Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساخت اولین خانه از بزرگ‌ترین طرح توسعه مسکن سه بعدی در جهان به پایان رسید!

ساخت اولین خانه از بزرگ ترین طرح توسعه مسکن سه بعدی در جهان به پایان رسید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به نظر می‌رسد پروژه بلند‌پروازانه ساخت 100 خانه تحت عنوان ولف رنچ “Wolf Ranch” به گامی بزرگ و رو به جلو در ساخت و ساز‌های سه بعدی صورت‌گرفته بدل شده است. اولین مدل از خانه‌های سه بعدی این پروژه، در شهر آستین ایالت تگزارس آمریکا، واقع شده است. اکنون، پیش از سکنی‌گزینی اولین دسته از ساکنان این خانه‌ها در ماه سپتامبر، چند تصویر از این خانه، افشاء شده است.

ساخت اولین خانه از بزرگ‌ترین طرح توسعه مسکن سه بعدی در جهان به پایان رسید!

ولف رنچ، که از آن به عنوان بزرگ‌ترین پروژه ساخت خانه‌های سه بعدی در جهان نیز یاد می‌شود، با همکاری شرکت معماری برجسته Bjarke Ingels Group طراحی شده و توسط لنار (Lennar) و آیکان (Icon) ساخته می‌شود. این پروژه به عنوان بخشی از یک توسعه بزرگ توسط جوامع هیل‌وود است که در کنار خانه‌های ساخته شده به روش سنتی (غیر سه بعدی)، صورت می‌پذیرد.

از تصاویر این خانه تکمیل شده، در راستای آشنایی خریداران بالقوه این منازل بهره گرفته می‌شود تا به این واسطه، ایده‌ای واقع‌گرایانه از زندگی کردن در یک خانه سه بعدی را برای آنان به تصویر بکشد. در نگاه اول، این خانه سه بعدی مشابه با سایر خانه‌های مدرن و امروزی به نظر می‌رسد؛ اما با بررسی دقیق‌تر، دیوار‌ه‌های شیاردار این خانه، از ساخت آنان به وسیله چاپگر‌های سه بعدی حکایت دارد.

در نمایی داخلی از این خانه، فضایی جا‌دار از یک اتاق نشیمن بزرگ در کنار یک آشپز‌خانه دل‌باز به چشم می‌خورد و به لطف بهره‌گیری از شیشه‌های قدی و بزرگ در طراحی طرفین، نور‌گیر این خانه نیز، بسیار عالی به نظر می‌آید.

همچنین مطالعه کنید
ساخت ضربان عضله قلب با استفاده از نوع جدیدی از جوهر و فناوری چاپ سه بعدی

به سبب بهره‌گیری از سیستم پنل خورشیدی، مصرف انرژی مبتنی بر شبکه برق در این خانه‌ها، بسیار کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، در این خانه سه بعدی از سیستم‌های هوشمند دیگری نظیر: “ترموستات هوشمند (جهت کنترل دما)، آیفون ویدیویی و قفل وای‌فای در” نیز بهره گرفته شده است.

ساخت اولین خانه از بزرگ‌ترین طرح توسعه مسکن سه بعدی در جهان به پایان رسید!

خانه‌های سه بعدی طرح توسعه مسکن Wolf Ranch با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی والکان (Vulcan) برند آیکان ساخته می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، فرآیند ساخت خانه‌های سه بعدی مانند هر پروژه سه بعدی دیگری، صورت می‌پذیرد. در این فرآیند، مخلوطی انحصاری شبیه به سیمان با نام لاواکریت (Lavacrete) از یک نازل به صورت لایه‌ای بیرون می‌آید و ساختار کلی خانه نظیر: “دیوار‌ها، ستون‌ها و ..” را تشکیل می‌دهد. پس از پایان این مرحله، سازندگان بشری یا همان انسان‌ها، با تعبیه سایر جزئیات مانند: در‌ها، پنجره‌ها، سقف و سایر اقلام مورد نیاز” فرآیند ساخت و تکمیل‌سازی خانه را به پایان خواهند رساند.

ساخت اولین خانه از بزرگ‌ترین طرح توسعه مسکن سه بعدی در جهان به پایان رسید!

در حال حاضر، ساخت 6 خانه سه بعدی در پروژه ولف رنچ به پایان رسیده است و امکان خریداری و تحویل آن به مشتریان فراهم می‌باشد. قیمت این خانه‌ها در بازه‌ای متغیر از 475,990 تا 559,990 دلار آمریکا قرار دارد و امکان بازدید مجازی از این خانه‌ها، برای علاقه‌مندان فراهم می‌باشد.

منبع: NewAtlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>