Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نرم افزار جدید انویدیا چشمان شما را به سمت وب کم می‌چرخاند (+ویدیو)

نرم افزار جدید انویدیا چشمان شما را به سمت وب کم می‌چرخاند (+ویدیو)

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تکامل مدل‌های یادگیری ماشینی که می‌توانند روی سخت‌افزار رایانه شخصی اجرا شوند، منجر به تغییرات زیادی از فیلترهای وب‌کم گرفته تا هوش مصنوعی (AI) ایجاد کننده تصاویر هنری شده‌ است. انویدیا (NVIDIA) نیز اکنون از این تکامل برای کمک به حفظ تماس چشمی در تماس‌های کنفرانسی یا ضبط ویدیو استفاده می‌کند.

برنامه NVIDIA Broadcast یک برنامه دسکتاپ است که از سخت‌افزار موجود در کارت‌های گرافیک GeForce برای بهبود کیفیت ویدئو و میکروفون، مانند حذف نویز پس‌زمینه، اعمال پس‌زمینه‌های مجازی در فید وب‌کم شما و کادربندی خودکار استفاده می‌کند. اما NVIDIA Broadcast 1.4 در حال حاضر با چند ویژگی جدید، از جمله قابلیت جالب “ارتباط چشمی (Eye Contact)” عرضه می‌شود. این ویژگی چشمان شما را طوری تغییر می‌دهد که به‌نظر می‌رسند مستقیماً به دوربین نگاه می‌کنند. در فیلم زیر می‌توانید این فرآیند و چند ویژگی این برنامه را در عمل مشاهده کنید.

این قابلیت عملکرد بسیار خوبی دارد حتی زمانی که دوربین از چهره شما دور است. البته اگر زاویه شما بیش از حد باشد، ممکن است طوری به‌نظر برسد که شما به دوربین خیره شده‌اید. اپل در سال 2020 و در کنار عرضه iOS 14 و iPadOS 14 نیز ویژگی مشابهی را در FaceTime معرفی کرد.

NVIDIA در یک پست وبلاگی گفته است:

همچنین مطالعه کنید
گزارش: تمام محصولاتی که در رویداد Samsung Unpacked 2022 معرفی شدند

افکت جدید Eye Contact، چشم‌های کاربر را برای شبیه‌سازی تماس چشمی که با تخمین و همسو کردن نگاه به‌دست می‌آید با دوربین حرکت می‌دهند. در این قابلیت چشم‌ها رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کنند و پلک هم می‌زنند و حتی در صورتی که خیلی دور نگاه کنید، یک ویژگی قطع ارتباط چشمی نیز وجود دارد تا به‌آرامی بین چشم‌های شبیه‌سازی‌شده و واقعی منتقل شوید.

برنامه NVIDIA Broadcast به کارت گرافیک GeForce RTX 2060 یا بهتر نیاز دارد که با حداقل 8 گیگابایت رم جفت شده باشد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>