Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دفتر جدید گوگل، ساختمان قدیمی شیکاگو را دگرگون خواهد کرد

دفتر جدید گوگل، ساختمان قدیمی شیکاگو را دگرگون خواهد کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل به‌تازگی برنامه‌های خود برای دفتر مرکزی جدیدش در شهر شیکاگو، ایالت ایلینوی آمریکا را اعلام کرد. این پروژه، «مرکز جیمز آر. تامپسون» متعلق به دهه ۸۰ میلادی را متحول خواهد ساخت. گوگل با این پروژه قصد دارد بازسازی جاه‌طلبانه‌ای برای این ساختمان قدیمی در نظر بگیرد و آن را با استانداردهای پایداری مدرن مطابقت داده و امروزی‌تر کند. برای آشنایی با جزئیات این پروژه‌ی جاه‌طلبانه با اِروتِک همراه باشید.

مرکز جیمز آر. تامپسون در ابتدا توسط هلموت جان فقید طراحی شد و در سال ۱۹۸۵ میلادی به‌عنوان یک ساختمان مدنی افتتاح گردید و شروع به کار کرد. ظاهر این ساختمان به‌قدری آینده‌نگر است که حتی می‌توان آن را به‌عنوان ساختمانی که به‌تازگی احداث شده باشد، اشتباه گرفت! در اطراف فضای داخلی این ساختمان جالب توجه، یک دهلیز ۱۷ طبقه‌ای پر نور مشاهده می‌شود اما این ظاهر جذاب، برخی از مشکلات اصلی این ساختمان را پنهان می‌کند. یکی از قابل توجه‌ترین مشکلات مرکز جیمز آر. تامپسون، مربوط به ناکارآمدی پنجره‌های تک‌جداره‌ی این سازه می‌شود. تمرکز اصلی کمپانی گوگل در بازسازی این ساختمان معطوف به بهبود موارد این‌چنینی خواهد بود. در همین راستا، گوگل شرکت معماری جان (Jahn) را برای مدیریت پروژه‌ی بازسازی و طراحی مجدد این ساختمان استخدام کرده است. کمپانی گوگل درباره‌ی این پروژه توضیح داد:

«در گوگل، ما یک هدف بلندپروازانه را تعیین کرده‌ایم که تا سال ۲۰۳۰ میلادی با انرژی شبانه‌روزی بدون کربن کار کنیم. این بدان معناست که دفاتر و مراکز داده‌ی خود را در هر ساعت از روز با [استفاده از] انرژی پاک اداره نماییم. یکی از گام‌های مهمی که می‌توانیم برای رسیدن به این هدف برداریم این است که در وهله‌ی اول، مصرف انرژی دفاتر خود را کمتر کنیم. به همین خاطر در سال گذشته، زمانی که قصد خود را برای خرید مرکز تامپسون اعلام کردیم، متعهد شدیم که آن را به یک ساختمان تمام‌برقی LEED Platinum [استاندارد ساختمان سبز] ارتقا دهیم.»

«برای ساختمانی مثل مرکز تامپسون، چنین کاری آسان نیست. برای دستیابی به بازده‌‌ای که هدف قرار داده‌ایم، نما و سیستم‌های داخلی ساختمان باید به‌طور کامل تعویض شوند. شیشه‌ی بیرونی جدید سه‌جداره، هم عملکرد حرارتی ساختمان و هم آسایش افراد داخل آن را با نیاز به انرژی کمتر برای گرما و سرمایش بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ظاهر ساختمان را امروزی می‌کند و نور طبیعی روزانه و نماها را به حداکثر می‌رساند. ما همچنین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی قدیمی را با سیستم‌های با راندمان بالا که از پس [آب‌وهوای] فصول مختلف شیکاگو برمی‌آیند، جایگزین خواهیم کرد.»

دفتر جدید گوگل، ساختمان قدیمی شیکاگو را دگرگون خواهد کرد

جزئیات بیشتری درباره‌ی این پروژه توسط گوگل ارائه نشده است اما می‌دانیم که این کمپانی قصد گسترش پایه‌ی این ساختمان را دارد تا فرصت‌های بیشتری برای دکه‌های مخصوص غذا و خرده‌فروشی‌ها فراهم کند. علاوه بر این‌ها، تراس‌های سرپوشیده در امتداد سه سطح از محیط جنوب شرقی این دفتر مرکزی، فضاهای سبز جدیدی را شامل می‌شوند. با توجه به رندرهایی که گوگل از این پروژه به اشتراک گذاشته است، طراحی کلی پست‌مدرن این ساختمان تا حد زیادی دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

همچنین مطالعه کنید
تصمیم هیلتون برای طراحی اتاق‌های هتل برای فضانوردان در ایستگاه فضایی استارلب

گوگل درباره‌ی مدت زمان دقیق این پروژه حرفی نزده اما اذعان داشته که بازسازی مرکز جیمز آر. تامپسون «چندین سال» به طول خواهد انجامید. سال گذشته بود که این کمپانی دفتر مرکزی خود را در سیلیکون‌ولی سانفرانسیسکو افتتاح کرد. این در حالی است که دفتر اداری گوگل در شهر لندن نیز در حال حاضر توسط همان گروه معماران، یعنی استودیوی انگلیسی Heatherwick و استودیوی دانمارکی BIG، در حال توسعه است.

منبع: NewAtlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>