جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شمارش معکوس برای فرار؛ ناسا و بوئینگ در حال تعیین سرنوشت استارلاینر!

شمارش معکوس برای فرار؛ ناسا و بوئینگ در حال تعیین سرنوشت استارلاینر!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ناسا و بوئینگ این روزها در حال تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تعیین آینده فضاپیمای استارلاینر هستند. انتظار می‌رود که این تصمیم تا ۲۴ آگوست (پایان امروز)، پس از بررسی در سطح آژانس، اتخاذ شود.

این بررسی، با مشارکت رهبران ارشد ناسا و مقامات فنی، در یک کنفرانس خبری تلویزیونی برای تشریح مراحل بعدی به اوج خود می‌رسد. آماده‌سازی برای بازگشت استارلاینر شامل جلسات آموزشی و ارزیابی سیستم است، در حالیکه فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی به کارهای مختلف علمی و نگهداری از تجهیزات مشغول هستند.

متخصصان مهندسی و پروازهای فضایی ناسا و بوئینگ پیش از تصمیم‌گیری این هفته در مورد مسیر پیش‌رو برای بازگشت فضاپیمای استارلاینر از ایستگاه فضایی بین‌المللی، به تحلیل داده‌ها ادامه می‌دهند.

شمارش معکوس برای فرار: ناسا و بوئینگ در حال تعیین سرنوشت استارلاینر!

تصمیم آینده ناسا در مورد استارلاینر

تصمیم ناسا در مورد بازگرداندن استارلاینر به زمین با فضانوردان، زودتر از شنبه، ۲۴ آگوست، در پایان یک بررسی در سطح آژانس به ریاست کن باورسوکس، معاون اداره مأموریت‌های عملیات فضایی ناسا، اتخاذ خواهد شد. بررسی آمادگی برای پرواز در آژانس جایی است که هرگونه مخالفت رسمی ارائه و حل و فصل می‌شود. دیگر رهبران آژانس که به طور معمول در بررسی‌های آمادگی پرتاب و بازگشت برای مأموریت‌های خدمه شرکت می‌کنند، شامل مدیر ناسا، معاون مدیر، مدیران وابسته، مدیران مرکز آژانس‌های مختلف، اداره عملیات پرواز و مقامات فنی آژانس هستند.

ناسا پس از پایان بررسی، میزبان یک کنفرانس خبری تلویزیونی خواهد بود تا درباره تصمیم آژانس و مراحل بعدی بحث کند. اطلاعات بیشتر در مورد کنفرانس خبری پس از تأیید به اشتراک گذاشته خواهد شد. پس از تصمیم در سطح آژانس، تیم‌های برنامه‌ریزی و کنترل پرواز به آماده‌سازی برای بازگشت استارلاینر، از جمله برگزاری جلسات آموزشی و سایر اقدامات لازم، ادامه خواهند داد.

شمارش معکوس برای فرار: ناسا و بوئینگ در حال تعیین سرنوشت استارلاینر!

آماده‌سازی برای بازگشت استارلاینر

پیش از بررسی در سطح آژانس، ناسا و بوئینگ در حال کار برای نهایی‌کردن و ارائه شرایط پرواز به تیم‌های مختلف در سراسر جامعه و هیئت کنترل برنامه هستند. تیم‌های مهندسی بر روی ارزیابی یک مدل جدید کار کرده‌اند که نشان‌دهنده یک مکانیک رانشگر می‌باشد و برای پیش‌بینی دقیق‌تر عملکرد در مرحله بازگشت پرواز طراحی شده است. این داده‌ها می‌تواند به تیم‌های مختلف کمک کنند تا افزونه‌های سیستم را از جداسازی ماژول‌های بازگشایی تا سرویس کلی بهتر درک کنند. تلاش‌های مداوم برای تکمیل مدل‌سازی جدید، توصیف داده‌های عملکرد فضاپیما، اصلاح ارزیابی‌های ریسک یکپارچه و تعیین نظر جامعه در بازبینی در سطح آژانس قرار خواهد گرفت.

فعالیت‌های فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی

در کنار اعضای خدمه اکسپدیشن ۷۱، بوچ ویلمور، فرمانده، و فضانوردان ناسا و خلبان سونی ویلیامز، از زمان ورود استارلاینر در ۶ ژوئن، به حمایت از مجموعه‌ای از تحقیقات، نگهداری و سایر فعالیت‌ها در آزمایشگاه میکروگرانش ادامه می‌دهند.

منبع: Scitechdaily

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *