمال کند تا در به‌روز‌رسانی جدید، نماد اپلیکیشن دوربین گوگل کمی بزرگ‌تر به نظر برسد. طبق اطلاعات منتشرشده، در یک قابلیت حائز اهمیت در این به‌روز‌رسانی، حالا سری پیکسل 6 نیز اسلایدر بزرگنمایی جدید پیکسل 7 را دریافت خواهند کرد.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوگل مجدداً طراحی می شود!

اگر‌چه ممکن است که در ابتدای استفاده از به‌روز‌رسانی جدید، به دلیل تغییرات بنیادین اعمال شده بر چینش عناصر در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوگل و عادت نداشتن به آن، کمی سرگردان شوید، اما مطمئن باشید که به‌روز‌رسانی تازه این برنامه، رابط کاربری جدید‌تر، کاربر‌پسند‌تر، آسان‌تر و مدرن‌تری را ارائه خواهد داد. انتظار می‌رود که این به‌روز‌رسانی‌ها در نسخه 9.0.115.561695573.37 اپلیکیشن دوربین گوگل معرفی شوند.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>