جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این ربات انسان‌نما می‌تواند تمام کار‌های روزانه یک خانه را انجام دهد!

این ربات انسان‌نما می‌تواند تمام کار‌های روزانه یک خانه را انجام دهد! [تماشا کنید]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

این روزها شاهد ورود محدود ربات‌های انسان‌نما به محیط‌های کاری هستیم، اما چه زمانی می‌توانیم کنار بایستیم تا به ربات خدماتی خود اجازه دهیم کار‌های خانه را نیز انجام دهد؟ ویدئوی جدیدی از استارت‌اپ آلمانی Neura Robotics نشان می‌دهد که این رویا بیش از پیش به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

شرکت Neura Robotics در سال ۲۰۱۹ در نزدیکی اشتوتگارت آلمان تأسیس شد و از آن زمان ساخت بازو‌های رباتیک صنعتی، یک پلتفرم متحرک و یک دستیار چند منظوره را راه‌اندازی کرده است.

این شرکت همچنین در چند سال گذشته بر روی یک ربات انسان‌نما با اهدافی چندمنظوره به نام ۴NE-۱ کار کرده و اکنون نیز تعدادی از قابلیت‌های آن را در یک ویدیوی تبلیغاتی به نمایش گذاشته است. این ویدئو برای برجسته کردن تجمیع نیرو‌های نورآ (Neura) به کمپانی بزرگ انویدیا (NVIDIA) برای شتاب بخشیدن به توسعه ساخت ربات‌های انسان‌نما منتشر شده است.

این فیلم نشان می‌دهد که این ربات انسان‌نمای دستیار به انجام مجموعه‌ای از کار‌های خانگی معمولی ​یا خسته‌کننده، از اتو کردن گرفته تا آماده‌سازی غذا می‌پردازد، وسایل پراکنده روی میز را مرتب می‌کند یا مشغول سرگرم کردن بچه‌هاست. ۴NE-۱ که با نام شاد (Cheerfully) شناخته می‌شود، قبل از معرفی اعضای خانواده Neura، مشغول کار با ماشین آلات و تجهیزات سنگین در اطراف یک فضای کاری بوده است تا پتانسیل خود را در بخش صنعت برجسته کند.

یک ربات انسان‌نما در انجام کار‌های روزانه یک خانه وا می‌ماند!

مشخص نیست که آیا کنترل از راه دور در اینجا دخیل بوده است یا خیر، اما این ویدئو به آموزش آن در یک محیط شبیه‌سازی‌شده اشاره می‌کند. ارتفاع ۴NE-۱ حدوداً 1.8 متر (۵. ۹ فوت) و وزن آن ۸۰ کیلوگرم (۱۷۶ پوند) گزارش شده است. همچنین برای قابلیت دید ۳۶۰ درجه این ربات، سنسور‌های سه‌بعدی در بدنه آن تعبیه شده و می‌تواند با سرعتی تا ۳ کیلومتر در ساعت (1.8 مایل در ساعت) حرکت کند.

صورت 4NE-1 نیز یک نمایشگر وضعیت است، قابلیت تشخیص صدا در آن قرار گرفته و ربات از طریق یادگیری تقویتی با وظایف خود کنار می‌آید. این ربات می‌تواند به صورت مستقل کار کند یا از راه دور کنترل شود. همچنین ۴NE-۱ توانایی بلند کردن اجسام با وزنی تا ۱۵ کیلوگرم (۳۳ پوند) را دارد.

به لطف دست‌های انسان مانند در انتهای بازو‌های مفصل‌شده، این ربات می‌تواند اشیاء را جابه‌جا کند، اگرچه ساعد‌ها در صورت نیاز با ابزارهای خاص هم قابل تعویض هستند. گفته می‌شود حسگر‌های درونی بازخورد نیرو-گشتاور در همه مفاصل متحرک قرار گرفته‌اند که حرکت صاف، پایدار و دقیق را ممکن می‌سازند. همچنین این شرکت به خود می‌بالد که یک حسگر ویژه مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده است “که می‌تواند افراد و سایر‌ اشیاء متحرک را حتی زمانی که دید سنسور مسدود شده است شناسایی کند.”

همه ربات‌های Neura به صورت زودهنگام به برنامه توسعه‌دهنده ربات انسان‌نمای NVIDIA دسترسی خواهند داشت، که شامل ریزسرویس‌های استنتاجی برای «کمک به توسعه‌دهندگان برای آموزش ماشین‌های فیزیکی و بهبود نحوه انجام وظایف پیچیده»‌، هماهنگ‌سازی و مقیاس‌بندی OSMO مبتنی بر فضای ابری مجازی برای اجرای کاری چند مرحله‌ای و همچنین آموزش عملیات از راه دور روند کاری از طریق‌ هوش مصنوعی/شبیه‌سازی است.

یک ربات انسان‌نما در انجام کار‌های روزانه یک خانه وا می‌ماند!

دیوید ریگر، بنیانگذار Neura، می‌گوید:

با ترکیب راه‌حل‌های نوآورانه شناختی رباتیک Neura با قدرت محاسباتی پیشرفته و پلتفرم‌های شبیه‌سازی NVIDIA، ما مرز‌های ربات‌های انسان‌نما را حتی سریع‌تر از قبل جابه‌جا خواهیم کرد.

انویدیا همچنین ابررایانه‌های هوش مصنوعی را برای آموزش مدل‌ها (پلتفرمی جدید «که در آن ربات‌ها می‌توانند مهارت‌های خود را در جهان‌های شبیه‌سازی شده بیاموزند و اصلاح کنند) و رایانه‌های موجود در ربات‌های انسان‌نمای Jetson Thor برای اجرای مدل‌ها فراهم کرده است. شرکا و مشتریان Neura قرار است از سپتامبر به مدل پایه پروژه GR۰۰T NVIDIA دسترسی پیدا کنند. جدول زمانی تولید انسان‌نمای 4NE-1 در حال حاضر مشخص نشده است.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *