Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با معرفی جدید‌ترین به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل iOS، یعنی iOS 17، اپل به دغدغه کاربرانی که برای انتخاب بین دو اپلیکیشن اپل مپس (Apple Maps) و گوگل مپس (Google Maps) در گوشی آیفون خود مردد هستند، توجه کرده است. در آخرین به‌روز‌رسانی اپل از یک ویژگی مهم که به موازات ویژگی‌های موجود در Google Maps قرار دارد، استفاده شده است. با این حال، طراحی منحصر‌به‌فرد این ویژگی در سیستم‌عامل iOS، از منظر یک جنبه حیاتی از گوگل مپس پیشی می‌گیرد.

به طور خاص، iOS 17، از این پس به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا نقشه‌های مسیر خود را برای استفاده آفلاین از آن‌ها، بارگیری کنند. این قابلیت، در هنگام رانندگی در مناطقی که امکان دسترسی به اتصال اینترنت فراهم نمی‌باشد، به عنوان قابلیتی بسیار ارزشمند تلقی می‌شود. این ویژگی جدید در به‌روز‌رسانی iOS 17 در اپل مپس، اکنون این اپلیکیشن مسیر‌یابی را نسبت به Google Maps متمایز کرده و به آن برتری نسبی می‌بخشد.

به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

طبیعتاً در شرایط رانندگی کردن در مناطق ناآشنا، ناتوانی در دسترسی صحیح به نقشه و اطلاع نداشتن از مسیر حرکت، می‌تواند شرایط بسیار نا‌خوشایندی را برای کاربران به همراه داشته باشد. در حال حاضر، Google Maps، به کاربران خود اجازه می‌دهد تا برای استفاده آفلاین، نقشه‌ها را دانلود کنند. برای دانلود نقشه‌های آفلاین در Google Maps، کافی است تا به سادگی برنامه را باز کرده و روی عکس نمایه خود که در قسمت بالای گوشه سمت راست صفحه نمایشگر قرار دارد؛ ضربه بزنید. شما از این طریق می‌توانید تا با انتخاب “نقشه‌های آفلاین” یا همان Offline maps به این قابلیت دست یابید. حتی این احتمال وجود دارد که قبلاً به صورت ناخودآگاه، نقشه یا مسیری را از/ به مبداء آدرس خانه خود بارگیری کرده باشید.

علاوه بر این، شما می‌توانید تا با انتخاب یک منطقه خاص از نقشه، به صورت دستی آن را برای دانلود کردن در Google Maps مشخص کنید. شما می‌توانید تا با ضربه زدن روی “نقشه خود را انتخاب کنید” یا “Select Your Own Map”  از فضای ذخیره‌سازی 30 مگابایتی متعلق به خودتان به منظور دانلود نقشه منطاق مورد نظر، بهره ببرید. برای انتخاب یک مکان خاص روی نقشه، می‌توانید نقشه را روی صفحه تا زمانی که یک کادر مستطیل شکل روی منطقه مورد نظرتان قرار بگیرد؛ جا‌به‌جا کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید تا با استفاده از بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی (کشیدن صفحه) به منظور تنظیم اندازه ناحیه دانلود شده، ناحیه انتخابی خود را گسترده‌تر یا کوچک‌تر کنید. پس از آن که به صورت صحیح به منطقه مورد نظر خود دست پیدا کردید، تنها کافی است تا به‌سادگی روی گزینه “دانلود” ضربه بزنید و فرآیند دانلود “نقشه آفلاین” را آغاز کنید.

به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

فرآیند دانلود مناطق خاصی از نقشه برای استفاده آفلاین در اپلیکیشن Apple Maps نیز کاملاً مشابه با فرآیند‌های Google Maps است. پیش از شروع، ابتدا مطمئن شوید که iOS 17 را نصب کرده‌اید و پس از آن Apple Maps را باز کرده و روی عکس نمایه خود واقع در در قسمت بالای گوشه سمت راست صفحه نمایشگر، ضربه بزنید. در این بخش، “نقشه های آفلاین” یا “Offline Maps” را انتخاب کرده و پس از آن روی گزینه “دانلود نقشه جدید” یا همان “Download New Map” ضربه بزنید. پس از ضربه زدن روی این گزینه، امکان انتخاب مکان فعلی خود یا مکانی را که به تازگی جستجو کرده‌اید؛ برای شما فراهم می‌شود. مشابه به فرآیند Google Maps، می‌توانید از با زوم کردن روی نقشه، به منظور قرار دادن ناحیه مورد نظر در یک کادر مستطیلی شکل، بهره ببرید. پس از تنظیم منطقه مورد نظر خود، به آسانی روی گزینه “دانلود” ضربه بزنید تا فرآیند دانلود آغاز شود.

