Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بالا رفتن از ۵۰ پله در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

بالا رفتن از ۵۰ پله در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یک مطالعه‌ی جدید در دانشگاه تولین ایالت لوئیزیانا نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به طرز قابل لمسی کاهش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این مطالعه با اِروتِک همراه باشید.

با توجه به این مطالعه، دیگر لازم نیست روزی ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی کنید! مطالعات انجام‌شده در دانشگاه تولین خبر داده است که حداقل ۵۰ قدم بالا رفتن در طی روز می‌تواند از احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی بکاهد. این مطالعه که در زمینه‌ی آترواسکلروز یا تصلب شرایین انجام شده است، نشان می‌دهد که بالا رفتن از ۵۰ پله در روز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

شایان ذکر است که بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک (ASCVD) همراه با بیماری عروق کرونر و سکته مغزی، از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند.

بالا رفتن از پله؛ یک تمرین قلبی کارآمد

دکتر لو چی به عنوان استاد دانشکده‌ی بهداشت عمومی، پزشکی حاره‌ای و نویسنده‌ی مشترک این مقاله در دانشگاه تولین، در این زمینه اذعان داشت:

«با شدت بالا رفتن از پله در فواصل زمانی کوتاه، راه کارآمدی برای بهبود استقامت قلبی و چربی خون است، به‌ویژه در میان افرادی که قادر به انجام فعالیت‌های فیزیکی پیشنهادی نیستند. این یافته‌ها مزایای بالقوه‌ی بالا رفتن از پله‌ها به عنوان اقدام پیشگیرانه‌ی اصلی برای بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک (ASCVD) در عموم افراد را نشان می‌دهد.»

بالا رفتن از ۵۰ پله در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

اطلاعاتی که از تجزیه و تحلیل گسترده‌ی داده‌ها به‌دست آمده است

این مطالعه از داده‌های ۴۵۰ هزار شرکت‌کننده‌ی بزرگسال که در بانک اطلاعات پزشکی بریتانیا (UK Biobank) جمع‌آوری شده، برای محاسبه‌ی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی براساس سابقه‌ی خانوادگی، عوامل شناخته‌شده‌ی خطر ابتلا و عوامل ژنتیکی استفاده کرده است. علاوه بر این داده‌ها، مطالعه‌ی دانشگاه تولین از شرکت‌کنندگان در مورد عادات سبک زندگی و تعداد دفعاتی که از پله‌ها بالا می‌روند نیز پرس‌وجو کرد. محققان، این شرکت‌کننده‌ها را به طور کلی برای مدت زمان ۱۲ سال و نیم مورد بررسی قرار دادند.

همچنین مطالعه کنید
کشف جدید درباره منطقه باستانی مغز؛ مهمتر از آنچه قبلا تصور می‌شد!

مطالعه‌ی دانشگاه تولین نشان داد که هرچه افراد از تعداد پله‌های بیشتری بالا بروند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به ویژه برای آن‌هایی که کمتر مستعدش هستند، کاهش می‌یابد. با این حال، پروفسور چی بیان کرد که افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در افراد مستعد می‌تواند با روزانه بالا رفتن از پله‌ها به شکل مؤثری جبران شود و به تعادل برسد.

دکتر چی در پایان از در دسترس بودن عمومی پله‌ها به عنوان راهی کم‌هزینه و آسان برای گنجاندن ورزش در روتین روزمره‌ی افراد یاد کرد و گفت:

«این مطالعه، شواهد جدیدی برای اثرات محافظتی بالا رفتن از پله بر خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک (ASCVD)، به ویژه برای افرادی که چندین نشانه از این بیماری را بروز می‌دهند، ارائه می‌کند.»

منبع: Scitechdaily

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>