Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اشتراک گذاری فایل اندروید (Nearby Share) اکنون با ویندوز نیز کار می کند

اشتراک گذاری فایل اندروید (Nearby Share) اکنون با ویندوز نیز کار می کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

قابلیت اشتراک گذاری نزدیک (Nearby Share) چند سالی است که در دستگاه‌های اندرویدی و کروم‌بوک‌ها در دسترس بوده و به عنوان معادل AirDrop اپل عمل می‌کند. گوگل اکنون برنامه Nearby Share را برای ویندوز نیز منتشر کرده است.

گوگل نسخه بتا Nearby Share را برای ویندوز منتشر کرده است که به رایانه‌های شخصی ویندوزی اجازه می‌دهد به صورت بی‌سیم فایل‌ها را از هر دستگاه دیگری که از قابلیت Nearby Share پشتیبانی می‌کند، ارسال و دریافت کنند. این دستگاه ها شامل گوشی ها و تبلت های دارای اندروید نسخه 6.0 یا بالاتر، کروم‌بوک‌ها و سایر رایانه‌های شخصی ویندوزی (با نصب برنامه بتا) می‌شود. البته لازم به ذکر است که این ویژگی را نباید با Nearby Share مایکروسافت، که یک سرویس ارسال فایل مشابه است و فقط بین رایانه های شخصی ویندوزی کار می کند، اشتباه گرفت.

اشتراک گذاری فایل اندروید (Nearby Share) اکنون با ویندوز نیز کار می کند

برنامه جدید از ارسال فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها و سایر داده‌ها بین ویندوز، اندروید و سیستم عامل کروم، از جمله کل پوشه‌ها، پشتیبانی می‌کند. نسخه ویندوز از قابلیت کشیدن و رها کردن پشتیبانی کرده یا به جای آن می‌توانید روی فایلی در بخش اکسپلولر راست کلیک کرده و “ارسال با اشتراک‌گذاری نزدیک (Send with Nearby Share)” را انتخاب کنید. گوگل می گوید که تمام انتقالات Nearby Share با رمزگذاری سرتاسری محافظت می شوند.

همچنین مطالعه کنید
بررسی روش‌های موجود برای تغییر مرورگر پیش‌فرض مایکروسافت در ویندوز 11

Nearby Share برای ویندوز به رایانه های شخصی ویندوز 10 با پردازنده های 64 بیتی x86 محدود شده و دستگاه های ARM (مانند 5G Surface Pro 9) حداقل در حال حاضر پشتیبانی نمی شوند. همچنین هنوز برنامه ای معادل برای رایانه های مک و لینوکس وجود ندارد. اگر یک دستگاه اندرویدی با رایانه شخصی لینوکس دارید، برنامه Warpinator و برنامه اندرویدی غیررسمی آن ممکن است همچنان بهترین گزینه باشد. همچنین بسیاری از گزینه های دیگر برای انتقال فایل ویندوز و اندروید وجود دارد، مانند مایکروسافت لینک به ویندوز و اینتل یونیسون.

می توانید برنامه Nearby Share را برای ویندوز از سایت رسمی اندروید دانلود کنید.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>