Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویندوز 11 اشتراک گذاری فایل‌ها بین رایانه‌های شخصی را آسان‌تر می‌کند

ویندوز 11 اشتراک گذاری فایل‌ها بین رایانه‌های شخصی را آسان‌تر می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ویندوز 10 با معرفی قابلیت اشتراک‌گذاری نزدیک (Nearby Share) به شما این امکان را می‌داد که رایانه‌های شخصی را در اطراف خود اسکن کرده و فایل‌ها را برای آنها ارسال کنید. این قابلیت در حال حاضر در ویندوز 11 وجود دارد و خوشبختانه در حال بهبود است.

اشتراک‌گذاری نزدیک (Nearby Share)، یک قابلیت جالب مانند AirDrop در دستگاه‌های اپل و Nearby Share در دستگاه‌های اندرویدی است، اما برای استفاده از این ویژگی و اسکن رایانه‌های اطراف، لازم است هر رایانه شخصی به بلوتوث 4.0 یا بالاتر یا بلوتوث کم انرژی (LE) مجهز باشد. بسیاری از رایانه‌ها بلوتوث ندارند و حتی اگر داشته باشند، رایانه‌های شخصی شما ممکن است خارج از محدوده بلوتوث باشد یا بلوتوث در تنظیمات آن خاموش باشد.

بیلد 22621.436 ویندوز 11 با به‌روزرسانی Nearby Share برای اینسایدرها عرضه شده تا علاوه بر بلوتوث، رایانه‌های موجود در شبکه محلی شما را با استفاده از UDP شناسایی کند. البته ویندوز تنها زمانی رایانه‌های شخصی را در شبکه شما اسکن می‌کند که اتصال روی حالت خصوصی تنظیم شده باشد، مانند نحوه دسترسی به چاپگرها و اشتراک‌گذاری فایل از قبل، بنابراین نباید نگران درخواست‌های دریافت فایل‌ها در شبکه‌های وایفای عمومی باشید.

ویندوز 11 اشتراک گذاری فایل‌ها بین رایانه‌های شخصی را آسان‌تر می‌کند

Nearby Share از پنجره اشتراک‌گذاری در برنامه‌های فایل اکسپلورر (File Explorer)، فوتوز (Photos)، Snipping Tool، ایکس باکس (Xbox) و چند برنامه دیگر در دسترس است. بسیاری از برنامه‌های محبوب ویندوز هنوز با پنجره اشتراک‌گذاری این قابلیت ادغام نمی‌شوند، اما اگر بتوانید یک فایل را ذخیره کنید، می‌توانید روی آن در Explorer راست کلیک کرده و گزینه اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید.

همچنین مطالعه کنید
سه گوشی ال‌جی در سه ماهه دوم سال 2022 اندروید 12 را دریافت خواهند کرد!

مایکروسافت همچنین گزینه OneDrive را به پنجره اشتراک‌گذاری اضافه خواهد کرد. بنابراین اگر در رایانه شخصی خود وارد حساب مایکروسافت شده‌اید، می‌توانید هنگام اشتراک‌گذاری یک فایل، برای آپلود سریع آن در فضای ذخیره‌سازی ابری، روی OneDrive کلیک کنید.

ویژگی‌های جدید در حال حاضر در حال آزمایش با ویندوز ایسنایدر هستند و پس از رفع اشکال در اختیار همه کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>