Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ام اس آی از لپ‌تاپ‌های پرستیژ 13 و پرستیژ 16 سری AI Evo رونمایی کرد

ام اس آی از لپ‌تاپ‌های پرستیژ 13 و پرستیژ 16 سری AI Evo رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پس از معرفی رسمی پردازنده‌های سری کور اولترا (Core Ultra) توسط کمپانی اینتل، سیلی از لپ‌تاپ‌های جدید از تولیدکنندگان (OEM) مختلف نیز به بازار معرفی شدند. با این حال، کمپانی ام اس آی (MSI) اولین تولیدکننده‌ای بود که از جدیدترین دستگاه مجهز به پردازنده Core Ultra اینتل رونمایی کرد. از آنجایی که تمرکز اصلی پردازنده جدید اینتل بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی قرار دارد، لپ‌تاپ‌های پرستیژ 13 (Prestige 13) و پرستیژ 16 (Prestige 16) ام اس آی با نام تجاری “AI Evo” به بازار عرضه می‌شوند. در این مطلب از اِروتِک به معرفی مشخصات کلیدی این دو لپ‌تاپ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌ها و مشخصات کلیدی لپ‌تاپ‌های پرستیژ 13 و پرستیژ 16 سری AI Evo ام اس آی

همان‌طور که از نام دو دستگاه پیداست، لپ‌تاپ پرستیژ 13 با صفحه نمایش 13 اینچی و لپ‌تاپ پرستیژ 16 ام اس آی با نمایشگر اولد 16 اینچی به بازار عرضه خواهند شد. در حالیکه پرستیژ 16 از دو گزینه رزولوشن پشتیبانی می‌کند، پرستیژ 13 از رزولوشن 2880 در 1800 پیکسلی بهره می‌برد. دوگانه پرستیژ ام اس آی به شاسی منیزیم-آلومینیومی مجهز می‌باشند و از این رو، هر دو دستگاه وزن بسیار سبکی دارند. مدل 16 اینچی وزنی برابر با 1.5 کیلوگرم و مدل 13 اینچی تنها 990 گرم وزن دارد!

ام اس آی از لپ‌تاپ‌های پرستیژ 13 و پرستیژ 16 سری AI Evo رونمایی کرد

در بخش سخت‌افزاری، لپ‌تاپ پرستیژ 16 AI Evo ام اس آی از پردازنده‌های سری Core Ultra 7 یا Core Ultra 9 اینتل پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که لپ‌تاپ 13 اینچی تنها با پردازنده‌های Core Ultra 5 یا Core Ultra 7 کمپانی اینتل سازگار است. لازم به ذکر است، هر دو مدل به پردازنده گرافیکی سری Arc اینتل و تراشه NPU (واحد پردازش عصبی/بهبود‌دهنده عملکرد شبکه‌های عصبی) مجهز می‌باشند و از رم نوع LPDDR5 با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، پرستیژ 16 توانایی مدیریت فضای ذخیره‌سازی حداکثر 2 ترابایتی را دارد و پرستیژ 13 با حداکثر فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی سازگار است.

همچنین مطالعه کنید
شیائومی نسخه 2024 لپ تاپ های ردمی بوک پرو 14 و ردمی بوک پرو 16 را معرفی کرد

در بخش باتری، در حالیکه مدل 16 اینچی به باتری قدرتمند 99 وات ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی با سرعت 140 وات مجهز است، مدل 13 اینچی از یک باتری کوچک‌تر با ظرفیت 75 وات ساعتی بهره می‌برد.

بدون شک، هیجان‌انگیز‌ترین ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های پرستیژ 13 و پرستیژ 16، قابلیت‌های هوش مصنوعی آنان است. هر دو مدل از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند “حذف نویز توسط هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد تصویر” پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این کمپانی ام اس آی از قصد خود برای رونمایی از موتور هوش مصنوعی داخلی این شرکت در ماه‌های آتی، خبر داد.

لازم به ذکر است، هر دو مدل از “حسگرهای مجاورت، دوربین‌های سه بعدی (با پشتیبانی از کاهش نویز) و میکروفون آرایه فضایی” بهره می‌برند. علاوه بر این، هر دو لپ‌تاپ از گزینه‌های اتصال زیر پشتیبانی می‌کنند:

  • Wi-Fi 7
  • بلوتوث 5.4
  • پورت‌های تاندربولت تایپ C
  • یک پورت HDMI 2.1

قیمت لپ‌تاپ پرستیژ 13 سری AI Evo از 1049 دلار شروع می‌شود. این در حالی است که لپ‌تاپ پرستیژ 16 سری AI Evo با قیمت پایه 1399 دلاری به فروش می‌رسد. به گفته ام اس آی، هر دو مدل در آخرین روزهای ماه میلادی جاری به صورت رسمی به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>