Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چت بات هوش مصنوعی جدید پزشکان را از تازه‌ترین تحقیقات مطلع می‌سازد!

چت بات هوش مصنوعی جدید پزشکان را از تازه ترین تحقیقات مطلع می‌سازد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

چت‌بات‌ها برای ارائه عملکردی موثر به پزشکان و سایر کارشناسان حوزه سلامت، به دسترسی به تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته شده، نیاز دارند؛ اما در مدل‌های فعلی، دسترسی این چت‌بات‌ها تنها به داده‌های به‌دست آمده در آخرین به‌روزرسانی چت‌بات محدود شده و عملاً به داده‌های جدید دسترسی ندارند. اکنون موسس یک استارت‌آپ به نام دانیل نادلر در تلاش است تا با استارت‌آپ جدید خود به نام OpenEvidence، به راه‌حلی برای رفع این مشکل دست پیدا کند.

نادلر در مصاحبه روز پنجشنبه خود با مجله فروبز با ارائه جزئیات برنامه بلند‌پروازانه خود برای دستیابی به این هدف، گفت:

در این برنامه، در تلاشیم تا با ادغام مدل‌های زبانی با مجموعه‌ای از اسناد بالینی واقعی بتوانیم به یک مدل جدید و همواره به روز، دست یابیم.

چت بات هوش مصنوعی جدید پزشکان را از تازه‌ترین تحقیقات مطلع می‌سازد!

آیا اطلاعات ارائه شده توسط چت بات OpenEvidence موثق است؟

اما متخصصان حوزه سلامت، چگونه می‌توانند اطلاعات معتبر و قابل اجرا را از داده‌های بی‌فایده یا به اصطلاح نویز، جدا کنند؟ نادلر اذعان دارد که این مشکل به‌صورت قابل توجهی طی پاندمی کرونا، وجود داشت. او مدعی است:

ماهیت اصلی این مشکل یکسان است. در شرایط پاندمی، پزشکان با حجم عظیمی از اطلاعاتی که نیازمند اولیت‌بندی بودند، مواجه شدند و به کمک یک رایانه برای انجام فعالیت‌های مذکور نیاز داشتند.

این طور به نظر می‌آید که راه‌حلی که توسط نادلر ارائه شده است؛ می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود. در ماه مارس، استارت‌آپ OpenEvidence به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان پلت‌فرم شتاب‌دهنده کلینیک Mayo انتخاب شد که در این رویداد بیش از 10000 پزشک برای دسترسی یافتن به پلتفرم OpenEvidence، سریعاً ثبت نام کردند. در حال حاضر، چت بات OpenEvidence با ارائه یک پلت‌فرم تعاملی، به کاربران اجازه می‌دهد تا سوالات خود را بر اساس سناریو‌های منحصر‌به‌فرد هر بیمار شخصی‌سازی کرده و در صورت نیاز سوالات بیشتری را مطرح کنند.

چت بات هوش مصنوعی جدید پزشکان را از تازه‌ترین تحقیقات مطلع می‌سازد!

علاوه بر این، این پلت‌فرم قادر است تا مجموعه‌ای از ده‌ها هزار مجله پزشکی، که شامل بیش از 35 میلیون مقاله می‌باشند، را اسکن کند. به‌روز بودن اطلاعات و اسناد موجود در پلت‌فرم OpenEvidence به عنوان مهم‌ترین بخش عملکرد این پلت‌فرم به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که پردازش مقالات تازه منتشرشده و گنجاندن آنان در حافظه OpenEvidence با حداقل تاخیر، یعنی 24 ساعت، صورت می‌پذیرد.

همچنین مطالعه کنید
اپل عنوان "ارزشمندترین شرکت جهان" را به انویدیا واگذار خواهد کرد!

OpenEvidence با در نظر‌گیری فاکتور استناد (Citation) برای مقالاتی که از مجلات بازیابی می‌کند، یک گام فراتر می‌رود و با دقتی بالاتر، ضمن اطمینان حاصل کردن از صحت نتایج به‌دست آمده در آزمایش‌ها، احتمال ارائه پاسخ‌های نادرست، به سوالات کاربران را کاهش می‌دهد.

OpenEvidence رایگان برای پزشکان متخصص

نادلر، برای جذب هر چه بیشتر کاربران OpenEvidence، این پلت‌فرم را به صورت رایگان در اختیار پزشکان متخصص داو‌طلبی که دارای پروانه پزشکی می‌باشند، قرار داده است. آنتونیو فورته، عضو هیئت مشاوره پزشکی OpenEvidence و پروفسور جراحی پلاستیک کلینیک مایو، در مصاحبه خود با فوربز اذعان داشت که شخصاً به‌طور منظم از پلتفرم UpToDate استفاده می‌کند و به خود می‌بالد که با کمک OpenEvidence قادر است تا پاسخ سوالات خود را “در عرض 30 ثانیه و نه در عرض 10 دقیقه” دریافت نماید.

چت بات هوش مصنوعی جدید پزشکان را از تازه‌ترین تحقیقات مطلع می‌سازد!

در خصوص درآمد چت بات OpenEvidence نیز نادلر می‌گوید که هنوز تصمیم قطعی در مورد مدل درآمدی این پلت‌فرم ندارد و میان “ارائه خدمات مبتنی بر اشتراک” و “ارائه خدمات مبتنی بر آگهی” نتوانسته است یکی از این دو روش را به صورتی قطعی انتخاب نماید. با این حال، او بر این باور است که OpenEvidence نباید به عنوان یک بات چت در دسترس عوام و غیر‌متخصص در حیطه پزشکی، قرار گیرد.

به گفته نادلر، این مسئله، با یک مشکل فنی موجود در OpenEvidence مرتبط نیست؛ بلکه با مقررات قانونی و مقررات اخلاقی در تناقض است. وی تاکید می‌کند که در راستای عدم وارد شدن آسیب‌های احتمالی به بیماران، مرز مشخصی برای استفاده از این فناوری تعیین شده است؛ چرا که، عملکرد این چت‌بات همواره باید تحت نظر یک متخصص حیطه سلامت و پزشکی صورت پذیرد.

منبع: InterestingEngineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>