Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سرو شام در فضا؛ فقط 500 هزار دلار ناقابل!

سرو شام در فضا؛ فقط 500 هزار دلار ناقابل!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شرکت گردشگری فضایی SpaceVIP قرار است سال آینده یک شام فضایی فوق‌العاده مجلل را به قیمت 500 هزار دلار ارائه کند. شش مسافر در این سفر فضایی شش‌ساعته سوار بر یک فضاپیمای بالونی خواهند شد و به ارتفاع 30 کیلومتری از زمین خواهند رسید. آنها با منویی که توسط راسموس مانک، سرآشپز ستاره‌دار میشلین تهیه شده است، پذیرایی می‌شوند.

مانک نوید یک ماجراجویی آشپزی خارق‌العاده را داده که از مفاهیم پیشرفته‌ای مانند “آشپزی اِروژل” و “رایحه کپسولی” الهام می‌گیرد. این منوی فضایی برای تکمیل تجربه خارج از این جهان طراحی شده و ترکیبی منحصر‌به‌فرد از غذا و سفر فضایی را ارائه خواهد داد.

علی‌رغم قیمت نجومی، این شام فضایی به‌طرز شگفت‌انگیزی مورد توجه قرار گرفته است. خودِ سرآشپز مانک تقاضاهای زیاد برای این شام را تأیید و ابراز امیدواری کرد که غذاخوری‌های فضایی را از طریق تورهای آینده و تغییرات احتمالی قیمت‌ها در دسترس‌تر کند.

سرو شام در فضا؛ فقط 500 هزار دلار ناقابل!

فضاپیمای این ماجراجویی مجلل یک شگفتی مهندسی توسط Space Perspectives است. این بالون با الهام از طرح‌های مفهومی ناسا، از طراحی بالون متصل‌شده استفاده می‌کند که نیاز به سیستم های موشکی پیچیده را از بین می‌برد. این کپسولِ تحتِ فشار، سفری راحت و ایمن را برای مسافران تضمین کرده و نیازی به آموزش یا تجهیزات تخصصی ندارد.

همچنین مطالعه کنید
دانشمندان: حیات باستانی در مریخ ممکن است در تغییرات آب و هوایی ایجادشده توسط خود مریخ از بین رفته باشد!

SpaceVIP تنها بازیگر در بازار رو‌به‌رشد غذاخوری فضایی نیست. شرکت فرانسوی Zephalto سال گذشته تجربه مشابهی را اعلام کرد، البته با قیمت قابل‌توجه کمتر از 132000 دلار! شام فضایی آنها که برای پرتاب در سال 2025 برنامه‌ریزی شده است، جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌تری برای قیمت بسیار بالای SpaceVIP است. به نظر می‌رسد آینده غذاخوری‌های خوب با ستاره‌ها نوشته شده است و با شرکت‌هایی مانند SpaceVIP و Zephalto، گردشگری فضایی بسیار خوشمزه‌تر خواهد شد، البته اگر پول کافی برای پرداخت هزینه نجومی آنها داشته باشید!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>