به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

در iOS 17، گزینه‌های بیشتری در هنگام دانلود نقشه‌های آفلاین در دسترس کاربران قرار داده می‌شود. به عنوان مثال، کاربران قادرند تا روش دانلود کردن دل‌خواه خود را از طریق دو روش “وای‌فای” یا “وای‌فای/سلولار” (اینترنت همراه سیم کارت گوشی) انتخاب کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند تا از دو گزینه “دانلود خودکار” یا “استفاده از نقشه‌های آفلاین” به منظور دست‌یابی به نقشه مکان مورد نظر خود، بهره ببرند. نکته متمایز‌کننده Apple Maps نسبت به Google Maps، ارائه قابلیت‌هایی نظیر “تغییر اندازه، تنظیم و جا‌به‌جایی مکان، تغییر نام و حذف” نقشه مورد نظر به کاربران سیستم‌عامل iOS 17 می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید
گوگل قابلیت ردیابی دستگاه در حالت خاموش را در اختیار کاربران سری پیکسل 8 قرار داد!

در واقع، Apple Maps با ترغیب فعالانه کاربران به دانلود نقشه‌ها، پیش از ورود به مناطقی که دارای پوشش سلولی اینترنت همراه ضعیفی می‌باشند، قابلیت استفاده از “نقشه‌های آفلاین” را به سطحی ممتاز‌تر ارتقاء می‌دهد. این ویژگی فوق‌العاده مفید به کاربران اجازه می‌دهد تا پیش از قرار‌گیری در یک موقعیت نا‌خوشایند خود را آماده کنند و از دسترسی به نقشه‌های آفلاین در مناطقی که اتصال اینترنت کمی غیرقابل اعتماد است یا حتی امکان اتصال به اینترنت فراهم نیست، اطمینان حاصل نمایند.

به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

به تازگی، یکی از کاربران ردیت (Reddit) با نام کاربری “freaktheclown” یک اسکرین‌شات از اپلیکیشن Apple Maps خود را منتشر کرده است که Apple Maps از کاربر می‌خواهد تا به علت پوشش ضعیف اینترنت سلولار در یک منطقه خاص، نقشه آن منطقه را پیش از شروع مسیر خود، دانلود کند. به‌طور معمول، اگر برای اولین بار به یک مقصد جدید سفر می‌کنید، تا زمان رسیدن به آن منطقه از نحوه پوشش‌دهی اینترنت همراه در آن منقطه اطلاعی نخواهید داشت و تا آن زمان، دیگر، دانلود کردن نقشه آفلاین هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت.

در تصویر زیر، هنگامی که یکی از کاربران گوشی‌های آیفون، پارک ملی یوسمیتی به عنوان مقصد خود تایپ کرد؛ به او توصیه شد تا به دلیل پوشش ضعیف اینترنتی در آن منطقه، نقشه آفلاین مسیر خود را دانلود کند. تا‌کنون، مشخص نشده است که اپل اطلاعات مربوط به مناطقی که شبکه تلفن همراه را به خوبی پوشش نمی‌دهند از کجا دریافت می‌کند، اما این احتمال وجود دارد که این اطلاعات مستقیماً از ارائه‌دهندگان شبکه‌های وایر‌لس (بی‌سیم) در اختیار اپل قرار داده شده باشند.
به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

مسیر طولانی پیشرفت Apple Maps

در حالی که هم‌اکنون، شما می‌توانید تا با نصب آخرین نسخه بتای عمومی iOS 17 به این قابلیت‌های جدید، زود‌تر از سایر افراد، دسترسی پیدا کنید، توجه داشته باشید که اغلب نسخه‌های بتا، با برخی باگ‌ها و مشکلات پایداری همراه می‌باشند. علاوه بر این، پیچیدگی زیاد استفاده از این قابلیت‌ها در نسخه بتا ممکن است که بروز برخی اختلالات در عملکرد دستگاه شما را به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید که از این قابلیت به صورت روان‌تر و پایدار‌تر بهره ببرید، شاید عاقلانه باشد که تا زمان انتشار نسخه نهایی و پایدار iOS 17 در ماه آینده میلادی، منتظر بمانید.

مطمئناً از زمان آغاز به کار کردن Apple Maps در سیستم‌عامل iOS 6 در سال 2012؛ این اپلیکیشن، مسیر طولانی و سختی را پیموده است. در استرالیا و در زمان بروز برخی اشتباهات در اسامی خیابان‌ها، از Apple Maps به عنوان یک اپلیکیشن “تهدید‌کننده حیات” نام برده شد. در این شرایط، تیم کوک (مدیر‌عامل اپل) علاوه بر عذر‌خواهی کردن بابت بروز این مشکل، به کاربران آیفون پیشنهاد کرد تا زمان ارائه عملکرد مناسب در Apple Maps؛ از سایر برنامه‌های مسیر‌یابی مانند “Waze” و “Google Maps” استفاده کنند.

به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

در تمام این سال‌ها، اپل تلاش قابل توجهی را برای بهبود برنامه مسیر‌یابی خود انجام داده است. با وجود محبوبیت مداوم Google Maps، اپلیکیشن Apple Maps پیشرفت قابل توجهی داشته است و اکنون به عنوان یک رقیب قدرتمند برای گوگل شناخته می‌شود. با افزودن مداوم ویژگی‌های منحصربه‌فرد، Apple Maps این پتانسیل را دارد که در چشم کاربران گوشی‌های آیفون از Google Maps پیشی بگیرد.

منبع: PhoneArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>